mijn kat is opeens weer dun

tdevos
Berichten: 753
Lid geworden op: 11 mei 2012 22:08
Land: nederland
M/V: M
Contacteer:

mijn kat is opeens weer dun

Berichtdoor tdevos » 03 mar 2013 13:25

hallo,
Een poesje (een meisje) van mij heeft vorig jaar een nestje gehad met 5 kittens.
sinds die tijd is ze heel mager (ze was eigenlijk nooit echt dik). Het duurde een tijdje en ze was weer mooi, mooie vacht. Nu is ze al een poosje krols (tenminste dat denk ik de hele tijd van die mjaw auww geluidjes). Een van onze katers is maandag dood gegaan, dat was echt het liefje van haar en ze is heel erg verdrietig daardoor (ze hadden een hele goede band). Maar nu merk ik dat ze opeens dunner is geworden en de hele tijd geluidjes maakt....
ik weet niet wat te doen, ik ga woensdag naar de DA en neem haar dan mee maar als jullie denken dat er iets mis is dan ga ik natuurlijk vandaag!
alvast bedankt

Gebruikersavatar
viefpief
Berichten: 8226
Lid geworden op: 13 jan 2012 18:20
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Betuwe

Re: mijn kat is opeens weer dun

Berichtdoor viefpief » 03 mar 2013 14:28

Is er een rede waarom ze nog niet "geholpen" is? Dan ben je namelijk wel gelijk klaar, heb je ook die krolsheid niet meer en geen zorgen om kittens zodra ze een leuke kater is tegengekomen..
Verder, het gewichtsverlies zegt mij in eerste instantie dat ze wormen heeft. Ontworm je regelmatig? Zo ja, dan is het toch iets anders en zal de dierenarts wel kunnen zeggen wat.

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: mijn kat is opeens weer dun

Berichtdoor Lies » 03 mar 2013 14:35

Ja, ik dacht ook direct aan wormen. Als je ontwormt is het goed om tegelijkertijd ook een anti-vlooien behandeling te doen. Vlooien brengen lintwormen over namelijk.

tdevos
Berichten: 753
Lid geworden op: 11 mei 2012 22:08
Land: nederland
M/V: M
Contacteer:

Re: mijn kat is opeens weer dun

Berichtdoor tdevos » 03 mar 2013 15:12

ja, dat zei mijn oma ook al dat het wormen was. Dit is wel raar want ze komt eigenlijk nooit buiten. oh en van dat 'helpen', me moeder weet nog niet of ze nog een nestje van haar wilt dus...

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: mijn kat is opeens weer dun

Berichtdoor Lies » 03 mar 2013 16:03

Misschien je moeder eens vertellen dat het stikt van de katten in asiels? Ik was er laatste en er zitten echt geweldig leuke katten. Voor elke kat die je fokt blijft een andere schat in het asiel zitten..

tdevos
Berichten: 753
Lid geworden op: 11 mei 2012 22:08
Land: nederland
M/V: M
Contacteer:

Re: mijn kat is opeens weer dun

Berichtdoor tdevos » 03 mar 2013 17:17

oke. Maar wij hebben britse langhaar katten en die komen we zo kwijt aan familie en vrienden dus waarom zou dat niet mogen>?? ik geloof heus wel dat het leuke katten zijn (in het asiel) maar wij vinden deze katten een heel leuk karakter hebben en mijn familie vinden ze ook leuk (er staan er al 2 in de wachtlijst).

primera
Berichten: 553
Lid geworden op: 30 aug 2011 21:38
Land: Belgie
M/V: M

Re: mijn kat is opeens weer dun

Berichtdoor primera » 03 mar 2013 17:45

Heeft dit niet te maken met het feit dat de kater is overleden.
Want sommige beesten lijden hier ook onder.

Dat ze haar brokjes niet meer eet of zo.

tdevos
Berichten: 753
Lid geworden op: 11 mei 2012 22:08
Land: nederland
M/V: M
Contacteer:

Re: mijn kat is opeens weer dun

Berichtdoor tdevos » 03 mar 2013 17:53

ja, dat kan. Ze zaten altijd op de bank armen over elkaar. ze waren echt zulke goeie maatjes, meer dan dat.... :huil:

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: mijn kat is opeens weer dun

Berichtdoor Lies » 03 mar 2013 21:07

primera schreef:Heeft dit niet te maken met het feit dat de kater is overleden.
Want sommige beesten lijden hier ook onder.

Dat ze haar brokjes niet meer eet of zo.

Als dat zo is, en dat zou heel goed kunnen, dan is het probleem op te lossen met alternatieve geneeskunde. Homeopathie en natuurgeneeskunde zou je dan aan kunnen denken.

tdevos schreef:oke. Maar wij hebben britse langhaar katten en die komen we zo kwijt aan familie en vrienden dus waarom zou dat niet mogen>?? ik geloof heus wel dat het leuke katten zijn (in het asiel) maar wij vinden deze katten een heel leuk karakter hebben en mijn familie vinden ze ook leuk (er staan er al 2 in de wachtlijst).


Niemand die zegt dat het niet mag. Voor elke leuke lieve langharige kat die jullie fokken blijft een ander dier dat heel hard een thuis nodig heeft, in het asiel zitten. Dat is gewoon een feit en daar wilde ik jou en je moeder op attenderen. Want als je dit weet en er even goed over nadenkt kun je bewust een keuze maken of je wel of geen nieuw kattennestje wilt krijgen. Maar jullie zijn natuurlijk volkomen vrij in je keuze.

José
Berichten: 8278
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:21
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: mijn kat is opeens weer dun

Berichtdoor José » 03 mar 2013 21:47

Lies, kán het nou een keer? Eens even niet de eeuwige dierheilige uithangen maar gewoon reageren op een vraag van topicstarter en dan to the point. :roll: Of gewoon NIET reageren, kan ook. We kennen allemaal inmiddels je zalvende inzichten die helaas nooit gaan over wat de topicstarter vraagt, maar altijd over jouw inzichten omtrent asiels, onderzoek van ontlasting, ORS, whatever. Die iedereen erg vermoeiend vindt. Sorry, maar hou daar nou eens mee op aub. Het is steeds de zelfde grammofoonplaat.

Goed, terug naar de vraag van de topicstarter. Sommige poezen hebben de eigenschap dat ze in de zomer vrij dik zijn, in de herfst al wat afvallen, in de winter magerder worden en in het voorjaar weer langzaamaan wat dikker worden. Waarom? Geen idee! Maar ik heb het vaker gezien. En dan waren wormen niet de oorzaak.

Bij deze poes kan een rouwproces meespelen, maar het kan ook een samenloop van omstandigheden zijn.
Inderdaad wormen even proberen uit te sluiten, kan de DA meer over vertellen.
En het is een misverstand dat gesteriliseerde poezen niet meer krols kunnen worden. Het zal minder heftig zijn dan ongesteriliseerd, maar het levende bewijs loopt onder andere hier rond. Elk voorjaar en najaar is mevrouw krols, en toch echt 5 jaar geleden gesteriliseerd door een goede DA.

De ene is de andere niet.


Terug naar “Katten”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten