Wie geeft ze de ruimte???

Patricia1
Berichten: 204
Lid geworden op: 06 feb 2007 10:13
Land:
M/V: V
Locatie: Maurik

Berichtdoor Patricia1 » 27 mei 2007 22:01

Wisje, kunnen je katten onderling eigenlijk wel met elkaar opschieten????

want ik kreeg een beetje het idee dat famke en heisa niet elkaars grootste vrienden zijn????

Misschien is dat het probleem wel is is de ene poes daarom al jaren niet zindelijk omdat die zich niet lekker voelt bij de verhoudingen onderling.

Is misschien een idee om één van de twee even een weekje onder te brengen en te kijken of het probleem dan oplost???

Groetjes Patricia

iris
Berichten: 1298
Lid geworden op: 27 sep 2005 21:54
Land:
M/V: V
Locatie: friesland

Berichtdoor iris » 14 jun 2007 20:56

Heb je al een oplossing voor je poezen?

Gebruikersavatar
Kareltje
Berichten: 3002
Lid geworden op: 04 jul 2006 13:59
Land:
M/V: V
Locatie: dordrecht

Berichtdoor Kareltje » 14 jun 2007 21:17

Patricia1 schreef:Wisje, kunnen je katten onderling eigenlijk wel met elkaar opschieten????

want ik kreeg een beetje het idee dat famke en heisa niet elkaars grootste vrienden zijn????

Misschien is dat het probleem wel is is de ene poes daarom al jaren niet zindelijk omdat die zich niet lekker voelt bij de verhoudingen onderling.

Is misschien een idee om één van de twee even een weekje onder te brengen en te kijken of het probleem dan oplost???

Groetjes Patricia


dat denk ik dus ook. ben benieuwt hoe ze het gescheiden doen.

ps heb een hele agressieve herder gehad die ik op moest sluiten als er visite kwam, had toen der tijd al besloten dat hoe het ook zal lopen ik haar in zou laten slapen welke leeftijd dan ook. dit om asiel na asiel na asiel te vermijden (was een asielhond) ze heeft nog tot haar dood bij mij mogen blijven, en reken maar dat ik moeilijke tijden met haar heb gehad maar voor mijn gezinnetje ozo lief vooral toen der tijd met mijn 2 kinderen toen 1,1/2 en 1/2 jaar oud.

krielkippetje
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 mar 2007 20:55
Land:
M/V: V
Locatie: Etten Leur

Berichtdoor krielkippetje » 15 jun 2007 22:39

Hoi Wisje,
Ik zal je niet direct veroordelen maar er is wel een vraag die je eigenlijk al zelf al had beantwoord.
Je zegt dat famke en heisa niet met elkaar overweg kunnen
Ik neem aan dat dit een probleem is voor beide katten. zodat ze allebei hun territorium willen afzetten door een reukvlaag hier en daar wat urine.
Zoals hier al vaker is gezegd helpt hierbij rescue druppels.
Vraag ook eens bij een dierenassiel om advies die hebben wel vaker met dit ssort problemen te maken. Die zijn vaak deskundig op dit gebied. ze kunnen je eventueel ook doorverwijzen.
Groetjes Tes

ps Het zou niet eerlijk zijn voor je kat om vriendschap van zoveel jaren te beeindigen want wie zit er nu op een oudere kat te wachten? het asiel zit er vol mee helaas

Gebruikersavatar
wisje
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2005 11:25
Land:
M/V: V
Locatie: Doetinchem

Berichtdoor wisje » 15 jun 2007 22:47

Op dit moment gaat het redelijk.

We hebben haar de afgelopen tijd twee of drie keer betrapt op een plasje onder de trap.
We merken wel een gedragsverandering, ze is erg onrustig.
Dat doet mij vermoeden dat ze toch wel wat reageert op mijn hormonen, ik ga immers aftellen. Ben dik 36 weken zwanger nu...

We zijn dus wat rustiger en leren er wat mee omgaan.....

We kijken dus nog even aan en hopen dat het met een maand of vier over is......

voorlopig mag ze dus lekker blijven en gaan we door zoals we het al tijden doen.....

Gebruikersavatar
Lotte
Berichten: 903
Lid geworden op: 24 jun 2005 10:37
Land:
M/V: V
Locatie: Hamburg

Berichtdoor Lotte » 16 jun 2007 20:42

:yes2: dat is super om te horen! En nu allemaal duimen dat het goed blijft gaan, dat zou voor iedereen het fijnst zijn natuurlijk...

Gebruikersavatar
magreth rozenveld
Berichten: 6694
Lid geworden op: 20 mei 2006 20:41
Land:
M/V: V
Locatie: Maarheeze

Berichtdoor magreth rozenveld » 17 jun 2007 00:01

wisje schreef:Op dit moment gaat het redelijk.

We hebben haar de afgelopen tijd twee of drie keer betrapt op een plasje onder de trap.
We merken wel een gedragsverandering, ze is erg onrustig.
Dat doet mij vermoeden dat ze toch wel wat reageert op mijn hormonen, ik ga immers aftellen. Ben dik 36 weken zwanger nu...

We zijn dus wat rustiger en leren er wat mee omgaan.....

We kijken dus nog even aan en hopen dat het met een maand of vier over is......

voorlopig mag ze dus lekker blijven en gaan we door zoals we het al tijden doen.....


Fijn om te lezen.
En jij bent ook met de laatste loodjes bezig, rond en hopelijk ook gezond.

Ben al erg benieuwd naar de foto's van de klein ;)

Nanja666
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 jun 2007 10:04
Land:
M/V: V
Locatie: groningen

Re: Wie geeft ze de ruimte???

Berichtdoor Nanja666 » 17 jun 2007 22:24

wisje schreef:In tranen moet ik dit schrijven omdat ik nu geen oplossing meer weet...

Ik ben op zoek naar een nieuw huis voor twee van onze poezen. Eén is wél gesterilliseerd, de andere niet.


Ik zou ze het liefst samen plaatsen, omdat ze al 8 jaar samen zijn. Ik moet eerlijk zijn, we zijn nu op een punt dat als we ze niet snel kunnen plaatsen, we ze in hemelsnaam maar een spuitje gaan geven.....


Heisa
Afbeelding

Famke
Afbeelding




sorry hoor maar ik vind het niet echt getuigen van dierenliefde dat jij zover wil gaan om jouw twee katten in te laten slapen,Ooit was het jouw keuze om ze aan te schaffen en je had je toen moeten bedenken dat er zich ook problemen zouden kunnen voordoen.Zij hebben niet voor jou gekozen maar jij voor hun!!!Er zijn genoeg wegen te bewandelen om er achter te komen wat er aan de hand is,gedragdeskundigen genoeg maar jij doet het volgens mij via de makkelijkste weg...het bij een ander neerleggen, je bewerkt de gevoelens van een ander en speelt in op het gevoel van anderen en dat is naar mijn idee niet de juiste weg!Ik begrijp dat je wanhopig bent maar ook dat is geen reden om gezonde dieren in te laten slapen, je kunt zoeken naar andere mogelijkheden bv., poezenopvang{iets heel anders dan een asiel}of een gedragstherapeut, dat kost wel wat geld waarschijnlijk maar daar hebben jouw poezen na jouw 8 jaar lang te hebben vermaakt, ook recht op!!!Het zijn levende wezens en wij mensen moeten maar eens ophouden om onszelf daarboven te plaatsen!!!Er zijn echt genoeg andere oplossingen,dan maar wat meer moeite.......succes

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Berichtdoor Lies » 17 jun 2007 23:01

Er zijn al veel reactie's gepasseerd. Heb je die wel gezien?

Juul
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 jun 2007 22:44
Land:
M/V: V
Locatie: Twente

Berichtdoor Juul » 17 jun 2007 23:29

Ik heb hetzelfde meegemaakt met één van onze katers........
Mijn man en ik woonden toen net samen en er kwamen twee katers, charley en Nelson. Het waren echt onze kindjes. We hebben ze beide laten castreren. Echter 1 van de katers bleef sproeien. Wij hadden destijds geen kinderen en ik vond het dus niet zo'n ramp. Wel baalde ik als een stier wanneer er weer eens over mijn kleding o.i.d. was gesproeid en ik dit dus gewoon moest weggooien. Ook onze piano was een favoriet sproei-object :roll: .
Maar goed, we hebben er echt van alles aan geprobeerd te doen, niets hielp. Inmiddels waren we al een keer verhuisd en werd ik zwanger, net als jij dus.........
En tja.......dan gaat je leven enorm veranderen. Zaken die je eerder niet belangrijk vond, worden dat dan wel. Zaken die je eerst niet erg vond, zijn dat dan wel.........
Ik vind dat een aantal mensen hier enorm snel (ver)oordelen. Op het moment dat je een keuze maakt in je leven is dat op dat moment een goede keuze. Ik probeer eigenlijk te zeggen dat wanneer je bijv. kinderen krijgt, dat zo'n ingrijpende verandering is en niet alleen in je leven maar ook in je hele "zijn" als mens.
Uiteindelijk hebben we Nelson teruggebracht naar de boerderij waar ie vandaan kwam. Hij heeft daar een geweldige oude dag gehad en we zijn 'm regelmatig wezen opzoeken. Nu zijn ze inmiddels allebei al dood........

Je mag nooit oordelen over hoever een ander moet gaan. Hoezo de makkelijkste weg en hoezo meer moeite. Is dit niet voor ieder van ons anders????? Wie is iemand om te oordelen of ik (in dit geval Wisje) genoeg heb gedaan. En je kunt niet in andermans portemonne kijken.........
Het zou mijn keuze niet zijn om ze te laten inslapen maar als dat voor een ander wel de juiste keuze is.......so be it!

Ik ben dan nog wel een "groentje" hier op het forum maar dit moest ik even kwijt ;)


Terug naar “Katten”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten