Afsplitsing cavia's gered gevolg 3 zwangere zeugjes

judith77
Land: nl
M/V: V

Re: Afsplitsing cavia's gered gevolg 3 zwangere zeugjes

Berichtdoor judith77 » 04 dec 2011 19:33

brenda17 schreef:
Lies schreef:
Alle dieren worden nagekeken door de dierenarts en vaak nog ingeënt.

Nou, dan is het roer wel ineens om zeg. Dus je hebt een dierenarts gevonden? Welke dan? Misschien hebben andere mensen er nog iets aan.

Het is een Duitse dierenarts. Hij komt 2 keer in de maand naar een hond van een vrijwilligster. Die heeft één of andere rugaandoening waar hij fysiotherapie voor krijgt. Als de hond behandeld is komen ze naar de kinderboerderij en kijkt hij alle dieren na.
Hij kijkt de dieren gratis na, maar we moeten wel betalen voor de medicijnen. Alleen mag hij sommige vaccinaties niet geven (zoals de Q-koorts) omdat hij van Duitsland komt.

Volgens mij is het niet zo dat een duitse dierenarts geen bepaalde vaccinaties mag geven, tenzij het vaccinaties zijn die in NL bij wet verboden zijn (weet eigenlijk niet of er verschil zit in vaccinaties in duitsland en nederland). Ik heb zelf ook een duitse dierenarts (woon vlakbij de grens), domweg omdat duitse dierenartsen een stuk goedkoper zijn dan nederlandse. Tot op heden heb ik altijd alles kunnen krijgen van hem.

En waarom zou je als opvang adverteren op sites als MP , als het aanbod bij jullie al eigenlijk teveel is??
Maar ik vind het apart dat je zegt dat jullie ineens een opvang zijn begonnen omdat er dieren over het hek gegooid worden als jullie ze hadden geweigerd vanwege het geen plek hebben. Hebben jullie dan door een opvang te beginnen ineens wel meer plek? Vind het wederom wat dubieus!

jantien
Land: nederland

Berichtdoor jantien » 04 dec 2011 19:36

En in één klap een DA die ineens 2x per maand komt én een opvang, heel boeiend!

brenda17
Land: Limburg

Berichtdoor brenda17 » 05 dec 2011 08:29

En waarom zou je als opvang adverteren op sites als MP , als het aanbod bij jullie al eigenlijk teveel is??
Maar ik vind het apart dat je zegt dat jullie ineens een opvang zijn begonnen omdat er dieren over het hek gegooid worden als jullie ze hadden geweigerd vanwege het geen plek hebben. Hebben jullie dan door een opvang te beginnen ineens wel meer plek? Vind het wederom wat dubieus!

Het is onze keuze om het zo te doen, er zijn heel veel opvangen die op marktplaats advertenties hebben staan van 'we hebben nog plek vrij' of iets dergelijks.
We hebben inderdaad meer plek op het moment. We hadden in de vakantie een zoekertje geplaatst dat we op zoek waren naar buitenkooien... nou je moest eens weten hoeveel kooien we gekregen hebben :-D

En trouwens, ... als we de dieren niet goed verzorgde of ze zaten in slechte huisvesting... dan kwam de dierenambulance hier geen konijnen naartoe brengen.
Wij vinden het leuk om de dieren te helpen en de kinderen vinden het leuk om naar de verschillende konijnen te kijken.

Nu de laatste maanden is er geen enkel dier meer over het hek gezet, mensen komen nu binnen vragen of ze hun konijn misschien kunnen afgeven of ze vragen het via de mail omdat ze weten dat we de konijnen nu aannemen.

Maarja. In jullie ogen doen wij toch alles fout. Maar ik kan jullie verzekeren dat we van de dieren houden en alles doen voor ze.

Sandra
Land: Nederland
Contacteer:

Berichtdoor Sandra » 05 dec 2011 10:05

Brenda, het is niet dat zo dat in onze ogen " jullie" het fout zouden doen hoor. Het zijn de hiaten in je eigen verhaal die het ongeloofwaardig maken.
Het is of de waarheid vertellen of je verhaal aanpassen.

judith77

Berichtdoor judith77 » 05 dec 2011 10:43

brenda17 schreef:

Het is onze keuze om het zo te doen, er zijn heel veel opvangen die op marktplaats advertenties hebben staan van 'we hebben nog plek vrij' of iets dergelijks.
We hebben inderdaad meer plek op het moment. We hadden in de vakantie een zoekertje geplaatst dat we op zoek waren naar buitenkooien... nou je moest eens weten hoeveel kooien we gekregen hebben :-D

En trouwens, ... als we de dieren niet goed verzorgde of ze zaten in slechte huisvesting... dan kwam de dierenambulance hier geen konijnen naartoe brengen.
Wij vinden het leuk om de dieren te helpen en de kinderen vinden het leuk om naar de verschillende konijnen te kijken.

Nu de laatste maanden is er geen enkel dier meer over het hek gezet, mensen komen nu binnen vragen of ze hun konijn misschien kunnen afgeven of ze vragen het via de mail omdat ze weten dat we de konijnen nu aannemen.

Maarja. In jullie ogen doen wij toch alles fout. Maar ik kan jullie verzekeren dat we van de dieren houden en alles doen voor ze.

Ik zeg ook nietr dat het niet goed is wat jullie doen, maar je sprekt jezelf ze enorm tegen (wederom), dat is dus ook de reden dwaarom ik je verhaal weer dubieus vind. Maar goed als het zo is zoals je zegt dan kan ik alleen maar zeggen keep up the good work!

judith77

Berichtdoor judith77 » 05 dec 2011 10:49

Je geeft alleen maar reacties op dingen waar je veilig reacties op kan geven (alleen ga je daar zelfs al de mist in), meestal negeer je de echte vragen (de vragen die te moeilijk zijn of waarmee je echt ontmaskerd wordt).

Ik vind dat je moet doen waar je zin in hebt, alleen denk ik niet dat het goed is (voor vnl jezelf) om onwaarheden te verkondigen op het internet. Als dat niet zo is dan bied ik nu alvast mijn excuses aan, alleen je manier van schrijven en antwoord geven is gewoon te tegenstrijdig en roept heel veel vragen op, die dan weer niet beantwoord worden.

brenda17
Land: Limburg

Berichtdoor brenda17 » 05 dec 2011 17:39

judith77 schreef:Je geeft alleen maar reacties op dingen waar je veilig reacties op kan geven (alleen ga je daar zelfs al de mist in), meestal negeer je de echte vragen (de vragen die te moeilijk zijn of waarmee je echt ontmaskerd wordt).

Ik vind dat je moet doen waar je zin in hebt, alleen denk ik niet dat het goed is (voor vnl jezelf) om onwaarheden te verkondigen op het internet. Als dat niet zo is dan bied ik nu alvast mijn excuses aan, alleen je manier van schrijven en antwoord geven is gewoon te tegenstrijdig en roept heel veel vragen op, die dan weer niet beantwoord worden.

Noem eens een vraag waarop ik geen antwoord geef...
Ik heb dyslexie, misschien dat het daardoor komt dat sommige verhalen van me vrij onduidelijk zijn of dat ik sommige dingen anders verwoord.

Chaamse Hoen
Land: NLAAUS

Berichtdoor Chaamse Hoen » 05 dec 2011 17:53

brenda17 schreef:Noem eens een vraag waarop ik geen antwoord geef...

door Heike op 07 aug 2011 01:06
door Heike op 06 aug 2011 19:37

Heike schreef:
Aangezien ik al lange tijd niet meer 'actief' ben op het kippenforum en nu weer zo'n beetje hier kom lezen en wie weet ergens reageren, ga ik in dit topic zeker niet oordelen over de topicstarter.
Wel heb ik een vraagje, Brenda, in welke gedeelte van Limburg woon je? Zelf heb ik altijd in het noorden gewoond, regio Neerpelt en nu ben ik verhuisd naar Bilzen. Omdat ik altijd veel dieren heb gehad, heb ik ook vele dierenartsen geraadpleegd en wie weet kan ik je wel een tip geven.
Even een quote van mezelf...
(kwestie van iets positiefs proberen te bereiken

.........................?

Kijk ik weet het antwoord( niet zo moeilijk …..over Marktplaats ) maar Heike heeft er nooit antwoord op gekregen.

judith77

Berichtdoor judith77 » 05 dec 2011 18:10

brenda17 schreef:
judith77 schreef:Je geeft alleen maar reacties op dingen waar je veilig reacties op kan geven (alleen ga je daar zelfs al de mist in), meestal negeer je de echte vragen (de vragen die te moeilijk zijn of waarmee je echt ontmaskerd wordt).

Noem eens een vraag waarop ik geen antwoord geef...
Ik heb dyslexie, misschien dat het daardoor komt dat sommige verhalen van me vrij onduidelijk zijn of dat ik sommige dingen anders verwoord.

Heeft niets met dyslexie te maken, taaltechnisch en woorden juist schrijven gaat je prima af. Jezelf tegen spreken is iets totaal anders dan dyslexie!

Ook geen antwoord geven op bepaalde vragen heeft niets met dyslexie te maken, dat is gewoon domweg geen antwoord geven.

judith77

Berichtdoor judith77 » 05 dec 2011 18:20

Vragen die je omzeilt zijn bv:

- welke kinderboerderij
- welke dierenarts
- welke opleidingen
- hoe je aan bepaalde info komt

zo kan ik nog wel meer dingen uit al je reacties halen, maar mss moet je zelf eens objectief naar je eigen verhalen en reacties gaan kijken.

Omzeilen van bepaalde vragen die mensen hebben:
- veranderen van je verhaal
- ombuigen van dingen die je eerst zelf verkondigd naar een iets beter passend verhaal als mensen teveel doorvragen
- compleet "moeilijke vragen" negeren en een totaal niets omzeggend nieuw verhaal beginnen.

Het gaat mij er niet om dat ik jou wil dwars liggen oid, maar je lult jezelf zo vreselijk vast en daar heeft niemand wat aan. Hou je aan de feiten en als je om wat voor reden ergens geen antwoord op wil geven begin er dan ook zelf niet over.

Jij geeft nl vaak zelf de voorzet maar kopt hem er niet in en ja dan doen anderen het voor je!

Terug naar “Cavia's”