Wie geeft ze de ruimte???

trees
Land:
M/V: V

Berichtdoor trees » 24 mei 2007 20:11

Hallo Wisje,ik denk gewoon dat je uit hopeloosheid zo heb gereageerd hoor,dit is nou een schreeuw om hulp,ik heb ook wel eens zo gereageerd,toen ik in 1 jaar tijd 2 bankstellen kon weggooien door mijn plaskat,die nu gelukkig wel goed reageerd op haar CD brokken van Hills,waar ze absoluut niets anders bij mag eten,anders hebben de brokken geen zin.Hopelijk komt er voor jou en de kat ook een oplossing,hou je ons op de hoogte.

Stefanie
Land:

Berichtdoor Stefanie » 25 mei 2007 22:56

Mariëlle schreef:Tja denk niet dat het krijgen van een baby hieronder valt. Quote Stefanie

Wat bedoel je hiermee,Stef?
Bedoel je dat nu er een baby komt en er geen kattenpis/poep meer in huis mag zijn? :stunned: :triest:

Wat ik bedoelde is dat er stond in Nel's antwoord 'dat de katten nu opeens (lees zonder reden) wegmoeten' Een baby in huis kan inderdaad dingen opeens veranderen en is wel een reden om de hygiene in je huis eens even te herzien.

Stef

lnge
Moderator
Land: nederland

Berichtdoor lnge » 26 mei 2007 00:42

Toch zou ik die andere poes wel laten 'helpen'. Ik kan me niet voorstellen dat je nog een keer de pech hebt dat deze ook een blaasprobleem gaat krijgen. Ze plassen tegen elkaar op!
Je zou daarbij ook kunnen proberen ze zoveel mogelijk gescheiden te laten leven, desnoods tijdelijk, zo dat ze niet meer een eigen territorium gaan markeren. Er is duidelijk een strijd tussen die 2!
Je kan ook om het middel 'LACTAFAL'vragen bij de dierenarts. Daar zitten hormonen in die ook helpen bij dat gedrag.
Ik heb zelf n.l. ook een piesende kat. Bij hem zit het m in de kattenbak, hij wil m niet delen, dus maak ik die minstens 2 keer per dag schoon. Hij doet het ook als hij boos is of opgesloten zit, al is het maar even. Het gekke is dat hij het altijd op spullen van mijn man doet. Zijn sokken, schoenen, boxers, het kleedje voor zijn bed, tot op zijn hoofdkussen aan toe. Mijn andere poes wil het ook nog wel eens doen, die doet het alleen als ze de bak te vies vindt, maar als ze opgesloten heeft gezeten rent ze meteen keurig naar haar bak.
Van al mijn dieren houd ik het meest van mijn katten, maar ik kan me toch voorstellen dat je er wanhopig van wordt.
Ben alleen bang dat met wegdoen voor het dier een traject begint van adres naar adres, want uiteindelijk is niemand er blij mee.
Ik heb hiervan een goed voorbeeld; een dierenarts had een poes opgelapt na een ongeluk. Helaas was deze poes hierdoor incontinent geworden. De dierenarts dacht dat de oplossing een boerderij was, dus werd ze een stalkat. Dit was op de boerderij waar mijn paard stond. Het was een drama! Alles stonk naar kattepis! Het dier deed het niet expres want het liep er gewoon uit. Daarbij kwam dat je van een huiskat niet zomaar een stalkat maakt, zeker niet na zoveel jaren. Dus als ze de kans kreeg glipte ze naar binnen, en ging lekker op een bed liggen slapen. Zoiets heb je niet altijd door, dus heb je wel een onzindelijke kat binnen. Ik kan mij voorstellen dat de bewoners van de boerderij dat niet willen, dus hup weg die kat! En waar naar toe? Die gedachte zou mij dan ook wakker houden, dan beter een spuitje dan van hot naar her geschopt.

De poes van dit verhaal is ingeslapen. Het ging echt niet meer. Het was hartverscheurend want ik zorgde voor haar. Ze had heel intensieve zorg nodig, ik moest haar iedere dag wassen. Als ik op vakantie ging logeerde ze bij die dierenarts want niemand anders op de boerderij wilde voor haar zorgen. Op een dag was ze van de boerderij weggelopen, ik vond haar na 3 dagen via de dierenbescherming terug. Op de boerderij was ook niet echt welkom meer door haar probleem. Bovendien had ze ook steeds verstoppingen. Na haar 'reisje' ging ik met haar naar haar dierenarts waar ze weer zou blijven tot er een oplossing was. Die was er niet. Na 2 dagen belde de dierenarts mij op. Ze hadden haar in laten slapen, want met weer een ander adres zou het probleem verplaatst worden. Ik heb er vreselijk om gehuild want ik hield van haar alsof ze mijn eigen kat was. Maar voor haar was dit het beste. Dit ook omdat ze altijd vies was, omdat alles er gewoon uit liep. Dat is voor een poes die van nature heel schoon op zich zelf is natuurlijk ook verschrikkelijk.

basselierke
Land: BE
M/V: M

Berichtdoor basselierke » 26 mei 2007 10:00

lol wij hebben ons hondje ook een spuitje moeten laten geven (was bijna 18jaar)

maar dat was omdat ze door ouderdom niet meer gewaar werd als ze sliep dat ze moest plassen ofzo , ze lag in haar mand en ze plaste en heeel haar mand was nat en het hondje stonk er dan ook naar / de dierenarts zij als het dan zomer is komen de vliegen allemaal op haar en zo

je zou ze dan elke 2uur moeten wassen enzo ... en ze was al doof en ze begon ook al beetje blind te worden

Sjaakje
Land: NL
Contacteer:

Berichtdoor Sjaakje » 26 mei 2007 20:51

basselierke schreef: lol wij hebben ons hondje ook een spuitje moeten laten geven (was bijna 18jaar)
lol??????? :?: :|

nel
Land: NL
Contacteer:

Berichtdoor nel » 26 mei 2007 20:52

Sjaakje schreef:
basselierke schreef: lol wij hebben ons hondje ook een spuitje moeten laten geven (was bijna 18jaar)

Jaaaa.......lachen :|

jack63
Niet actief lid
Land:

Berichtdoor jack63 » 26 mei 2007 21:45

nel schreef:
Sjaakje schreef:

Jaaaa.......lachen :|

ja dacht al wat lees ik nu :shock:

jo-corine
Land:

Berichtdoor jo-corine » 26 mei 2007 21:46

Het is geschreven door iemand van 13.
Zal vast niet verkeerd bedoeld zijn.
Laatst gewijzigd door jo-corine op 26 mei 2007 21:48, 2 keer totaal gewijzigd.

jack63
Niet actief lid
Land:

Berichtdoor jack63 » 26 mei 2007 21:47

jo-corine schreef:Het is geschreven door iemand van 13.
Zal vast niet verkeerd bedoeld zijn.

zie het nu pas dank je :-)

Sfiej
Land:

Berichtdoor Sfiej » 27 mei 2007 17:20

Stopwoordje wat in dit geval niet echt op zijn plaats is.. :?

Terug naar “Katten”