Jimmy van de buurvrouw het leven gered, Dag Jimmy..

Gebruikersavatar
nel
Berichten: 9257
Lid geworden op: 27 sep 2002 10:26
Land: NL
M/V: V
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Jimmy van de buurvrouw het leven gered, Dag Jimmy..

Berichtdoor nel » 02 aug 2012 19:05

Ah wat sneu nou. :puppydogeyes:

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Jimmy van de buurvrouw het leven gered, Dag Jimmy..

Berichtdoor Lies » 03 aug 2012 00:47

Dank jullie wel. Hartstikke lief deze reacties en daar word ik weer happy van.

Ik had hem zo graag meer gegund maar dat zit er soms gewoon niet in. De situatie was niet zo en mijn
buurvrouw leert wel, al gaat het langzaam. En nu zit hier weer een nijntje met een eenzaam, pijnlijk verleden wat ik uit het park viste
en zij gaat wel een super toekomst tegemoet. Daar moet ik me maar aan vasthouden en daarnaast aan het feit dat hij toch even
genoten heeft. En ik heb mijn buurvrouw en haar zoontje ook kunnen helpen met het doormaken en aanvaarden van dit alles. Dat is ook wat waard.

Gebruikersavatar
MIC
Berichten: 1295
Lid geworden op: 10 mei 2007 00:47
Land:
M/V: V
Locatie: antwerpen

Re: Jimmy van de buurvrouw het leven gered, Dag Jimmy..

Berichtdoor MIC » 03 aug 2012 19:12

Lies schreef:Verdorie! Hij was erg ziek, hij plaste ineens bloed en vermagerde zienderogen Het ging niet goed. En toch wilde hij nog, hij gaf het geestelijk gezien niet op.

Inslapen duurde ook heel lang (3 kwartier). Hij vocht ertegen. De pijn in mijn hart is ...

De pijn in mijn hart is ontzettend groot wanneer ik dit lees, Lies ... en eigenlijk kwam ik even lezen nu het even beter ging met mijn migraine maar na je tekst te lezen bonkt het vreselijk terug in mijn kop en maakt het me kwaad. WIE in godsnaam heeft beslist dit diertje af te maken en dan nog op zulke barbaarse manier om er 3 kwartiers over te doen !!?????

Iedere cavia die een baasontsteking heeft plast bloed en dat kan idd. behoorlijk wat bloed zijn, maar dat is geen enkel reden om het dier af te maken met AB stopt het bloeden al snel.

Er zijn 2 manieren om een cavia in te slapen
1) je geeft ze een roesje en eens in slaap komt de fatale spuit in het hart (binnen de minuut zijn ze weg) Het hart is klein en ze kunnen het idd missen, maar een DA met iets verstand en vooral een hart voor dieren laat een dier niet zo lijden en herhaald zijn handeling onmiddellijk
2) je geeft ze een overdosis roes in de buik en zo zijn ze ook weg.

Ik ben zo boos hoe met deze arme cavia is geknoeid van A tot Z zuiver uit onkunde

Bah, ... zo krijg ik veel spijt dat ik mijn gevoel niet heb gevolgd het kereltje op te vangen !

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Jimmy van de buurvrouw het leven gered, Dag Jimmy..

Berichtdoor Lies » 03 aug 2012 22:26

Dank je wel, dit kan er nog wel bij :frown:

Wat denk jij nou? Dat ik hier blij mee ben? Voor mij voelt het ook niet goed maar er zijn grenzen aan wat je kunt doen.
Het was niet mijn cavia, wel het besluit van de eigenaar en de actie van de da. Dat kan ik niet veranderen. Je had deze cavia nooit meegekregen want ze wilde er geen afstand van doen. Dat was geen mogelijkheid.

Ik ben niet oppermachtig Mic.

Isabel schreef:Je hebt je best gedaan Lies...
Ja, dat is zo. Ik heb echt geprobeerd dit diertje te helpen voor zover het in mijn macht lag.


Terug naar “Cavia's”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten