zwangere poes

Gebruikersavatar
hami
Berichten: 201
Lid geworden op: 13 mei 2008 15:23
Land: nederland
M/V: V
Locatie: Loenen
Contacteer:

zwangere poes

Berichtdoor hami » 19 jun 2009 22:13

hoi allemaal, onze poes( britse korthaar) kwa, tot voor kort nooit buiten. Ze is al 2 keer krols geweest en we hadden besloten om na de vakantie als ze dan weer krols werd er een kater bij te halen, Nu is onze poes rond hemelvaart toch de deur uitgegaan, en was nergens meer te vinden, 3 dagen later stond madam ineens op de stoep ( gelukkig maar iedereen weer blij) maar nu 3 a 4 weken later is ze heel erg aanhankelijk slaapt veel eet nog meer als anders. Ik heb een vermoeden dat madam toch een kerel heeft opgezocht :gutgut: meer ook omdat haar tepels ook vrij groot worden en ook echt een buikje krijgt.

Nu is mijn vraag vanaf welke week kan je er zeker van zijn of je poes wel of niet zwanger is. Ik voel nl nog niets maar volgens mij is dat ook nog te vroeg, Misschien is er iemand die nog andere aanwijzingen heeft?

groetjes

Gebruikersavatar
Sjaakje
Berichten: 4901
Lid geworden op: 03 sep 2004 21:59
Land: NL
M/V: V
Locatie: Zeeuws Vlaanderen
Contacteer:

Re: zwangere poes

Berichtdoor Sjaakje » 19 jun 2009 22:45

:kopdicht:

Gebruikersavatar
Dagmar88
Berichten: 24
Lid geworden op: 15 jun 2009 12:26
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Heerlen

Re: zwangere poes

Berichtdoor Dagmar88 » 19 jun 2009 22:59

hey hey
gefeliciteerd zo te horen! Borisje hiernaast is bij ons geboren en ook een brit.
Een kat bevalt meestal binnen 65 dagen, dus je kunt uitrekenen hoe lang ze nog zou moeten. Zelf ben ik met mijn britje langs de dierenarts geweest; dit ras heeft veel te maken met hartproblemen, dus ze is helemaal gechecked ;) Hij kan je ook met vrijwel 100% zekerheid vertellen of ze zwanger is hoeveel kittens ze ongeveer draagt. Zelf voelen is moeilijk en kan niet zomaar iedereen. Ze zal wel duidelijk dikker gaan worden, inderdaad meer slapen en eten en misschien een beetje kribbig zijn. Naarmate de zwangerschap vorderd zwelt het tepelhof op en trekken de haren om de tepel weg.
Ik weet niet wat voor voer je haar geeft, maar tijdens de zwangerschap mag je haar wanneer ze blikjes krijgt kittenblikjes geven. Voor ons bevalt Animonda Carny (via zooplus makkelijk te bestellen) heel goed. Ze kan nu best eens een extraatje gebruiken.
Zorg dat je vantevoren weet welke noodartsen 's nachts bereikbaar zijn tijdens de uitgerekende datum en achteraf gezien had ik een flesje en bus kittenmelk in huis moeten hebben.
lees dit maar eens: http://www.catteryvanherckenrode.be/informatie/bloedgroep.htm
Hierdoor is Boris dus met t flesje groot gebracht; hij werd zowiezo direct verstoten, waarschijnlijk voelde mama instinctief aan dat er iets niet goed zat. :cry: De andere 2 waren al dood geboren...
Wij hebben enkele weken vantevoren een grote doorzichtige rolbox gekocht en hier wat fleece dekentjes ingelegd. Hierin is de mama bevallen. De dekentjes zijn handig omdat ze in de kookwas mee kunnen en bij de zeeman bijna niets kosten.
Wanneer je een goede band met je poes hebt zal ze je vlak voor de bevalling in veel gevallen opzoeken en je 'achtervolgen'; tijd om tustig met haar te gaan zitten en gerust te stellen.
Google ook even, want er is een hele hoop info over dit onderwerp te vinden ;)
groetjes en heel veel plezier

Gebruikersavatar
hami
Berichten: 201
Lid geworden op: 13 mei 2008 15:23
Land: nederland
M/V: V
Locatie: Loenen
Contacteer:

Re: zwangere poes

Berichtdoor hami » 20 jun 2009 00:17

dus met andere woorden mijn vermoeden is juist en woorden we zo rond 25 juli as de trotste bezitters van kittens kan alleen maar zeggen COOL :booze: :voetbal: een nieuw leven is altijd welkom bij ons. Ga haar echt in de gaten houden en idd ze is aan hankelijker dan anders, en ach het is zo een schat echt niet te geloven.

Hebben haar gered uit en benarde positie, een niet poedwaardig bestaan zeg maar, en moet zeggen dat het tusssen mij en de poes wel klikt ga haar vertroetelen en verwennen dan maar de komende weken en hopen dat ik erbij mag zijn tijdens de geboorte.

bedankt vor je advies en ga haar nu echt in de gaten houden

Gebruikersavatar
Dagmar88
Berichten: 24
Lid geworden op: 15 jun 2009 12:26
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Heerlen

Re: zwangere poes

Berichtdoor Dagmar88 » 23 jun 2009 16:52

Heel veel plezier er mee!
Onze eigen knullie is inmiddels al bijna 6 kg schoon aan de haak en ligt nu heerlijk te slapen in een mandje op mn bureau :mrgreen:

Gebruikersavatar
margoo67
Berichten: 191
Lid geworden op: 07 feb 2009 01:09
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Utrecht

Re: zwangere poes

Berichtdoor margoo67 » 27 jun 2009 01:17

We zijn na onze vakantie in augustus op zoek naar een/twee kitten(s). Heb ook al een oproep bij het asiel in Woerden uitgezet, maar weet niet wanneer ze daar een heel nestje hebben (ik vind het moeilijk om geen keuze te hebben :oops: ).
Mocht je dus op zoek zijn naar een goed thuis voor 1/2 katjes, dan hoor ik het graag! Volgens mij woon je redelijk in de buurt. Eet ze al haring en zure bommen?

Gebruikersavatar
hami
Berichten: 201
Lid geworden op: 13 mei 2008 15:23
Land: nederland
M/V: V
Locatie: Loenen
Contacteer:

Re: zwangere poes

Berichtdoor hami » 12 jul 2009 11:41

Even een up date.

Ja onze meis is nu wel echt heeeeeeeel erg zwanger, tjonge wat een buik heeft ze :gutgut: .
Nog een weekje of 2 en dan zijn we de trotse bezitters van een nest kittens. Helaas gaan we op vakantie tegen de tijd dat ze moet bevallen ik hoop dat ik er nog bij kan zijn ( zou het niet willen missen). Anders heeft de oppas van onze dierentuin geluk!!!

Gebruikersavatar
Sandra
Berichten: 2201
Lid geworden op: 24 jul 2005 20:13
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: zwangere poes

Berichtdoor Sandra » 12 jul 2009 11:44

Geluk als de bevalling goed verloopt en pech als het een drama wordt.

:(

Vind het zo jammer dat er weer kittens geboren gaan worden zonder dat ze doel bewust gefokt zijn en waarbij ouder dieren getest zijn.

Gebruikersavatar
hami
Berichten: 201
Lid geworden op: 13 mei 2008 15:23
Land: nederland
M/V: V
Locatie: Loenen
Contacteer:

Re: zwangere poes

Berichtdoor hami » 12 jul 2009 12:01

He sandra, was idd niet de bedoeling dat ze nu al zwanger werd ivm de komende vakantie, maar onze dame kon zich niet meer in houden en is zelf opzoek gegaan. Omdat haar 2 vriendjes hier er niet naar omkeken ( die zijn wel gecastreerd) Enne ben van de week nog bij de dierenarts geweest en die heeft haar helemaal onderzocht en ze is gewoon gezond dus staat niets een gewone bevalling in de weg ( niet meer als bij andere wel!! geplande kittens). En als we op vakantie zijn dan is er 24 uur per dag hier iemand aanwezig dus ze is niet alleen, en in noodgevallen heb ik nog 2 mensen achter de hand als er iets niet goed mocht gaan.

En over de kittens ik ben ondertussen al druk aan het zoeken en er zijn er al 4 die een huisje krijgen ( een goed huisje)
dus dat komt allemaal goed.

Ik snap wel wat je bedoeld maar ben er niet zo blij mee als je mij met anderen over een kam scheert.
Deze poes is bij ons ook maar aan komen waaien nadat het arme beestje in 2 jaar tijd 3 keer van baas moest veranderen, Ben blij dat ik haar uit haar benarde positie heb kunnen bevrijden :gulzig: :nuffig:

Gebruikersavatar
nel
Berichten: 9257
Lid geworden op: 27 sep 2002 10:26
Land: NL
M/V: V
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: zwangere poes

Berichtdoor nel » 12 jul 2009 12:20

Onze katten zijn bijna allemaal 'afdankertjes '
Nikki kon nog niet gesteriliseerd worden, omdat ze doorlopend krols was.
Het huis was hermetisch afgesloten, maar doordat mijn man Nikki voor Smurf aanzag, in het halfdonker, liet hij de verkeerde naar buiten :gutgut:
Tja...Nik was 4 dagen weg en dan weet je wel hoe laat het is.
Ondanks dat ik tegen zomaar nestjes ben, vond ik het stiekem toch wel heel er erg leuk hoor.
En wat hebben we genoten van het grut.
De DA zei dat Nikki 2 á 3 jongen zou krijgen. Het werden er 6 !
2 hebben we er zelf gehouden en de andere 4 waren vanaf de eerste dag al gereserveerd door fantastische baasjes.


Afbeelding


Terug naar “Katten”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast