Australorp

Alleen voor het plaatsen van verzameltopics met foto's van rassen.
dragonfly
Land: NL
M/V: M

Re: Australorp

Berichtdoor dragonfly » 05 aug 2012 12:25

De dames zijn nu ca. 3 maanden oud en groeien lekker. Ze hebben inmiddels de prachtige glans en ze beginnen ook een mooie staart te krijgen. Ik ben benieuwd waneer hun kam en lellen beginnen te groeien?? Het zijn natuurlijk krielen he, maar wel redelijke maat niet van die hele kleintjes.

Even wat eten:
Afbeelding
Poseren:
Afbeelding
Londlopen:
Afbeelding
Hoor ik daar wat?:
Afbeelding
Lekker tussen de struiken zoeken naar lekkers:
Afbeelding

Ricck
Land: Nederland

Berichtdoor Ricck » 05 aug 2012 13:00

Zijn dit krielen?! Die van mijn zijn echt een stuk kleiner haha

dragonfly

Berichtdoor dragonfly » 06 aug 2012 18:12

Het zijn krielen, maarwat ik zeg; niet van die mini's. Beetje tussenmaat lijkt wel. Toch echt wel stukkie kleiner dan de grote hoor. Ik zal ze eens een keer proberen te wegen.

ieniemienie
M/V: V

Berichtdoor ieniemienie » 07 aug 2012 21:38

Hallo, ik ben nieuw op dit forum en ik heb sinds afgelopen zaterdag ook 4 Australorps van 13 weken.
De keuze is gemaakt aan de hand van dat ze weinig/zelden broeds zijn en rustig zijn en veel eieren leggen.
Ze hebben gezelschap van 2 Rhode Islands Red.
Hoewel ze het nog niet echt gezellig vinden. De rooie zijn ouder en jagen soms achter de zwartjes aan.
Maar hier maak ik me niet druk om, dit zal vast wel overgaan.
Ik hoop nog veel te leren over de kippen.
Afbeelding

Ricck

Berichtdoor Ricck » 08 aug 2012 00:02

Welkom op het forum!

Leuk dat je australorps hebt, zijn leuke diertjes! Inderdaad lekker veel eieren.
Ik hoop dat je hier nog wat foto's post! :-)

ieniemienie

Berichtdoor ieniemienie » 08 aug 2012 10:19

Dank je Rick. Er zullen zeker meer foto's gaan volgen.

Spikkel
Land:

Berichtdoor Spikkel » 08 aug 2012 13:19

mooi zijn ze, de zwarte australorps.
Ik weet niet of het aan de kleur ligt maar ik heb hier ook een paar blauwe australorps lopen en 2 ervan zijn om de haverklap broeds. Als broedende hen is er niets aan de hand maar als kloek met kuikens worden het ronduit loeders. In hun bescherming van de kuikens vallen ze ons aan en lopen daarbij hun kuikens onderste boven. Paniek in het kuiken rennetje dus. Vandaar dat ze hier niet meer mogen broeden. Het broeds af maken is een hels karwei. zo hardnekkig broeds zijn ze.
De zwarte australorps (vorig jaar broed) hebben dit jaar geen broedsheid gehad.

Heeft hier iemand ook deze ervaring gehad?

Ricck

Berichtdoor Ricck » 08 aug 2012 14:11

Ik heb hier een grote zwarte die continu broeds is.. ik sta sowieso geen kuikens toe van die ren, want heb er een brahma haan bijzitten.. Fokken met broedse Australorps is sowieso wel niet slim, want dan fok je het erin; terwijl Australorps veel eieren horen te leggen en weinig/nooit broeds zijn ;)

dragonfly

Berichtdoor dragonfly » 15 aug 2012 10:02

Bij mijn dames begint heel voorzichtig de kam en lellen wat te groeien...
Ik zal over een poosje weer wat foto's maken als ze wat groter zijn. Wij zijn echt super blij met de dames want ze zijn erg grappig en interessant om naar te kijken. Opgepakt worden vinden ze maar niks en ze laten zich ook niet makkelijk 'vangen'. Met voeren komen ze wel gewoon op mijn schoot zitten bijvoorbeeld.

Hoe is dat bij jullie dames? Hoe tam zijn ze?

Ricck

Berichtdoor Ricck » 15 aug 2012 14:36

dragonfly schreef:Bij mijn dames begint heel voorzichtig de kam en lellen wat te groeien...
Ik zal over een poosje weer wat foto's maken als ze wat groter zijn. Wij zijn echt super blij met de dames want ze zijn erg grappig en interessant om naar te kijken. Opgepakt worden vinden ze maar niks en ze laten zich ook niet makkelijk 'vangen'. Met voeren komen ze wel gewoon op mijn schoot zitten bijvoorbeeld.

Hoe is dat bij jullie dames? Hoe tam zijn ze?

Pfft tam.. ik vind australorps juist nog echt kippen; ze eten wel uit mijn hand; maar op schoot hahah. Ze zijn nog liever dood dan :gutgut: Oppakken vinden ze ook niet leuk en hun haantje valt me dan aan. Eigenlijk zijn alleen mijn serama's tam; die kan ik oppakken en komen op schoot als ik eten heb.

Australorps vind ik nog steeds 1 van de mooiste rassen; als het al niet het mooiste is :gulzig:

Terug naar “Rassenfoto's forum”