Wie geeft ze de ruimte???

Gebruikersavatar
wisje
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2005 11:25
Land:
M/V: V
Locatie: Doetinchem

Wie geeft ze de ruimte???

Berichtdoor wisje » 21 mei 2007 10:44

In tranen moet ik dit schrijven omdat ik nu geen oplossing meer weet...

Ik ben op zoek naar een nieuw huis voor twee van onze poezen. Eén is wél gesterilliseerd, de andere niet.
Het zijn beide erg lieve dames, al zal Heisa niet snel op schoot komen. Famke wel, dat is net een teddybeer.

Probleem is echter dat ze beide onzindelijk zijn. Dat is in huis niet meer te doen en daarom ben ik op zoek naar een kattenliefhebber die buitenaf woont en voor zijn schuur een muizenjager zoekt,. Vooral Heisa is daar goed in.

Ik zou ze het liefst samen plaatsen, omdat ze al 8 jaar samen zijn. Ik moet eerlijk zijn, we zijn nu op een punt dat als we ze niet snel kunnen plaatsen, we ze in hemelsnaam maar een spuitje gaan geven.....

Maar eerst proberen we het via deze weg. Ik zou het fijn vinden dat als ze geplaatst worden, we wel op de hoogte gehouden blijven van hun rijlen en zeilen, omdat we ondanks dit probleem toch vreselijk gek met ze zijn.

Ik hoop dat iemand ons wil helpen en deze meiden toch nog een lang vrij leven kunnen geven.

Heisa
Afbeelding

Famke
Afbeelding

Kefraya
Berichten: 298
Lid geworden op: 13 jun 2005 15:22
Land:
M/V: V
Locatie: Midden-Nederland
Contacteer:

Berichtdoor Kefraya » 21 mei 2007 11:15

Dat is een hele moeilijke beslisisng die je moet nemen :cry:
Waarom zijn ze onzindelijk?

Gebruikersavatar
babs
Berichten: 2156
Lid geworden op: 18 dec 2005 21:59
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: drenthe, Oranje

Berichtdoor babs » 21 mei 2007 21:39

Waarom dan zo lang gewacht met een nieuw huisje zoeken, en spuitje is wel heel erg definitief........... :?

trees
Berichten: 55
Lid geworden op: 01 mei 2007 13:22
Land:
M/V: V
Locatie: hoogvliet

Berichtdoor trees » 21 mei 2007 22:43

Hebben ze geen last van een chronische blaasontsteking?Mijn kat had dat ook namelijk,ze krijg nu een speciaal dieet,en nergens geen last meer van.Heb wel eerst een jaar lopen tobbe hoor eer dat de dierenarts de juiste dianose gesteld had,diverse keren bloed prikken,urine nakijken,diverse AB kuren,maar ik begrijp je hopeloosheid als je al diverse dingen heb geprobeerd,ik heb gehoord dat er ergens in nederland inderdaad een boerderij voor katten bestaat voor katten die moeilijk teplaatsen zijn,informeer is voor het adres bij het dierenasiel,en ga dan vantevoren een kijkje nemen,ik wens je veel sucses

trees
Berichten: 55
Lid geworden op: 01 mei 2007 13:22
Land:
M/V: V
Locatie: hoogvliet

Berichtdoor trees » 21 mei 2007 22:54

Misschien nog een tip,er zit hier iemand op het forum Nel uit Vlaardingen
die werkt bij Amivedi die kan je wel helpen misschien

Gebruikersavatar
nel
Berichten: 9257
Lid geworden op: 27 sep 2002 10:26
Land: NL
M/V: V
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Berichtdoor nel » 21 mei 2007 23:02

Sorry hoor, maar ik vind het wel een beetje vreemd dat de poezen nu weg moeten.
Dieren neem je voor het leven, met alle leuke dingen maar ook de vervelende.
Zijn ze al die jaren niet zindelijk geweest?

Misschien moet je 2 kattenbakken neerzetten en die elke dag verschonen.

Kunnen ze niet naar buiten....in een ren ofzo?

En een spuitje laten geven? Ben je wel goed bij je hoofd?
Bovendien.....welke DA zal dat doen om die reden? Zulke schattige katten?

Gebruikersavatar
nel
Berichten: 9257
Lid geworden op: 27 sep 2002 10:26
Land: NL
M/V: V
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Berichtdoor nel » 21 mei 2007 23:03

trees schreef:Misschien nog een tip,er zit hier iemand op het forum Nel uit Vlaardingen
die werkt bij Amivedi die kan je wel helpen misschien


De asiels zitten al vol Trees :cry:

Gebruikersavatar
Gusta
Berichten: 818
Lid geworden op: 09 dec 2002 14:15
Land:
M/V: V
Locatie: Rijen

Berichtdoor Gusta » 21 mei 2007 23:04

Kan me ook bijna niet voorstellen dat onzindelijkheid bij twee katten niet een oorzaak heeft die opgelost kan worden. Mocht het wel zo zijn dan is dit een vreselijke beslissing die je moet nemen.
Heb van die boerderij ook weleens gehoord, dus misschien eens navragen of dat een optie is.

Gebruikersavatar
Chantal
Berichten: 6985
Lid geworden op: 12 mar 2007 14:19
Land: BELGIE
M/V: V
Locatie: BELGIE

Berichtdoor Chantal » 22 mei 2007 07:07

Zijn ze altijd al onzindelijk geweest ? Over het algemeen is een kat zindelijk... van kleinsaf weten ze al direct de kattenbak te vinden zelfs als ze naar een nieuw huis moeten.
Ik weet dat katten plots tekenen van onzindelijkheid kunnen geven... maar zoals er hier reeds gezegd is in deze rubriek, het heeft meestal een oorzaak. Het kan medisch zijn, het kan ook iets zijn die veranderd is in huis waardoor het dier zich niet meer goed voelt.
Ik heb korte tijd een plasprobleem gehad met onze rode maine coon, die plaste vorig jaar ineens voor de deur van de garage. Hier was de oorzaak dat ik 3 maanden in ziekteverlof was geweest, dus alle dagen thuis met de katten, en dat ik dus plots weer ging werken. Hij uitte deze boosheid door daar te plassen ? De kattenbak voor de deur zetten heeft dit probleem opgelost.
Ach, ik kan wel begrijpen dat het verschrikkelijk is als je katten overal beginnen te plassen :? bij ons was het gelukkig maar een paar keer gebeurd en dan nog maar op één plaats.
Maar toch, mijn dieren wegdoen... ik zou het echt niet overleven van verdriet vrees ik :?
Ik hoop dat er een diervriendelijke oplossing zal komen voor deze twee katten want er staat hun blijkbaar een droevig einde te wachten na de 8 jaar vriendschap en liefde die ze jullie al gegeven hebben :(

jo-corine
Berichten: 9167
Lid geworden op: 02 jun 2004 11:02
Land:
M/V: V

Berichtdoor jo-corine » 22 mei 2007 08:33

Zijn de katten altijd al onzindelijk geweest?

Onze katten hebben nl ook wel eens onzindelijke periodes gehad.
Lang geleden begon er eentje onzindelijk te worden ná de komst van een baby. Bij een andere is het opgelost met speciale brokjes voor katten met blaasgruis. En 2 kattenbakken wil ook nog wel eens helpen.

Dus niet te snel de katten wegdoen, er is nog hoop!


Terug naar “Katten”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten