Kijk eens wat ik heb gevonden......

Gebruikersavatar
ingrid
Berichten: 4040
Lid geworden op: 09 okt 2002 23:08
Land: nederland
M/V: V
Locatie: Zeeland (Tholen)

Re: Kijk eens wat ik heb gevonden......

Berichtdoor ingrid » 27 jul 2008 13:41

monique schreef:Buik natuurlijk al aan een inspectie onderworpen, en niks te zien behalve een wollige witte buik....


Zelfs op een geschoren buikje is het soms echt 3x kijken voor je een littekentje ziet........en soms is er een "littekentje" te zien, blijkt er bij navraag (voor de zekerheid) toch echt nog nooit geopereerd te zijn :crazyeyes:

Gebruikersavatar
monique
Berichten: 11423
Lid geworden op: 25 sep 2002 19:17
Land: nederland
M/V: V
Locatie: hoeksche waard

Re: Kijk eens wat ik heb gevonden......

Berichtdoor monique » 27 jul 2008 14:41

ingrid schreef:
monique schreef:Buik natuurlijk al aan een inspectie onderworpen, en niks te zien behalve een wollige witte buik....


Zelfs op een geschoren buikje is het soms echt 3x kijken voor je een littekentje ziet........en soms is er een "littekentje" te zien, blijkt er bij navraag (voor de zekerheid) toch echt nog nooit geopereerd te zijn :crazyeyes:


Ja ik besef me heel goed dat het geen zekerheid geeft hoor. Maar ik had al wel gekeken, voor het geval dat zeg maar. Nou ze houd me wel lekker bezig ;)

Gebruikersavatar
monique
Berichten: 11423
Lid geworden op: 25 sep 2002 19:17
Land: nederland
M/V: V
Locatie: hoeksche waard

Re: Kijk eens wat ik heb gevonden......Lola

Berichtdoor monique » 17 aug 2008 12:50

Lola, zoals ze inmiddels heet, loopt hier nog steeds prinsesheerlijk rond. Ik ben natuurlijk al helemaal verliefd op haar en hoop dat ze voor altijd blijft.

Afgelopen donderdag gingen we naar de dierenarts. Nadat ze eerst beledigd het mandje uit stapte met een blik achterom van ''belachelijk katonwaardig onding!'' en een blik op de dokter wierp die leek te zeggen,'' zo en wie ben jij en wat moet je??? ''
Begon de grote inspectie.
Al snel zat Lola spinnend op tafel, zo hard dat de dokter er maar vanuit ging, dat toen hij naar haar hart luisterde, dat wel in orde was :mrgreen: er was geen 'doorkomen' aan :lol:
Lola is geschat op een maand of 8 en is verder helemaal in tact bevonden. Ze weegt 2,7 kilo en is momenteel aan de minipil.

En verder, tja het is me er een, ze is heerlijk onbezonnen en nog een beetje onhandig. Wil al een hele grote poes zijn, maar dat mislukt hier en daar nog wel eens.
Ze babbelt veel en is een enorme kroel die zich overal tussen perst en zich op de meest onlogische houdingen en plekken nesteld.

Heerlijke poes dus!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14497
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Kijk eens wat ik heb gevonden......

Berichtdoor lnge » 17 aug 2008 12:57

Het is een knappe dame hoor! Concurrentie voor Spriet :lol:

Natuurlijk blijft ze voor altijd bij je. Ze heeft zichzelf aan jou gegeven, "en eens gegeven blijft gegeven" :nuffig:

Gebruikersavatar
Stippie
Berichten: 364
Lid geworden op: 10 apr 2007 22:04
Land:
M/V: V

Re: Kijk eens wat ik heb gevonden......

Berichtdoor Stippie » 18 aug 2008 15:14

Fijn te horen dat je vondeling het uitstekend maakt! Met mini-mieneke is het helaas een ander verhaal. Zij is nu 9 weken, woog zaterdag 1100 g, vandaag 950g. Haar rechter achterpootje heeft weinig kracht, naar rechts draaien lukt niet goed, naar links en rechtdoor gaat nu prima. Ze kan nu, een beetje stuntelig, op schoot springen (af gaat beter). Sedert gisteren houdt ze geen voedsel binnen en heeft vreselijk stinkende diarree en en abonnement bij de dierenarts. Het goede nieuws is dat papa Blacky nog steeds voor haar zorgt en het een hele lieve knuffelpoes is.

Gebruikersavatar
Stippie
Berichten: 364
Lid geworden op: 10 apr 2007 22:04
Land:
M/V: V

Re: Kijk eens wat ik heb gevonden......

Berichtdoor Stippie » 18 aug 2008 15:59

Dit is Mieneke zoals ze nu is. Op de eerste foto is te zien hoe haar hoofdje nog de neiging heeft naar links "te vallen"

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
jolanda yvonne
Berichten: 406
Lid geworden op: 07 aug 2007 16:18
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Ermelo, gelderland

Re: Kijk eens wat ik heb gevonden......

Berichtdoor jolanda yvonne » 18 aug 2008 18:06

Afbeelding

Wanhoop nog niet.
Hier een fotootje van onze truusje. Lijkt erg op Mieneke, ze is een pastelschildpadje.Ze kwam bij mij in de kittenopvang als katje van 2 dagen oud. Ze kreeg niesziekte en overwon dat. Toen ze klaar was voor het asiel besloot de dierenarts van het asiel dat het geen haalbare kaart was om haar in leven te houden omdat ze heel veel mankeerde en niet veel ouder dan een maandje of 4 zou worden, dat kon je nieuwe eigenaren niet aan doen. Ik besloot haar de laatste maanden bij ons te laten blijven, dan kon ze vredig inslapen wanneer ze daaraan toe mocht zijn. Dat is nu ruim 3 jaar geleden. We hebben besloten dat ze pijnstilling krijgt als dat nodig mocht zijn en verder zien we wel als ze er aan toe is!

Gebruikersavatar
Stippie
Berichten: 364
Lid geworden op: 10 apr 2007 22:04
Land:
M/V: V

Re: Kijk eens wat ik heb gevonden......

Berichtdoor Stippie » 18 aug 2008 18:10

Hoopvol berichtje Jolanda, mooie poes.
Op dit moment is Mieneke aan het eten, hoop dat ze het binnen kan houden. Het is sedert 2 dagen geleden dat ze zin had om te eten, dus dat is weer een verbetering.
Over 3 jaar staat Mieneke hier als een mooie volwassen poes te poseren op het forum :gulzig:

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14497
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Kijk eens wat ik heb gevonden......

Berichtdoor lnge » 18 aug 2008 18:35

Afbeelding
Ach, en het is nog wel zo'n mooi ansichtkaartenpoesje :hartje:
ik hoop van harte dat het goed komt met haar!

Gebruikersavatar
baru0501
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20 jun 2008 22:21
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Warfstermolen (Friesland)
Contacteer:

Re: Kijk eens wat ik heb gevonden......

Berichtdoor baru0501 » 18 aug 2008 19:11

Nou ja, hoop is er altijd gelukkig! Het zijn inderdaad allemaal poesjes om te zoenen! Wat een dotjes! (Ja hoor, jij ook Dotje :gutgut: )


Terug naar “Katten”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten