Kijk eens wat ik heb gevonden......

Gebruikersavatar
cetinel
Berichten: 8889
Lid geworden op: 22 dec 2003 22:42
Land:
M/V: V
Locatie: belgie-st-niklaas

Re: Kijk eens wat ik heb gevonden......

Berichtdoor cetinel » 19 jul 2008 20:33

Mar2 schreef:Wat 'n schatjes!
Wat die bomen betreft waar ze aan groeien...........was dat niet zo'n katjes boom? :idea:

Marja




oooo dan moeten we dus gewoon die boom rooien!! :gna: :gna:

Gebruikersavatar
Bianca
Berichten: 3642
Lid geworden op: 20 mar 2006 10:27
Land:
M/V: V
Locatie: West-Friesland

Re: Kijk eens wat ik heb gevonden......

Berichtdoor Bianca » 20 jul 2008 09:40

Wat leuk zo'n aanlopertje, daar zou ik ook wel voor open staan.

Maar toch, kan het gewoon iemands kat zijn. Ik heb ook eens een kitten gehad,
zij wilde niet bij ons blijven. Mensen van verderop, hebben haar 2x bij ons terug
gebracht, maar zodra ze de kans kreeg, was ze weer weg.

Die mensen wilden haar wel hebben en daar is ze gebleven. Ik heb haar jaren daar
gezien.
Onbegrijpelijk, want bij mij had ze het niet slecht.

Gebruikersavatar
monique
Berichten: 11423
Lid geworden op: 25 sep 2002 19:17
Land: nederland
M/V: V
Locatie: hoeksche waard

Re: Kijk eens wat ik heb gevonden......

Berichtdoor monique » 22 jul 2008 17:55

Over een half uurtje ga ik richting vriendin om kleine poes op te halen, nog steeds niks of niemand gehoord die haar mist.

Spriet was net weer helemaal in haar hummetje omdat ik terug was van mijn minivakantie....die is zometeen weer niet blij meer :(
Ik ben nog de hele week vrij dus dan kan ik het goed aankijken....

Ik hoor van iedereen dat het altijd wennen is he? 2 de poes erbij. Maar ik hoor graag ervaringen of eventueel tips.
Maargoed, we gaan haar eerst maar eens halen zometeen. Benieuwd of vriendin het moeilijk heeft, die lachte me al uit omdat ik na 2 dagen al moest slikken :lol: Maar ik kreeg al allemaal berichtjes hoe gezellig ze het samen hadden....
(

Gebruikersavatar
2men
Berichten: 1660
Lid geworden op: 31 okt 2006 15:19
Land: Nederland
M/V: M

Re: Kijk eens wat ik heb gevonden......

Berichtdoor 2men » 22 jul 2008 18:07

wij hebben zelf inmiddels 4 katten, wat tot op heden goed gaat.... het is gewoon dat elk beest komt met een karakter en net als bij mensen.... soms moet je wennen aan een ander en z'n gewoontens.

Maar meestal vinden ze onderling wel een omgangsregeling.....

wij hebben hier een kat die zeker zijn nagels in je zet als je het in je hoofd haalt haar te aaien, maar komt de aandacht wel opeisen als ze er zin in heeft.....

terwijl een ander juist gepikeerd is als je bij het langs lopen hem niet aait....

geen beest is gelijk , net zo als bij mensen...

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14497
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Kijk eens wat ik heb gevonden......

Berichtdoor lnge » 23 jul 2008 01:30

Ik ben begonnen met 2 rode katten, een ervan had ik al een paar jaar toen ik de 2e erbij kreeg. Eerst was de eerste boos en negeerde de nieuwe of deed lelijk, en na een maand ong. kwam ik thuis en lagen ze innig tegen elkaar aan te slapen, toen waren ze vrienden voor het leven.
Toen kreeg ik er eentje bij, die door de oudste warm onthaald werd, de andere moest er niets van weten.
Op een gegeven moment ging de oudste dood, en die 2 bleven over. Dat werd een gedoogrelatie, hoewel ze elkaar wel min of meer opzochten als wij niet thuis waren. Verder beleeft de jongste van de 2 (ze zijn 12 en 18) er wel plezier aan om de oudste lekker op stang te jagen, die krijsend voor haar op de vlucht gaat, je ziet haar dan echt grijnzen. Dat gaat zonder kleerscheuren.
2 jaar geleden kreeg ik er weer 1 bij, de oudjes waren allebei heel erg boos, en dat zijn ze maanden gebleven. Maar dit jonge poesje heeft maling aan ze en gaat ze niet uit de weg. Met de oudste gaat het nu redelijk, ze liggen vaak dicht bij elkaar te slapen en geven elkaar een neusje als ze elkaar in huis tegen komen. Verder geen tekenen van echte liefde en de kleine word soms door hem op haar plaats gezet, maar het gaat er rustig aan toe, ze heeft duidelijk respect voor hem. Met de ander gaat het wat minder, de jongste vind het leuk om haar te stangen en uit te dagen. Het leidt niet vechtpartijen maar wel een hoop gekrijs en gegrom, best nog wel grappig. Maar gek genoeg vind ik ze ook vaak dicht bijelkaar slapend samen.
Het is hier dus geen echte happy family, maar ook geen oorlog, ze gedogen elkaar, en de een kan wat beter met de een dan met de ander.
En als we weg geweest zijn en thuiskomen, liggen ze vaak met z'n 3en op 1 bed te slapen, de schijnheiligerds!

Dus niet te gauw opgeven en ook niet teleurgesteld zijn als ze niet van elkaar lijken te houden. Daar kan je ze niet toe dwingen, en katten zijn soepel genoeg om toch met elkaar een huis te kunnen delen. En als ze alleen zijn zoeken ze elkaar toch op.

Gebruikersavatar
monique
Berichten: 11423
Lid geworden op: 25 sep 2002 19:17
Land: nederland
M/V: V
Locatie: hoeksche waard

Re: Kijk eens wat ik heb gevonden......

Berichtdoor monique » 23 jul 2008 11:13

Fijn om ervaringen te lezen.

Eigenlijk is het ook niet zo dat ik perse wil dat Spriet en kleine poes samen in een mandje liggen,, maar ik moet er niet aan denken dat Spriet niet graag meer thuis wil komen vanwege kleine poes, of erger. Dat is meer mijn zorg ;)

Maar tot nu toe lijkt ze niet boos op mij. De allereerste dag was ze dat wel, en spinde ze ook niet toen ik haar kroelde. Nu gelukkig weer wel..

Kleine poes loopt hier al weer prinsheerlijk rond te huppelen en in de tuin te spelen!

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14497
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Kijk eens wat ik heb gevonden......

Berichtdoor lnge » 23 jul 2008 15:11

Je moet je er ook vooral niet mee bemoeien en niet apart gaan houden van elkaar. Ze zoeken het heus zelf wel uit.

En Spriet is toch ook nog vrij jong?

Gebruikersavatar
Heike
Berichten: 2146
Lid geworden op: 28 jul 2005 21:39
Land:
M/V: V
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Kijk eens wat ik heb gevonden......

Berichtdoor Heike » 23 jul 2008 16:35

Hey Monique,

Ik hoop van harte dat het gaat klikken tussen die twee!!

Hier was het ooit anders...

Onze lapjeskat Tumbaa leefde hier een heerlijk leventje, tot er hier een andere lapjeskat gedumpt werd. Het arme ding was één klittenbal, mager en heeft de eerste dagen hier in het tuinhuis doorgebracht. Ze kreeg de naam Ziggy en ik probeerde hen voorzichtig aan mekaar voor te stellen. Jammer genoeg ging het vanaf het eerste moment al mis, vechten, blazen en Tumbaa had de schrik van haar leven gepakt. Ik merkte dat ze niet meer happy was, met de indringster in de buurt en dat bleef zo. Ze kwam minder binnen, bleef soms dagen weg en dat vrat aan me.

Per toeval kwam ik te weten van wie Ziggy eigenlijk was, een voorbijganger zag haar bij me zitten toen ik de ramen aan het wassen was. Ik ben meteen naar de eigenaar gegaan, maar die wilde haar niet terug, haar vriend had een gruwelijke hekel aan katten. Ik vertelde haar dat onze eigen kat niet meer gelukkig was, maar daar had ze natuurlijk geen oren naar.
Toen sloeg het noodlot toen, Ziggy werd een paar weken later voor onze deur doodgereden. Tumbaa werd weer aanhaliger en de rust keerde weer.
Jammer genoeg is ook Tumbaa enige tijd later doodgereden... :|

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Kijk eens wat ik heb gevonden......

Berichtdoor Lies » 23 jul 2008 20:07

Tumbaa werd weer aanhaliger en de rust keerde weer.
Jammer genoeg is ook Tumbaa enige tijd later doodgereden...


Ja, dat weet ik nog goed! Waardeloos. Maareh, dat gaat Monique niet overkomen :P

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14497
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Kijk eens wat ik heb gevonden......

Berichtdoor lnge » 26 jul 2008 10:56

Hoe gaat het nu met het vondelingetje?


Terug naar “Katten”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten