Chaamse Hoenders

Alleen voor het plaatsen van verzameltopics met foto's van rassen.
Rob Chaams hoen
Berichten: 656
Lid geworden op: 13 feb 2010 19:15
Land: nl
M/V: M
Locatie: kruisland nb

Re: Chaamse Hoenders

Berichtdoor Rob Chaams hoen » 02 dec 2011 16:11

bij wie ben je er mee bezig?

thijssabelpoot
Gebanned
Berichten: 2677
Lid geworden op: 04 jan 2011 16:09
Land: Nederland
M/V: M

Re: Chaamse Hoenders

Berichtdoor thijssabelpoot » 02 dec 2011 16:29

bij het restuorant het klooste(?)
mvg thijs

Rob Chaams hoen
Berichten: 656
Lid geworden op: 13 feb 2010 19:15
Land: nl
M/V: M
Locatie: kruisland nb

Re: Chaamse Hoenders

Berichtdoor Rob Chaams hoen » 02 dec 2011 16:52

die moeten de ringen ook weer retourneren naar ,,de walnoothoeve(n)" :frons:
heb je die al benadert? even google'n

thijssabelpoot
Gebanned
Berichten: 2677
Lid geworden op: 04 jan 2011 16:09
Land: Nederland
M/V: M

Re: Chaamse Hoenders

Berichtdoor thijssabelpoot » 02 dec 2011 17:47

Rob Chaams hoen schreef:die moeten de ringen ook weer retourneren naar ,,de walnoothoeve(n)" :frons:
heb je die al benadert? even google'n

die ga ik nog eens proberen

Gebruikersavatar
Salasander
Berichten: 2694
Lid geworden op: 27 jun 2006 22:26
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Wetteren
Contacteer:

Re: Chaamse Hoenders

Berichtdoor Salasander » 02 dec 2011 22:13

orpingtonrob schreef:Mooi dat er weer een oorspronkelijk ras uit de vergetelheid geraakt is.
Heb al Chaams bier goudpel en zilverpel gedronken, en ook nog eens een omelet van eieren van het Chaams hoen. Zal binnenkort wel weer eens in Chaam langs gaan om andere producten tot me te nemen van dit prachtige ras.


Hallo,
Ik ben een rasechte Brabander Tilburg vlakbij Chaam en heb dit ras twee seizoenen gehad daarna heb ik ze verkocht of in de kookpot gedaan. Waardeloos ras legt kleine eieren een beetje kriel doet dit beter. Als vleesras vind ik ze niet geschikt veel te licht qua gewicht. Al met al een waardeloze kip had het maar definitief laten uitsterven. Men kan beter voor een Braekel kiezen die leggen tenminste nog fatsoenlijke eieren. Ik kweek nu Croad Langshan en de Australorp en alleen in de zwarte kleur. De eerste is een mooi vleesras dat perzik-bruine eieren legt en de tweede is een superieur legras maar liefst 250 tot 300 eieren per jaar. Kom daar maar eens tegenop met die zielige ...kip.



Het ras afbreken lijkt mij wel niet echt de bedoeling van dit topic. Ik persoonlijk vind de scheidingslijn tussen de brakel qua uiterlijk niet zo groot. Ik zou dan toch eerder ook voor de brakel gaan. Puur op uiterlijk dan, eieren en vlees interesseert mij niet.

Rob Chaams hoen
Berichten: 656
Lid geworden op: 13 feb 2010 19:15
Land: nl
M/V: M
Locatie: kruisland nb

Re: Chaamse Hoenders

Berichtdoor Rob Chaams hoen » 03 dec 2011 10:14

als ge de chaamse (de goeie, cq echte) en brakel in levende lijve ziet en niet via een plaatje of van horen zeggen, kunt ge een oordeel/keuze maken...naar wij dachten :shock: :crazyeyes:

Gebruikersavatar
Salasander
Berichten: 2694
Lid geworden op: 27 jun 2006 22:26
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Wetteren
Contacteer:

Re: Chaamse Hoenders

Berichtdoor Salasander » 03 dec 2011 12:02

Rob Chaams hoen schreef:als ge de chaamse (de goeie, cq echte) en brakel in levende lijve ziet en niet via een plaatje of van horen zeggen, kunt ge een oordeel/keuze maken...naar wij dachten :shock: :crazyeyes:

Dat is misschien ook waar. Heb wel al een brakel in mijn handen gehad, maar een chaamse heb ik denk ik nog nooit in het echt gezien.

Rob Chaams hoen
Berichten: 656
Lid geworden op: 13 feb 2010 19:15
Land: nl
M/V: M
Locatie: kruisland nb

Re: Chaamse Hoenders

Berichtdoor Rob Chaams hoen » 31 dec 2011 16:13

ook deze weer eerste ronde geschouwd...van 20, 4 bevrucht...haan moet nog veel leren... :frons:
of anders :lachrol: :gluiplach:

Gebruikersavatar
Jan Sch
Berichten: 5299
Lid geworden op: 30 jul 2008 22:10
Land: limburg
M/V: M

Re: Chaamse Hoenders

Berichtdoor Jan Sch » 31 dec 2011 18:48

Rob Chaams hoen schreef:ook deze weer eerste ronde geschouwd...van 20, 4 bevrucht...haan moet nog veel leren... :frons:
of anders :lachrol: :gluiplach:

Dan kunnen de Brakels het beter. Kan ook zijn dat de hennen nog niet regelmatig leggen; dan valt normaal de bevruchting tegen. Kan de haan er ook niets aan doen.

Gebruikersavatar
Jan Sch
Berichten: 5299
Lid geworden op: 30 jul 2008 22:10
Land: limburg
M/V: M

Re: Chaamse Hoenders

Berichtdoor Jan Sch » 31 dec 2011 18:51

Rob Chaams hoen schreef:als ge de chaamse (de goeie, cq echte) en brakel in levende lijve ziet en niet via een plaatje of van horen zeggen, kunt ge een oordeel/keuze maken...naar wij dachten :shock: :crazyeyes:

Dan weet ik het wel.


Terug naar “Rassenfoto's forum”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten