zwangere poes

jo-corine
Berichten: 9167
Lid geworden op: 02 jun 2004 11:02
Land:
M/V: V

Re: zwangere poes

Berichtdoor jo-corine » 12 jul 2009 12:23

Wat een mooie foto.
Jouw poes lijkt sprekend op onze Sammie.

Gebruikersavatar
Sandra
Berichten: 2201
Lid geworden op: 24 jul 2005 20:13
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: zwangere poes

Berichtdoor Sandra » 12 jul 2009 12:47

hami schreef:He sandra, was idd niet de bedoeling dat ze nu al zwanger werd ivm de komende vakantie, maar onze dame kon zich niet meer in houden en is zelf opzoek gegaan. Omdat haar 2 vriendjes hier er niet naar omkeken ( die zijn wel gecastreerd) Enne ben van de week nog bij de dierenarts geweest en die heeft haar helemaal onderzocht en ze is gewoon gezond dus staat niets een gewone bevalling in de weg ( niet meer als bij andere wel!! geplande kittens). En als we op vakantie zijn dan is er 24 uur per dag hier iemand aanwezig dus ze is niet alleen, en in noodgevallen heb ik nog 2 mensen achter de hand als er iets niet goed mocht gaan.

En over de kittens ik ben ondertussen al druk aan het zoeken en er zijn er al 4 die een huisje krijgen ( een goed huisje)
dus dat komt allemaal goed.

Ik snap wel wat je bedoeld maar ben er niet zo blij mee als je mij met anderen over een kam scheert.
Deze poes is bij ons ook maar aan komen waaien nadat het arme beestje in 2 jaar tijd 3 keer van baas moest veranderen, Ben blij dat ik haar uit haar benarde positie heb kunnen bevrijden :gulzig: :nuffig:



Jij bent verantwoordelijk voor het feit dat je de poes niet laat helpen toch?
Heeft niks met over een kam scheren te maken. Onzin om te zeggen dat je kat zich "zogenaamd niet in kan houden".
Een nestje is altijd leuk want alles wat klein is is leuk.
Ik hoop voor de poes dat het allemaal goed verloopt.

Gebruikersavatar
Aukios
Berichten: 1021
Lid geworden op: 24 apr 2009 15:04
Land: nederland
M/V: V
Locatie: Rivierengebied, Gelderland

Re: zwangere poes

Berichtdoor Aukios » 12 jul 2009 15:33

@sandra; wat bedoel je met doelbewust fokken? Dat is toch gewoon fokken? Bedoel je dan ook; er geld mee verdienen? Zo,ja dat vind ik veel erger, dan/als Hemi die een poes neemt die niemand wil en die dan per ongeluk zwanger word (hoewel ik gelijk alles laat castereren). Waarom moet er doelbewust gefokt worden, terwijl de asiels vol zitten???

Gebruikersavatar
hami
Berichten: 201
Lid geworden op: 13 mei 2008 15:23
Land: nederland
M/V: V
Locatie: Loenen
Contacteer:

Re: zwangere poes

Berichtdoor hami » 12 jul 2009 15:43

Ach Nel wat een mooie foto's kan zo al bijna helemaal niet wachten tot het hier zover is. :puh2:


En Sandra, ik heb haar niet laten helpen omdat ze een raskat is en we er dit jaar een nestje bij wilden, alleen na de vakantie, ze kwam nooit buiten en als ze al buiten kwam dan ging ze nooit verder dan de tuin. Nu was ze opeens met hemelvaart weg, en we hebben overal gezocht naar haar, zelfs amivedi ingeschakeld, maar gelukkig is ze zelf weer terug gekomen na 4 dagen. :gulzig:
We waren zo bang dat haar wat was overkomen dat we allang blij zijn dat we haar weer hebben gevonden en nu ze dus zwanger is is dat idd onze schuld hadden we maar beter op moeten letten, maar goed gedane zaken nemen geen keer en we zullen er alles aan doen om de kittens en zo goed en gelukkig mogelijk huisje te laten krijgen desnoods hou ik ze zelf.
En we lopen hier niet meer risico dan een ander als het gaat over een bevalling, je doet het nu net voorkomen dat als je een raskat hebt en een geplande zwangerschap dat het dan niet fout kan gaan? ONZIN, in mijn weten gaat het juist bij raskatten vaker fout dan bij htk poezen :nuffig:

Gebruikersavatar
Sandra
Berichten: 2201
Lid geworden op: 24 jul 2005 20:13
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: zwangere poes

Berichtdoor Sandra » 12 jul 2009 16:35

Aukios schreef:@sandra; wat bedoel je met doelbewust fokken? Dat is toch gewoon fokken? Bedoel je dan ook; er geld mee verdienen? Zo,ja dat vind ik veel erger, dan/als Hemi die een poes neemt die niemand wil en die dan per ongeluk zwanger word (hoewel ik gelijk alles laat castereren). Waarom moet er doelbewust gefokt worden, terwijl de asiels vol zitten???


Doelbewust fokken gaat niet om het geld. Het doel is een nestje krijgen en grootbrengen maar op verantwoorde wijze. Ouderdieren getest op afwijkingen ( die helaas onder de katten steeds meer voorkomen). Op voorhand weten dat je kittens een huis hebben en dat ook de kittens alle vaccinaties en zorg hebben gehad. Dat ze minstens 13 wk bij de moeder hebben gezeten.

Doelbewust fokken zoals fokkers dat doen en er geld voor vragen is niet een schande. De kosten voor het testen van een kat lopen dit jaar al tegen de € 700,- euro aan, dan komt er nog dekgeld over heen en de medische kosten + voer. Uitgerekend ben je voor een nest met 4 kittens bijna € 2000,- kwijt.
Dat is met zorg fokken. De meeste goede fokkers hebben een wachtlijst voor aanvragen net als in de hondenwereld. Geen aanvragen zijn in de meeste gevallen ook geen dekkingen meer.

Gebruikersavatar
Sandra
Berichten: 2201
Lid geworden op: 24 jul 2005 20:13
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: zwangere poes

Berichtdoor Sandra » 12 jul 2009 16:49

Beste Hami,
Waarom wil je graag een nestje? Omdat het een raskat is en je andere blij wilt maken of omdat je het zelf zo leuk vindt?
Voor elke kat ( en ook bijna bij elk dier) zijn bevallingen riskant. Wat doe je als de placenta's niet meekomen. Of als er melkklier ontstekingen ontstaan en de kittens niet meer mogen drinken, de tepels van de moederpoes vol onstekingen zitten, en geloof me dat is geen prettig gezicht.
Bij de britse korthaar zijn erfelijke aandoeningen en hartfalen helaas een veel voorkomend probleem. Om dit moment zijn de britten naast de maine coons en de ragdolls een probleem ras omdat er onzorgvuldig mee gefokt is en door veel mensen niet getest is.

Voor dat ik aan maine coons begon had ik een kitten gekocht bij iemand die ook eenmalig een nestje wou. Nog geen 2wk plezier van gehad het arme kitten is in mijn armen aan hartfalen overleden, mijn eigen katten kregen te maken met het influenzavirus (niesziekte) ook van die mensen cadeau gekregen. Een dierenarts rekening van heb ik jouw daar en ontzettend verdrietig wat er gebeurd was en een getraumatiseerde kat omdat deze alles had gezien.

Mijn punt is dat je niet een nestje moet fokken omdat je vindt dat het leuk is en omdat je toevallig een "britse korthaar" hebt want zonder stamboom is het gewoon een rasloze kat. Omdat je vind dat andere ook "recht " hebben op een "ras" kat maar er niet de volle mep voor moeten betalen. Een raskat kun je ook als herplaatser kopen tegen het bedrag wat bij een asiel ook gevraagd wordt.
Mijn punt is dat je niet onnodig dieren op de wereld moet zetten terwijl er al zoveel zijn. Ik ben precies de zelfde mening toegedaan als het om een nestje, konijnen, kuikens, pups of wat dan ook maar gaat.
Een een moeder dier hoeft niet perse een nestje te krijgen om te volgroeien of andere bakerpraatjes. Als je geen fokintentie hebt moet je een beestje laten helpen zodat het geen last krijgt van hormonen!

Gebruikersavatar
hami
Berichten: 201
Lid geworden op: 13 mei 2008 15:23
Land: nederland
M/V: V
Locatie: Loenen
Contacteer:

Re: zwangere poes

Berichtdoor hami » 12 jul 2009 18:21

Hoi Sandra, onze poes is wel een raskat, ze heeft een stamboom. En het feit dat we een nestje wilden is gewoon omdat het ons idd leuk lijkt een nestje te hebben en we er geen geld aan willen verdienen. Ze is getest en goed gekeurd. Volgens de dierenarts heeft ze geen last van een hartafwijking, dus verder zijn er geen problemen te verwachten. Nu ik je verhaal lees kan ik er wel iets van snappen hoor. Heb vroeger zelf heel wat katten gehad en ook nestjes en het is altijd goed gekomen, dus blijf ik positief en ga ervan uit dat het nu ook weer goed komt. Ik heb ooit een rode poes gekregen van iemand omdat rode poezen zeldzaam zijn maar heb ook spijt als haren op mijn hoofd dat ik haar genomen heb, ze is zelf maar 8maand oud geworden door niesziekte en heb later mijn eigen lievelingen (kater en poes) ook weg kunnen brengen door dit geintje dus ik weet er alles van.

Neemt niet weg dat ik nu vanuit ga dat het allemaal goed komt omdat zij en onze 2 je weet wel katers goed gezond zijn.
Volgende keer gaan we gewoon beter op letten en ervoor zorgen dat ze niet zomaar weer met een andere kater ervan door gaat. Dan doe ik haar wel aan de pil.
Maar g :gulzig: :gulzig: a er gewoon vanuit dat het allemaal goed komt, :gulzig: en ga me geen dingen in mijn hoofd halen van wat er allemaal wel niet zou kunnen gebeuren. dan zou ik ook nooit aan kinderen zijn begonnen want daarin loop je ook het risico ( heb zelf 3 keer een miskraam gehad ) maar het kan ook goed gaan Heb 3 gezonde kids als bewijs


groetjes miranda

Gebruikersavatar
Sjaakje
Berichten: 4901
Lid geworden op: 03 sep 2004 21:59
Land: NL
M/V: V
Locatie: Zeeuws Vlaanderen
Contacteer:

Re: zwangere poes

Berichtdoor Sjaakje » 13 jul 2009 10:40

Sandra schreef:Doelbewust fokken gaat niet om het geld. Het doel is een nestje krijgen en grootbrengen maar op verantwoorde wijze. Ouderdieren getest op afwijkingen ( die helaas onder de katten steeds meer voorkomen). Op voorhand weten dat je kittens een huis hebben en dat ook de kittens alle vaccinaties en zorg hebben gehad. Dat ze minstens 13 wk bij de moeder hebben gezeten.

Doelbewust fokken zoals fokkers dat doen en er geld voor vragen is niet een schande. De kosten voor het testen van een kat lopen dit jaar al tegen de € 700,- euro aan, dan komt er nog dekgeld over heen en de medische kosten + voer. Uitgerekend ben je voor een nest met 4 kittens bijna € 2000,- kwijt.
Dat is met zorg fokken. De meeste goede fokkers hebben een wachtlijst voor aanvragen net als in de hondenwereld. Geen aanvragen zijn in de meeste gevallen ook geen dekkingen meer.

AMEN!

Gebruikersavatar
Aukios
Berichten: 1021
Lid geworden op: 24 apr 2009 15:04
Land: nederland
M/V: V
Locatie: Rivierengebied, Gelderland

Re: zwangere poes

Berichtdoor Aukios » 13 jul 2009 13:09

@sandra; Bedankt voor je uitleg, nu begrijp ik het beter.

Gebruikersavatar
Sandra
Berichten: 2201
Lid geworden op: 24 jul 2005 20:13
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: zwangere poes

Berichtdoor Sandra » 13 jul 2009 19:49

Aukios schreef:@sandra; Bedankt voor je uitleg, nu begrijp ik het beter.


Graag gedaan.

Miranda heb je ook pkd en dergelijke laten testen?


Terug naar “Katten”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten