Mijn cavia's en hun verhaal : deel 2

Gebruikersavatar
MIC
Berichten: 1295
Lid geworden op: 10 mei 2007 00:47
Land:
M/V: V
Locatie: antwerpen

Mijn cavia's en hun verhaal : deel 2

Berichtdoor MIC » 16 apr 2011 12:47

Ik mis nog steeds de warmte, zachtheid en dapperheid van Casper ... de caviastal lijkt nog steeds een huisje zonder haard.

Klein Mandarijntje heeft weer een dip gehad, ze zat niet lekker uit haar ogen te kijken en haar rond mini buikje miste ik. Hups op de weegschaal en er was weer 60gr af. Haar kaal onderbuikje was verder uitgegroeid tot kaalheid borst, de vacht leek heel stug net alsof het afsterft, aan de rand van de kale plek merk je een beetje een wittere rand. Best raar want hier zou men schimmel kunnen vermoeden, schimmel is een pest en het is zeer besmettelijk ... terwijl de ander 3 uit hun vacht glimmen en mooie gevulde cavia's zijn. Hormonale kaalheid komt eerder voor op de flanken, symmetrisch (typisch bij eierstokcyste, alhoewel Snow met cyste het helemaal niet heeft ...) Ook de prednison die ze kreeg kan kaalheid veroorzaken.
In ieder geval in ben een kuur Nizoral shampoo gestart gemengd met kuis-weg shampoo voor 3 weken, een beetje Echinacea (wat ze vreselijk vies vind) en wat Piggy nurse (lekker). Om zeker te spelen kregen de 3 anderen ook maar een badje met de shampoo... iedereen dus okselfris ! ;)

Gorky is dapper (en ergens denk ik van jongens doet het me weer niet aan ...) zijn oog is met perioden beter proper en dan denk ik ok, hij eet flink en trekt zijn plan ... laat hem maar doen. Anderzijds krijg je weer periodes dat het er vreslijk lelijk uit ziet ... maar Gorky blijft eten en gat er niet bij liggen.

Gisteren weer een rode traanoog bij Merlijn gezien, hier ook blijft de chronische irritatie spelen en kijken we weer aan of de AB weer ingeschakeld moet worden.

Gebruikersavatar
marjolijn1957
Berichten: 5915
Lid geworden op: 12 jan 2009 12:01
Land: NL
M/V: V
Locatie: Vlakbij een zeer bekend knooppunt in het midden van NL

Re: Mijn cavia's en hun verhaal : deel 2

Berichtdoor marjolijn1957 » 18 apr 2011 20:25

O gut ik zie deel 2 en dus eerst maar even zoeken naar deel 1. Wat daar gebeurd is. Dat viel mee gelukkig.
Ik lees dat het dokteren nog niet voorbij is helaas!

Gebruikersavatar
MIC
Berichten: 1295
Lid geworden op: 10 mei 2007 00:47
Land:
M/V: V
Locatie: antwerpen

Re: Mijn cavia's en hun verhaal : deel 2

Berichtdoor MIC » 24 apr 2011 17:20

Merlijntje 24 april 2011
Ik vind de woorden nog niet om waardig afscheid van je te nemen, maar die hoeven ook nog niet want ik weet dat jij al alles weet wat je moet weten .. zo wacht jij nu braaf ondergekt in jouw lievelingsdeken en met je lievelingsgerecht klaar.

Het is een van de mooiste Paasweekenden ooit en toch voel ik me zo leeg. Vorige maand moest ik Casper laten inslapen en toen werd jij de oudste van ons stalletje. En ik had je toen nog gezegd heel oud te worden en me geen parten te spelen want het was me even genoeg geweest. Neen, ik ben onfair ik mag niet zeuren je was geboren op 10/11/2005 dus bijna 5,5 jaar en je heb dikwijls je best moeten doen...
Soms kijk ik verbaasd naar leeftijden van cavia's die 8 of 9 jaar worden, want mijn oudjes van 5 jaar worden echt wel Opa'tjes en Oma'tjes met hun probleempjes, enkel Pacco lijkt nog best zijn leeftijd te verstoppen.
Je kreeg een week geleden nog een zomerbadje zoals iedereen, "heerlijk spierwit voor even" was steeds de slogan voor jou, op de weegschaal (nog een mooie kerel van 1300gr) nageltjes knippen, massage ... bij jou was het altijd verzorgen op een relaxte manier, je had zo iets van: doe maar op, hoe meer je frult hoe leuker ik het vind je ging er voor liggen en genieten. Je was een knuffelkont eerste klasse een echte levensgenieter, nog steeds ongeacht je zo goed als blind was, zo goed als doof was ... en ik de laatste tijd mijn bedenkingen kreeg of je nog wel 100% goed kon ruiken, al wat uit je eetbakje viel bleef liggen. Je sliep veel in het hooi, minder in je slaapmuts en je sliep soms zo vast dat je opschrok wanneer ik even langs kwam en je spontaan streelde. Merlijn werd echt een Opa'tje, ik moest voorzichtig aankomen.
Je oogje trok weer bij, even echinacea en het was weer ok. Je ogen waren nu eenmaal ook gevoeliger geworden en soms was het louter reactie op een proper nestje en trok het weg.

Woensdag & donderdag kreeg ik de kleinkinderen met buikgriep en donderdagavond was ik helaas aan de pineut, Jan moest het overnemen en de dieren eten geven en hij melde wel vrijdag dat Merlijn weinig had gegeten, maar ja je at minder je was een opa. "Geef maar extra gras", zei ik tegen Jan, dat lust je wel. Vrijdagavond ben ik even tot boven geraakt, eerst de handen gewassen met dettol en dan heb ik Merlijn wat Piggy nurse en echinacea gegeven met critical, qua support indien nodig. Gisteren heeft Jan ze weer eten gegeven en niets gemerkt en van morgen proper gemaakt. "En hoe is Merlijn? vroeg ik, ja hij is ok ik gaf hem een knuffel en hij tilde zijn kopje.

Ik ga 1u later boven en vind Merlijntje nog warm maar net vertrokken over de regenboog. Jan komt zien en blijft verbaasd kijken (idem met Sweppes gebeurd 2 jaar geleden, mijn dikke vrienden vertrekken terwijl ik door buikgriep word gevild)
Ik kijk bedeesd dat ik er niet kon zijn om Merlijn beter te observeren, of we nog iets hadden kunnen veranderen in deze uitslag ... tja, dat willen we altijd, dat hopen we toch ... maar al bij al denk ik dat het zijn tijd was en hij ongeacht alle bulten, ongemakken en problemen een mooi tijd heeft gehad. Nu is het tijd om hem af te geven.
Slaap wel allerliefste knuffelkont, ik ga je wel enorm missen kanjer.
Afbeelding

Ik had nog een mooie van Merlijn, omdat hij zo gek was van languit genieten werd hij model als kindje jezus in de caviastal
Afbeelding
Laatst gewijzigd door MIC op 10 mei 2011 01:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Mijn cavia's en hun verhaal : deel 2

Berichtdoor Lies » 24 apr 2011 22:25

Ik vind de woorden nog niet om waardig afscheid van je te nemen, maar die hoeven ook nog niet want ik weet dat jij al alles weet wat je moet weten .. zo wacht jij nu braaf ondergekt in jouw lievelingsdeken en met je lievelingsgerecht klaar.

Och jee, wat pijnlijk Mic! Heel veel sterkte met de zoveelste lege plek in je hart dat zo klopt voor cavia's. Ik vind het heel beroerd voor je.

Liefs,

Lies

Gebruikersavatar
nel
Berichten: 9257
Lid geworden op: 27 sep 2002 10:26
Land: NL
M/V: V
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Mijn cavia's en hun verhaal : deel 2

Berichtdoor nel » 24 apr 2011 23:30

Ach wat naar :puppydogeyes:
Weer een mooi manneke weg.

Sterkte Mic :bloem:

Gebruikersavatar
mintaka
Berichten: 4471
Lid geworden op: 17 mei 2005 11:42
Land: Belgie
M/V: V

Re: Mijn cavia's en hun verhaal : deel 2

Berichtdoor mintaka » 24 apr 2011 23:34

Sterkte met het verlies van Merlijn... :roos:

Gebruikersavatar
monique
Berichten: 11423
Lid geworden op: 25 sep 2002 19:17
Land: nederland
M/V: V
Locatie: hoeksche waard

Re: Mijn cavia's en hun verhaal : deel 2

Berichtdoor monique » 26 apr 2011 06:46

Ik moet er even van slikken, dat zal je begrijpen, en ik voel met je mee!

Heel veel sterkte met het verlies van Merlijn, ik hoop dat hij nog vaak als mooie herinnering bij je langs zal komen!

:aai:

Gebruikersavatar
MIC
Berichten: 1295
Lid geworden op: 10 mei 2007 00:47
Land:
M/V: V
Locatie: antwerpen

Re: Mijn cavia's en hun verhaal : deel 2

Berichtdoor MIC » 28 apr 2011 23:06

Bedankt allemaal.
Het is hier nog zeer onwennig zonder Merlijntje, vooral omdat ik zijn hok nog niet kon weg doen. Andere cavia's die je verliest ...tja die mis je in een nog bewoont hok, maar Merlijn en Sweppes leefden in hun eigen paleis en dat weg doen heeft bij mij even tijd nodig. Zo sta je dan ook met een gevuld bakje groenten voor een lege hok of met een Vit C pilletje in je hand even stil in de realiteit. Woensdag moest ik het zelf proberen uitleggen aan een kind van 3 jaar, "Merlijntje, slaapt bij de engeltjes schat" ... Neyo zien, Oma.
Over Merlijn kunnen we een boek schrijven hij was een kleine tovernaar, een kanjer, een hele meneer die niemand zal vergeten.

Gebruikersavatar
marjolijn1957
Berichten: 5915
Lid geworden op: 12 jan 2009 12:01
Land: NL
M/V: V
Locatie: Vlakbij een zeer bekend knooppunt in het midden van NL

Re: Mijn cavia's en hun verhaal : deel 2

Berichtdoor marjolijn1957 » 01 mei 2011 09:54

Jammer dat JIJ niet kon toveren voor deze Merlijn.
Waarom ik dit nu pas lees weet je inmiddels via de PB denk ik.
Weer een dapper kereltje minder. En dat terwijl jij gevild bent. Ik leef met je mee. Sterkte Michelle

Gebruikersavatar
MIC
Berichten: 1295
Lid geworden op: 10 mei 2007 00:47
Land:
M/V: V
Locatie: antwerpen

Re: Mijn cavia's en hun verhaal : deel 2

Berichtdoor MIC » 10 mei 2011 01:48

Tja Casper dan Merlijn ... :puppydogeyes:
Maar het is tijd om even ons wondertjes te bewonderen, kennen jullie nog Mams mijn moedertje opgevangen met kids 6/12/2009 Ze was 1 jaar en woog 387gr, bloed op haar neusje (miskraam nagedekt) de kids van 2 à 4 weken 2x103gr en 85gr ... ze was krom en viel om.
Afbeelding
Vandaag mag ze pronken als fotomodel voor een wedstrijd 'Lentekriebels' ... nu weegt ze 1250gr en is het lelijk eendje een prachtige zwaan.
Afbeelding


Terug naar “Cavia's”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten