gillende varkentjes

wolvenjong
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 sep 2011 22:58
Land: nederland
M/V: M
Locatie: overijsel

gillende varkentjes

Berichtdoor wolvenjong » 19 jan 2014 19:29

Hoi ik heb een vraag. Hoop dat iemand mij advies kan geven hoe te handelen.

Ik heb sinds kort 2 kleine varkentjes. Overdag laat ik ze lekker in een ren woelen waarin ook een hut staat als onderdak mocht het regenen. maar daar willen ze niet in hahaha ze hebben een hekel aan regen maar gaan liever in de stal terug waar ze tegen de avond weer in gaan.

Nu heb ik het volgend probleem. zodra ze mij of mijn man in het vizier krijgen slaan ze het op een gillen. Ik ga er dan bewust niet naar toe want dan denken ze dat als ze gillen dat ik dan gelijk kom.
hoe doen jullie dit en hoe kan ik ze dat afleren want wil geen gedoe met de buren want het is best wel irritant.

Doortje58
Berichten: 324
Lid geworden op: 22 mar 2011 21:10
Land: Nederland
M/V: V

Re: gillende varkentjes

Berichtdoor Doortje58 » 19 jan 2014 23:23

Tja, gewoon vol blijven houden om er geen aandacht aan te besteden........
Eventueel aan de buren uitleggen dat dit een leerperiode is.
Gaat echt over, als je consequent blijft volhouden om er geen aandacht aan te besteden! :duimop:

Dieter
Berichten: 4908
Lid geworden op: 21 feb 2005 21:08
Land:
M/V: V
Locatie: Westkerke

Re: gillende varkentjes

Berichtdoor Dieter » 20 jan 2014 18:06

Ik heb geen ervaring met varkens, maar wel met schapen.
Waarschijnlijk is de reden van het gegil het vragen van aandacht en/of voedsel.

Het is heel belangrijk dat je je dieren (dit geldt voor de meeste dieren) op VASTE tijdstippen voert/verzorgt.
Indien je dat niet doet dan denken ze dat ze elke keer als ze luid genoeg tokken, mekkeren, gillen, er een "beloning" zal volgen.
Zoals mijn voorganger reeds zei: enkele dagen volharden in de boosheid en de dieren structuur "aanleren"


Terug naar “Varkens/minivarkentjes”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast