Onsior voor kat met artritis veilig?

Gebruikersavatar
umbaba
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 feb 2006 11:54
Land:
M/V: V
Locatie: Wezembeek-Oppem

Onsior voor kat met artritis veilig?

Berichtdoor umbaba » 20 sep 2023 08:09

Heeft iemand hier ervaring met Onsior langdurig (levenslang) aan een kat geven voor chronisch pijnlijke gewrichten?
Volgens mijn vaste dierenarts zou het veilig zijn maar volgens de vervanger tijdens de vakantie niet.
Nu ben ik dus superongerust.

Pearlsofpassion
Berichten: 4377
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Onsior voor kat met artritis veilig?

Berichtdoor Pearlsofpassion » 20 sep 2023 09:11

https://www.dierenkliniektiel.nl/patien ... nsior-kat/

Het is alleszinds niet ontwikkeld om lang te geven maar ja, dat geldt voor alle NSAID's omdat het gewoon belastend is. Dus geen enkele fabricant durft zich daar niet voor in te dekken en het wordt algemeen wel langdurig gebruikt.
Is je kat al oud? Hoe zijn de lever en nierwaarden?

Evt zou je kunnen overwegen te combineren met CBD olie, dan kan de dosis NSAID naar beneden.

Ik heb er zelf geen ervaring mee. Ik probeer reguliere pijnstilling zo lang mogelijk uit te stellen. Omdat het zo belastend is.
Ze krijgen hier golden paste voor ouderdomspijn, dat werkt wonderlijk voor gewrichtspijn. En dat is voor ons nu voldoende.
Volgende stap zou enkel CBD toevoegen zijn. En pas als laatste NSAID of cortisonen.

Gebruikersavatar
umbaba
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 feb 2006 11:54
Land:
M/V: V
Locatie: Wezembeek-Oppem

Re: Onsior voor kat met artritis veilig?

Berichtdoor umbaba » 20 sep 2023 09:34

Hij krijgt nu een pilletje van 6 mg per dag, dat zou niet breekbaar zijn.
Ik ga bij de dierenarts is vragen of een pil om de twee dagen eventueel in combinatie met CBD ok zou zijn.

Gebruikersavatar
umbaba
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 feb 2006 11:54
Land:
M/V: V
Locatie: Wezembeek-Oppem

Re: Onsior voor kat met artritis veilig?

Berichtdoor umbaba » 20 sep 2023 09:37

Via google ook op dit spul gevallen, PEA, heb daar toevallig ervaring/kennis over?

https://www.organimal.nl/katten/botten- ... l-pea-kat/

peeren mandarijn
Berichten: 384
Lid geworden op: 16 sep 2020 15:30
Land: Nederland
M/V: V

Re: Onsior voor kat met artritis veilig?

Berichtdoor peeren mandarijn » 25 sep 2023 09:33

Ik geef traumeel aan onze kat met artrose
Ik moet ook zijn vacht verzorgen anders krijgt hij klitten

Gebruikersavatar
umbaba
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 feb 2006 11:54
Land:
M/V: V
Locatie: Wezembeek-Oppem

Re: Onsior voor kat met artritis veilig?

Berichtdoor umbaba » 25 sep 2023 11:48

peeren mandarijn schreef:Ik geef traumeel aan onze kat met artrose
Ik moet ook zijn vacht verzorgen anders krijgt hij klitten


Hoeveel geef je en merk je echt duidelijk verschil?
En gaat het er een beetje vlot in zonder dagelijks gevecht?

peeren mandarijn
Berichten: 384
Lid geworden op: 16 sep 2020 15:30
Land: Nederland
M/V: V

Re: Onsior voor kat met artritis veilig?

Berichtdoor peeren mandarijn » 25 sep 2023 13:22

Nou dat ingeven was een heel gedoe :cry:
Eerst geprobeerd met backmotion vd huisdieren dokter maar Joep zoals hij heet werd hier erg gestrest vd pillen en durfde bijna niet meer naar binnen te komen
Hij heeft een voedselovergevoeligheid dus lokken met leverworst zit er niet in en daarnaast is het geen grote natvoer eter

Op spuitjes met puur artrose reageerde hij net zo, ik moest hem vangen en hij bleef buiten

Toen heb ik het maar zo gelaten en hem een hele tijd met rust gelaten en verleden week zag ik dat zijn vacht begon te vervilten. Hij heeft er nu zodoende last van dat hij zijn rug niet meer wast

Met de traumeel ben ik nog maar net 3 dagen begonnen :oops:

Eerst geprobeerd de pillen backmotion door een klein beetje dieet natvoer te mengen ( eerst de pillen vergruizen)
Maar dat liet hij staan

Toen bedacht ik me dat ik nog traumeel pillen had van onze hond Lola, zij had ook artrose en bij haar hielpen deze traumeel tabletten
Zij is echter 2 weken geleden overleden, is 16 en een half jaar geworden


De traumeel tabletten zijn makkelijk te vergruizen en hebben kennelijk geen nare bijsmaak want hij eet het al voor de derde dag op rij op, gemengd door een klein beetje dieet natvoer aangelengd met iets warm water
. Ik moet wel zeggen dat Joep snachts nooit eet en dus honger heeft als ik dit geef ik , hij krijgt het sochtends als eerste
En pas als hij het op heeft krijgt hij zijn brokjes

Soms moet je vanalles verzinnen :?

Ik geef 1 tablet

Ik weet dat er ook injecties zijn voor atrose bij de kat ( solensia) maar dan moet je om de zoveel tijd naar de da

Ik weet dus nog niet hoe Joep het hier op gaat doen, er staat dat het pas na 3 dagen werkt
Maar onze hond Lola liep beduidend minder mank hierdoor

Sterkte met jouw poezebeest

Edit ik lees net dat jouw kat artritis heeft en ik weet niet of dat hetzelfde is als atrose

Gebruikersavatar
umbaba
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 feb 2006 11:54
Land:
M/V: V
Locatie: Wezembeek-Oppem

Re: Onsior voor kat met artritis veilig?

Berichtdoor umbaba » 25 sep 2023 14:13

Artritis is een ontsteking van de gewrichten die uiteindelijk tot artrose kan lijden. Het komt in aanvallen en is voorlopig nog niet permanent, hij heeft goede en slechte dagen. Met de tijd wel meer en meer slechte en ze worden slechter, tot voor kort kreeg hij Flexadin, maar dat lijkt niet meer genoeg. (Flexadin heeft wel twee jaar geholpen en hij is er gek op)


Terug naar “Katten”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten