koppel al maanden samen maar geen zwangerschap !

Shivabo
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 aug 2014 20:00
Land: Belgie
M/V: V

koppel al maanden samen maar geen zwangerschap !

Berichtdoor Shivabo » 18 aug 2014 10:32

Ik heb twee koppels apart zitten in een ren, al maanden maar tot hiertoe geen kleintjes! Is dit normaal? Het caafje heeft al een nestje gehad ! Het ander koppel is een jong caafje dat nog geen nestje heeft gehad, in november wordt ze 1 jaar en dan zou het gevaarlijk zijn mocht ze zwanger worden, dus ga Ik ze uit elkaar zetten niet ? De twee beertjes zijn gezond en wel!
Groetjes

Gebruikersavatar
Jan Sch
Berichten: 5299
Lid geworden op: 30 jul 2008 22:10
Land: limburg
M/V: M

Re: koppel al maanden samen maar geen zwangerschap !

Berichtdoor Jan Sch » 18 aug 2014 18:00

Cavia's hebben vitamine C nodig. Krijgen ze dat niet; krijg je ook geen jongen.

Shivabo
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 aug 2014 20:00
Land: Belgie
M/V: V

Re: koppel al maanden samen maar geen zwangerschap !

Berichtdoor Shivabo » 19 aug 2014 10:03

Jan Sch schreef:Cavia's hebben vitamine C nodig. Krijgen ze dat niet; krijg je ook geen jongen.

Zij krijgen alle dagen witlof, wortelen, komkommer, en appel! Mais en gras en hooi! Ze wegen beide over 1kg! Zou dat enkel daar aan liggen dan! Andere hebben dat ook nooit gehad! Dus zal u raad opvolgen alvast bedankt!

Gebruikersavatar
brenda17
Berichten: 7330
Lid geworden op: 25 jul 2009 13:11
Land: Limburg
M/V: V

Re: koppel al maanden samen maar geen zwangerschap !

Berichtdoor brenda17 » 19 aug 2014 11:31

In appel, komkommer en wortelen zit geen vitamine C of maar heel weinig.
In witlof zit wat meer, maar in rode paprika en gele paprika's zit een hoop vitamine C.

Anders moet je voer kopen waar dit extra in zit, zou je wel willen aanraden om dan kleine zakjes te kopen, want het vervliegt vrij snel als je het pak open maakt.

Het kan ook goed zijn dat ze gewoon geen interesse in elkaar hebben, dan komen er ook geen jongen.

Mag ik vragen welke soort cavia's je fokt? Want als je niet een fokdoel hebt (een ras verbeteren) zou ik je aanraden om niet te fokken... want opvangen zitten overvol. Bij stichting cavia zitten meer dan 300 cavia's in het asiel te wachten op een baasje.

Shivabo
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 aug 2014 20:00
Land: Belgie
M/V: V

Re: koppel al maanden samen maar geen zwangerschap !

Berichtdoor Shivabo » 19 aug 2014 13:57

Bedankt om je reactie ! Nee we zijn geen fokkers en heb gewone caafjes zonder stamboom . De reden dat we zelf een nestje willen is omdat we al meerdere caafjes hebben gekocht en die dan zwanger waren! Dit was geen ramp omdat we speciaal een buitenland hebben van 27 m2 met alles erop en eraan! Ik heb nu 5 jaar caafjes en heb met de tijd veel geleerd en gelezen hier op forum en via sites.


Terug naar “Cavia's”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten