Huisje gezocht voor 3 cavia's

Henriette
Berichten: 768
Lid geworden op: 07 aug 2012 19:52
Land: Nederland
M/V: V

Huisje gezocht voor 3 cavia's

Berichtdoor Henriette » 12 apr 2013 20:52

Hoi allemaal,
Helaas mag ik waar ik woon de kippen en konijnen ineens niet meer in de tuin houden, vandaar dat ze nu naar mijn ouders gaan. Alleen zoeken mijn ouders al een tijdje nog een plekje voor hun drie cavia's, 3 damescavia's van 5 en 4 jaar oud. Het plan is dat als de cavia's ergens anders wonen, mijn konijnen daarheen kunnen verhuizen. Is hier iemand op het forum die interesse heeft of kennen jullie iemand? Via marktplaats kan ik ze wellicht aanbieden, maar dan weet je nooit zeker waar ze terecht kunnen, vandaar even zo.
De dames wonen buiten in een ren, krijgen elke dag groenvoer dus dat zijn ze gewend. Eentje is de mama van de andere twee. Het zou het fijnst zijn als ze samen weg kunnen, maar ze mogen ook los weg als ze maar bij een soortgenoot komen. Ze zijn wat schuw voor mensen omdat ze altijd buiten hebben gestaan, maar vroeger zijn ze veel op schoot genomen en je merkt dat ze ervan houden om lekker gekroeld te worden; ze zouden alleen even moeten wennen. Ze kunnen natuurlijk ook binnen komen te staan.

Hieronder wat foto's van de dames:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De zwarte gladharige cavia is de moeder van de andere twee, zij is van januari 2008. De bruine en de andere zwarte zijn van december 2008.

Ik hoop dat jullie een beetje met me kunnen meedenken!

Gebruikersavatar
brenda17
Berichten: 7330
Lid geworden op: 25 jul 2009 13:11
Land: Limburg
M/V: V

Re: Huisje gezocht voor 3 cavia's

Berichtdoor brenda17 » 12 apr 2013 20:54

Misschien dat je ze naar een opvang kunt brengen?
Aangezien het toch al wat oudere dieren zijn.

In een opvang gaan mensen vaak opzoek naar 'partners' voor hun andere dieren als er ééntje overlijd van ouderdom of door ziekte.

Henriette
Berichten: 768
Lid geworden op: 07 aug 2012 19:52
Land: Nederland
M/V: V

Re: Huisje gezocht voor 3 cavia's

Berichtdoor Henriette » 12 apr 2013 20:56

Ja Brenda, daar heb ik ook al over nagedacht, dat is zeker een optie als wat rondvragen hier en daar niets oplevert.

Gebruikersavatar
viefpief
Berichten: 8226
Lid geworden op: 13 jan 2012 18:20
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Betuwe

Re: Huisje gezocht voor 3 cavia's

Berichtdoor viefpief » 12 apr 2013 21:12

Och wat een prachtige dames, ze zien er zo lief uit. Niet als aanval bedoeld, maar ik vind het wel een beetje lullig voor ze dat ze nu maar even plaats moeten maken voor de konijnen :| Maargoed, ik ben ervan overtuigd dat je goed hebt nagedacht over je keuze en dat dit het beste is voor de beestjes. Hopelijk vinden ze snel een nieuw baasje!

Henriette
Berichten: 768
Lid geworden op: 07 aug 2012 19:52
Land: Nederland
M/V: V

Re: Huisje gezocht voor 3 cavia's

Berichtdoor Henriette » 12 apr 2013 21:17

viefpief schreef:Och wat een prachtige dames, ze zien er zo lief uit. Niet als aanval bedoeld, maar ik vind het wel een beetje lullig voor ze dat ze nu maar even plaats moeten maken voor de konijnen :| Maargoed, ik ben ervan overtuigd dat je goed hebt nagedacht over je keuze en dat dit het beste is voor de beestjes. Hopelijk vinden ze snel een nieuw baasje!

Nu ja, dat is niet helemaal zo, mijn ouders zijn al langer op zoek naar een ander plekje voor ze. Nu komt er alleen een beetje vaart in dus vanwege de konijnen, maar anders waren ze uiteindelijk ook verhuisd (en wellicht kwamen er dan sowieso wel kipjes voor in de plaats, wie weet...) Maar ik snap wat je bedoelt en ik snap dat het zo overkomt, het is ook geen ideale situatie. Dat zou geweest zijn als ik mijn beesten gewoon mocht houden.

Gebruikersavatar
MIC
Berichten: 1295
Lid geworden op: 10 mei 2007 00:47
Land:
M/V: V
Locatie: antwerpen

Re: Huisje gezocht voor 3 cavia's

Berichtdoor MIC » 12 apr 2013 23:57

Dat is zeker niet gemakkelijk voor die 3 cavia's 'op respectabele leeftijd' om zich nog elders te moeten gaan aanpassen ...
Ik wil wel een poging doen met je foto's op een caviaforum, indien ik toelating krijg. Ook wel even vermelden waar de cavia's huidig wonen;

Let ook op, moest je zelf een adres vinden, dat deze cavia's nier meer gedekt worden !

Jiska
Berichten: 36
Lid geworden op: 06 apr 2013 16:42
Land: Nederland
M/V: V

Re: Huisje gezocht voor 3 cavia's

Berichtdoor Jiska » 14 apr 2013 01:35

Ik ken heel wat cavia-opvangen, als je me kan zeggen waar je woont kan ik je vertellen welke opvang het dichtst bij jou zit.

Gebruikersavatar
Martin&Leonard
Berichten: 1138
Lid geworden op: 27 mar 2005 20:13
Land:
M/V: V
Locatie: Zeeland

Re: Huisje gezocht voor 3 cavia's

Berichtdoor Martin&Leonard » 14 apr 2013 09:48

Ik zal iedereen wel over mij heen krijgen maar ik begrijp niet goed hoe je dieren, die je dan al zo lang hebt weg kan doen. Daar ben je dan toch ook emotioneel aan gehecht of ben ik nou zo,n watje? Hoe kunnen 3 cavia,s je nu in de weg zitten? Wat hebben die nu nodig? Wat maakt het dan dat jij de cavia,s niet mee naar jou huis neemt en een mooi plekje voor ze inricht in je huis of kamer?

Gebruikersavatar
MIC
Berichten: 1295
Lid geworden op: 10 mei 2007 00:47
Land:
M/V: V
Locatie: antwerpen

Re: Huisje gezocht voor 3 cavia's

Berichtdoor MIC » 14 apr 2013 11:49

Er is iemand die deze 3 zeugjes wil opvangen op het caviaforum :duimop:

Jiska
Berichten: 36
Lid geworden op: 06 apr 2013 16:42
Land: Nederland
M/V: V

Re: Huisje gezocht voor 3 cavia's

Berichtdoor Jiska » 14 apr 2013 12:19

Kan je me in PB geven wie dat is MIC? Er is nl. iemand die de laatste tijd diverse cavia's opvangt waarbij ik een zeer goede reden heb om eraan te twijfelen of ze daar goed terecht komen.


Terug naar “Cavia's”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten