RIP Dropje

Gebruikersavatar
viefpief
Berichten: 8226
Lid geworden op: 13 jan 2012 18:20
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Betuwe

RIP Dropje

Berichtdoor viefpief » 03 jul 2012 19:56

Vandaag is mijn ouwe taaie Dropje overleden :puppydogeyes: Gisteren hupste hij nog vrolijk door het gras en vanmiddag lag hij ineens dood in het hok. Hij was ook al 7 a 8 jaar oud (ja, nu heb ik het toch goed uitgerekend) dus ik hou de doodsoorzaak maar gewoon op ouderdom.
Hoe dan ook, we hebben hem net begraven en het is goed zo. Ik dacht altijd dat ik niet zo gehecht aan hem was, maar heb net toch wel een potje zitten janken bij zijn hok terwijl ik hem nog even aaide... Maar hoe kan het ook anders? Ik heb toch 7 a 8 jaar voor hem gezorgd iedere dag, en ik heb ontzettend van hem genoten. Hij was altijd vrolijk en altijd lief. Toen hij wat ouder werd veranderde hij echt in een aanhankelijk schoothondje..
Ik mis zijn geluidjes nu al. Wat een ontzettend leuk mannetje was het toch! Hij maakte altijd van die ultiem gelukkige knorgeluidjes als hij wat lekkers kreeg of in het gras in de ren werd gezet.. Nu worden mijn oogjes toch weer een beetje nat :triest:
Mijn mooiste foto van hem
Afbeelding

Slaap zacht, lieve ouwe opaatje :roos:
Laatst gewijzigd door viefpief op 04 jul 2012 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
nel
Berichten: 9257
Lid geworden op: 27 sep 2002 10:26
Land: NL
M/V: V
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: RIP Dropje

Berichtdoor nel » 03 jul 2012 20:20

Wat een leuk, mooi mannetje.
Ja, een cavia verliezen is erg hoor, dus schaam je niet voor je tranen.

Rust zacht Dropje.

en jij veel sterkte.

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: RIP Dropje

Berichtdoor Lies » 03 jul 2012 20:22

Wat is hij lekker aanwezig op de foto. Heel jammer dat hij er niet meer is. Wel fijn dat hij niet langdurig ziek is geweest of anderzins geleden heeft.
Toch heel beroerd voor jou om ineens hem dood te vinden. Hij laat een lege plek achter. Sterkte met het gemis!

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19167
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: RIP Dropje

Berichtdoor Isabel » 03 jul 2012 20:24

He Vief... verdorrie meissie... :aai:

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: RIP Dropje

Berichtdoor lnge » 03 jul 2012 20:46

Natuurlijk raak je aan zo'n diertje gehecht, dat kan haast niet anders. Als ik hem zo zie begrijp ik dat heel goed.
Je hebt goed voor hem gezorgd, hij had het fijn bij je, dat zie je ook op de foto!

Veel sterkte met het gemis :aai:

Gebruikersavatar
MIC
Berichten: 1295
Lid geworden op: 10 mei 2007 00:47
Land:
M/V: V
Locatie: antwerpen

Re: RIP Dropje

Berichtdoor MIC » 03 jul 2012 21:25

Ach, hij had zo'n aandoenlijk kopje, een snuitje om te zoenen.
Hij heeft een mooie leeftijd bereikt en het zal nu wel wennen zijn zonder hem, sterkte.
Slaap zacht Dropje

Peppie
Berichten: 1049
Lid geworden op: 08 feb 2012 19:00
Land: Belgie
M/V: V

Re: RIP Dropje

Berichtdoor Peppie » 03 jul 2012 21:54

Sterkte vief met het verlies van je dropje.
Hij ziet er heel leuk uit op de foto,zo lekker nieuwsgierig met het neusje omhoog. Jammer dat hij er niet meer is,maar zo te horen had hij zich geen beter leven kunenn wensen bij jou.

Gebruikersavatar
viefpief
Berichten: 8226
Lid geworden op: 13 jan 2012 18:20
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Betuwe

Re: RIP Dropje

Berichtdoor viefpief » 03 jul 2012 22:16

Bedankt iedereen. Tja, wennen wordt het zeker. Geen gepiep meer als ie iets wil hebben, geen groenteafval meer voor hem opzij leggen, geen gelukkig geknor meer... Misschien neem ik ooit nog wel twee nieuwe caafjes. Ik zeur altijd wel dat ik geen zin heb om het hok schoon te maken enz... Maar het voelt nu toch wel héél leeg ineens :nee:
Maar het maakt inderdaad veel goed dat hij snel is gegaan en niet aan een enge ziekte is gestorven oid. Hij is goed oud geworden en er is nooit iets mis geweest met hem. Kan me in ieder geval niet herinneren dat ik ooit met hem naar de dierenarts moest.

Ik heb hier een ontzettend leuke foto teruggevonden :grinnik:

Afbeelding

Kleine Viefje, dolgelukkig met Dropje en zijn vader Bennie. Twee druppels water zijn ze ook. Ik denk dat Dropje de rechter is, omdat ie er jonger uitziet, maar zeker weten doe ik het niet :puh2: Bennie is trouwens ook zo oud geworden en was ook zo kerngezond. Goeie genen wel.

En och zijn snoetje ja. Hij vond het nooit erg als ik naar zijn tandjes wou kijken, bleef netjes stilzitten en heeft het nooit in zijn hoofd gehaald om te bijten. Ook met nageltjes knippen was hij zo braaf.

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: RIP Dropje

Berichtdoor Lies » 03 jul 2012 22:38

Dat is een prachtige foto :-D

Gebruikersavatar
viefpief
Berichten: 8226
Lid geworden op: 13 jan 2012 18:20
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Betuwe

Re: RIP Dropje

Berichtdoor viefpief » 04 jul 2012 15:03

Dankje :gulzig:


Terug naar “Cavia's”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast