zwangere poes

Gebruikersavatar
hami
Berichten: 201
Lid geworden op: 13 mei 2008 15:23
Land: nederland
M/V: V
Locatie: Loenen
Contacteer:

Re: zwangere poes

Berichtdoor hami » 14 jul 2009 01:22

ik wilde alleen maar even met jullie delen dat wij hier GEWELDIG ZWANGER zijn en we er trots en blij mee zijn.

Als ik had geweten dat er zo een discussie uit voort kwam had ik het gelaten.
:nuffig:

Gebruikersavatar
Chantal
Berichten: 6985
Lid geworden op: 12 mar 2007 14:19
Land: BELGIE
M/V: V
Locatie: BELGIE

Re: zwangere poes

Berichtdoor Chantal » 14 jul 2009 08:17

Hoikes Hami, mag ik jou de tip geven om je kattin niet de pil te geven ? Het is namelijk zo dat zeer veel poezen op latere leeftijd kanker krijgen als ze de pil krijgen. Het is echt niet gezond voor poezen. Eigenlijk zou de beste optie zijn om haar na dit nestje te laten steriliseren. Ik heb ook vier raskatten, twee britse kortharen en twee maine coons en al mijn katten zijn geholpen. Ik zou met het risico op kanker nooit mijn poes de pil geven, dan stereliseer ik haar liever. Je zal nu toch één keer een nestje gehad hebben van haar, dus waarom niet stereliseren ?

Gebruikersavatar
hami
Berichten: 201
Lid geworden op: 13 mei 2008 15:23
Land: nederland
M/V: V
Locatie: Loenen
Contacteer:

Re: zwangere poes

Berichtdoor hami » 14 jul 2009 09:26

Oke bedankt voor je advies dan zal ik dat in elk geval niet doen en moeten we haar maar laten helpen :gulzig:

Gebruikersavatar
Chantal
Berichten: 6985
Lid geworden op: 12 mar 2007 14:19
Land: BELGIE
M/V: V
Locatie: BELGIE

Re: zwangere poes

Berichtdoor Chantal » 14 jul 2009 11:12

Vraag het maar eens aan de dierenarts. De meeste artsen zullen de pil niet promoten bij katten. Waarom het kankerverwekkend is bij een kattin weet ik zelf niet. Tja, over de pil is al veel geschreven. Zelfs voor ons zijn er veel pro's en contra's. Het is dan misschien wel een wijs besluit om voor je lieverd geen risico te nemen. Ik zou het in elk geval nooit doen als ik wist dat mijn dier er ziek van kan worden.

Gebruikersavatar
Sjaakje
Berichten: 4901
Lid geworden op: 03 sep 2004 21:59
Land: NL
M/V: V
Locatie: Zeeuws Vlaanderen
Contacteer:

Re: zwangere poes

Berichtdoor Sjaakje » 14 jul 2009 15:06

hami schreef:ik wilde alleen maar even met jullie delen dat wij hier GEWELDIG ZWANGER zijn en we er trots en blij mee zijn.

Als ik had geweten dat er zo een discussie uit voort kwam had ik het gelaten.
:nuffig:

Tja, dat had je natuurlijk op voorhand kunnen weten als je je poes zomaar buiten gedekt hebt laten worden.
Waar blijven we nu met de FIP en aanverwante testen, de zorgvuldig uitgekozen bloedlijn om een zo gezond en qua karakter zo goed mogelijke kat te fokken?
Asiels zitten vol met HTK katjes, ALS je dan wil fokken doe het goed, blijf bij je ras en werk en via de regels.

Vermeerderaars hebben we genoeg in dit land, ècht goede fokkers met liefde voor het ras zijn er maar weinig helaas.

Daarbij vind ik het behoorlijk stom om op vakantie te gaan als je kat moet bevallen. In mijn ogen doe je dat niet maarja, ik geloof dat ik nogal een 'doos' hierin ben. Moet er niet aan denken om weg te gaan als mijn dier moet bevallen, tenzij het een noodsituatie is zou ik dat dus ook echt niet doen. Heb 1 x een week voor de bevalling van mijn hond een dag weg gemoeten naar een begrafenis 200 km verderop, ik vond het vreselijk!!! Heb geloof ik wel 5 x gebeld die dag om te horen of alles goed ging, pffff.

Gebruikersavatar
Sandra
Berichten: 2201
Lid geworden op: 24 jul 2005 20:13
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: zwangere poes

Berichtdoor Sandra » 14 jul 2009 15:20

Het nadeel is dat vermeerderaars het zelf niet zien helaas. Ik heb mijn punt gemaakt wat ze er mee doen mogen ze zelf weten.

Vind het alleen jammer dat mensen er zo luchtig over denken, je zal maar een kitten krijgen met FIP/HCM of iets met de nieren. De behandeling kost je klauwen vol met geld en de levensduur van de kat wordt er vaak niet meer op. Kwelling voor mens en dier.
Na mijn miskoop heb ik er van geleerd. Dan maar een best bedrag neer leggen. Garanties heb je nooit in het leven maar zekerheid kun je voor het grootste gedeelte wel krijgen.

Het is dat ik zelf niet fok, de intentie was er wel, alleen op dit moment het geld en de middelen niet en door omstandigheden heb ik mijn katten niet meer. Ik kan je echter wel zeggen en dat zal in de wereld van Britse kortharen net zo zijn. Als de fokker er achter komt dat er zo onzorgvuldig met zijn lijn om gegaan wordt ( als het een goede fokker is) dat je waarschijnlijk op de zwarte lijst komt en nooit weer een brit kan kopen bij veel fokkers.

Gebruikersavatar
hami
Berichten: 201
Lid geworden op: 13 mei 2008 15:23
Land: nederland
M/V: V
Locatie: Loenen
Contacteer:

Re: zwangere poes

Berichtdoor hami » 14 jul 2009 18:38

Ook weer zo iets toen ik mijn vakantie besprak was de poes toch nog niet zwanger, en de poes is toch niet alleen want er is 8 dagen lang iemand 24 uur per dag aanwezig dus wordt er goed voor de dieren gezorgd.

En pffffffffff ik ben in het bezit van 2 GEWELDIGE HTKK Katers en zou ze voor geen goud willen missen. ( die zijn gecastreerd voor het geval daar weer een discussie van komt)

Blijf lekker bij mezelf en doe hier niet meer aan mee en wacht in spanning af voor wat komen gaat.
Wij hebben niet goed opgelete dat is waar maar moet je dan zeggen ach laat het maar weg halen zijn geen raskittens, echt niet.
Laatst gewijzigd door hami op 14 jul 2009 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
nel
Berichten: 9257
Lid geworden op: 27 sep 2002 10:26
Land: NL
M/V: V
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: zwangere poes

Berichtdoor nel » 14 jul 2009 18:47

Jeetje, wat een discussie.

Het kán gewoon gebeuren dat een poes ontsnapt en zwanger raakt.
Kon het me zelf ook nooit voorstellen en toch gebeurde het hier ook.
De pil is gigantsisch slecht voor een poes en oude gedienden hier op het forum weten zich de ellende van een eeuwig krolse Nikki nog te herinneren :gossip: en ook de tip van het wattenstaafje, die we kregen van een kattendeskundige.

Dus eh...nu het toch zover is, kunnen we voor de leuk toch gewoon meegenieten?

Gebruikersavatar
hami
Berichten: 201
Lid geworden op: 13 mei 2008 15:23
Land: nederland
M/V: V
Locatie: Loenen
Contacteer:

Re: zwangere poes

Berichtdoor hami » 15 jul 2009 09:12

dank je wel NEL dat is nou precies wat ik bedoelde te zeggen :gulzig:

Gebruikersavatar
hami
Berichten: 201
Lid geworden op: 13 mei 2008 15:23
Land: nederland
M/V: V
Locatie: Loenen
Contacteer:

Re: zwangere poes

Berichtdoor hami » 05 aug 2009 12:01

even een up datetje onze meis is op 23 juli bevallen van 2 kittens 1 zwart met witte en 1 grijs getijgert 1 kater en 1 poesje.

Moeder en kinderen maken het wel.

groetjes


Terug naar “Katten”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast