Wat is giftig voor mini varkentjes?

Bianca001
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 apr 2015 21:08
Land: Nederland
M/V: V

Wat is giftig voor mini varkentjes?

Berichtdoor Bianca001 » 29 apr 2015 06:29

Beste allemaal,

Ik ga volgende week 2 mini varkentjes halen. Ik vroeg mij af welke planten (zoals Buxus) of voedsel giftig is voor de varkentjes. Ik kan er niet echt veel over terug vinden op google.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes Bianca

Swoentje
Berichten: 2260
Lid geworden op: 13 mei 2012 11:50
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Sprang-Capelle

Re: Wat is giftig voor mini varkentjes?

Berichtdoor Swoentje » 29 apr 2015 14:20

Buxus en taxus en alle planten die giftig zijn voor mensen zijn zeker ook giftig voor varkens. Ook mogen varkens absoluut geen vlees eten. Verder lusten ze bijna alles. Ze krijgen bij mij , naast hun dagelijkse portie muesli, hooi en appels, alle groente-afval (mits niet beschimmeld), noten, fruit-afval (bananenschillen, appelkroosjes, mandarijnen en sinaasappels die wat zacht worden) restant rijst etc.

Bianca001
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 apr 2015 21:08
Land: Nederland
M/V: V

Re: Wat is giftig voor mini varkentjes?

Berichtdoor Bianca001 » 29 apr 2015 22:44

Bedankt voor u reactie. Klopt het ook dat ze geen aardappelschil mogen?

Swoentje
Berichten: 2260
Lid geworden op: 13 mei 2012 11:50
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Sprang-Capelle

Re: Wat is giftig voor mini varkentjes?

Berichtdoor Swoentje » 30 apr 2015 08:29

Ze mogen op zich wel aardappelschillen, maar de aardappels die je in de winkel koopt zijn vaak behandeld met een stof dat ze belet om uitlopers te maken als ze opgeslagen liggen. Als je de aardappels wast voordat je ze schilt, of je spoelt de schillen even goed af is het geen probleem.

beatje
Berichten: 78
Lid geworden op: 07 okt 2014 17:16
Land: belgie
M/V: V

Re: Wat is giftig voor mini varkentjes?

Berichtdoor beatje » 30 apr 2015 20:12

Hier krijgen de mini's ook aardappelschillen ,ik was de aardappels voor ik ze schil.
Qua planten houd ik aan dat alles wat giftig voor paarden is,dat ook voor varkens is.Waar ga je jou mini's halen?En hoe ga je ze houden?

Bianca001
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 apr 2015 21:08
Land: Nederland
M/V: V

Re: Wat is giftig voor mini varkentjes?

Berichtdoor Bianca001 » 05 mei 2015 14:05

Ik ga ze in Serooskerke halen. Ik ga ze in mijn tuin houden. Ik heb een heel stuk achter in de tuin van 8 bij 5 ongeveer met een tuinhuis waar al wat kippen en konijnen lopen. Is het nodig om de houten tuinhuis te isoleren voor de winter?

m.v.g.
Bianca

Swoentje
Berichten: 2260
Lid geworden op: 13 mei 2012 11:50
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Sprang-Capelle

Re: Wat is giftig voor mini varkentjes?

Berichtdoor Swoentje » 05 mei 2015 17:05

Nee, je hoeft niets te isoleren. Wel stellen ze een hele flinke laag stro erg op prijs. Zeker in de winter. Krijg je zeugjes, beertjes, borgjes?

Bianca001
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 apr 2015 21:08
Land: Nederland
M/V: V

Re: Wat is giftig voor mini varkentjes?

Berichtdoor Bianca001 » 05 mei 2015 19:53

Ik moet ze nog gaan uitzoeken. Maar ik dacht dat een zeugje en borgje samen de beste optie is. Wat denken jullie?

beatje
Berichten: 78
Lid geworden op: 07 okt 2014 17:16
Land: belgie
M/V: V

Re: Wat is giftig voor mini varkentjes?

Berichtdoor beatje » 05 mei 2015 22:33

Dat schijnt idd de ideale combinatie te zijn.Ik heb een vader en een dochter,gekregen van een vriendin die ze weer door veranderde wetgeving weg moest doen.

Wil je echt biggetjes ?Anders moet je eens aan 2 hands biggetjes denken er zijn er zoveel en vaak nog gratis af te halen,dan zie je gelijk hoe ze van karakter zijn.

De mijne slapen ook in een tuinhuis,maar wel met een heeeeele dikke laag stro.twee balen liggen er in.ZE bevuilen hun bed nooit.Af en toe schud ik met een hooi vork al het stro om en op,en vul ik het aan.Op zich heb je aan varkens erg weinig werk vind ik.
Het is zooo leuk om ze te hebben ik ben iedere dag weer helemaal blij met ze :gulzig:

Swoentje
Berichten: 2260
Lid geworden op: 13 mei 2012 11:50
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Sprang-Capelle

Re: Wat is giftig voor mini varkentjes?

Berichtdoor Swoentje » 05 mei 2015 23:08

Ik heb 2 borgjes. Broers. Bert en Bram heten ze. Zijn het echte mini's die je gaat krijgen? Want daar zit nogal verschil in heb ik me laten vertellen.
en er zijn idd heel veel leuke lieve tweedehands varkens te koop......


Terug naar “Varkens/minivarkentjes”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten