Blaassiroop

amarins
Land: Friesland
M/V: V

Blaassiroop

Berichtdoor amarins » 11 jun 2011 16:45

Via de Knoevelwebsite heb ik blaassiroop gekocht voor mijn beide caafjes. Net heb ik ze hun eerste portie gegeven. Op zich ging het redelijk makkelijk, spuitje in het bekje en huppetee. Ze slikten het beide in etappes wel naar binnen.
Maar wel een beetje een gehannes om dat 2-3 keer per dag bij beide cavia's te doen.
Heeft er hier iemand ervaring met het mengen van deze siroop door het drinkwater?

MIC
Land:
M/V: V

Re: Blaassiroop

Berichtdoor MIC » 17 jun 2011 15:44

Was er een blaasprobleem, zo ja de welke ?
Ik heb haast alle produkten van Knoevel maar deze ken ik nog niet... en persoonlijk ben ik geen voorstander van medicatie te geven (want dat zijn kruiden ook) zonder reden.
Indien de cavia('s) problemen hebben = fel piepen bij plassen, is er eerst en vooral urine op te vangen en op bloed/infectie te controleren, dan een RX van de blaas om te zien of er AL gruis of AL stenen zijn gevormd. (nog alerter bij beren zijn dan zeugen !!)
Infectie = AB kuur
Gruis = Eurologist of/en Chanca piedra
Gruis/steentjes = idem maar Spasmoglucinol erbij geven (ontspant de blaas)
Stenen = operaties verwijder

Cavia's die regelmatig blaasontsteking hebben, hebben ook nadien gruis/steentjes aanmaak.
Zorg voor korrel waar balans forfor en calcium goed zit, geef je cavia's ook steeds een stukje komkommer en desnoods water in bekje spuiten (veel spoelen)

Terug naar “Cavia's”