Spannend, duimen maar...

Els71
Berichten: 700
Lid geworden op: 23 jul 2014 12:27
Land: Belgie
M/V: V

Spannend, duimen maar...

Berichtdoor Els71 » 29 mar 2015 09:45

Vandaag 3 weken geleden adopteerde ik een kat, juiste leeftijd onbekend, ze moet 7-8 jaar zijn. Het vertrouwen winnen verloopt erg traag, ik forceer niks, laat haar alles beslissen. Intussen komt ze al enkele dagen op schoot liggen maar vaak krijg ik uit het niets een klauw terwijl ze zelf om aandacht komt vragen.
Nu heeft poes, ondanks haar lange vacht, duidelijk aan weerskanten van haar buik een welving gekregen. Ik vrees dus dat ze zwanger is!
Heb gisteren de DA gebeld, heb die kunnen overtuigen morgen zelf langs te komen, een poes die nog erg wantrouwig is in een transportkooi zetten, vervoeren en naar een vreemde plaats brengen zie ik echt niet zitten.
Ergens hoop ik nog dat ik het fout heb, heb erg weinig ervaring met katten. Is het zo dan hoop ik dat het nog niet te laat is om te steriliseren. Ik ben altijd de eerste om afkeurend te reageren als mensen hun huis-tuin-keukenkat niet steriliseren en zich laten voortplanten en als het tegenslaat ga ik nu zelf met kittens moeten leuren. Terwijl er katten geeuthanaseerd worden omdat er veel te veel zijn en de dierenasielen vol zitten...
Voor de goede verstandhouding, poes is hier nog niet buiten geweest en was van plan ze zelf te laten steriliseren, als ze zwanger is was dit dus al van bij de vorige eigenares...
Hoop zo dat ik het mis heb...

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22995
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Spannend, duimen maar...

Berichtdoor Kip La La » 29 mar 2015 10:48

Je hebt natuurlijk gelijk wat betreft dat er al teveel poezen zijn maar ja, dat geldt ook voor mensen.
En áls het dan zo mocht zijn kun jij er dus niets aan doen.
Maar je kunt wél gaan genieten want hóe Fijn is het om een nest jonge Poesjes in huis te hebben! :dansje:

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22995
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Spannend, duimen maar...

Berichtdoor Kip La La » 29 mar 2015 11:14

Overigens is het mijn ervaring dat mijn (schuwe) katten zich bij een bezoek aan de DA opvallend tam gedragen en ongelooflijk "dankbaar" lijken dat ik ze weer mee naar huis heb genomen.

Gebruikersavatar
brenda17
Berichten: 7330
Lid geworden op: 25 jul 2009 13:11
Land: Limburg
M/V: V

Re: Spannend, duimen maar...

Berichtdoor brenda17 » 29 mar 2015 12:45

Misschien hebben ze haar daarom wel weggedaan. Zoals ik begrijp komt ze niet uit een asiel/opvang zelf?

Probleem in België is nu dat elke kat/kitten voor het weggeven of verkopen ervan gechipt, geënt en gecastreerd/gesterilliseerd moet zijn. Dus kost een hoop geld... een nestje kittens.

Els71
Berichten: 700
Lid geworden op: 23 jul 2014 12:27
Land: Belgie
M/V: V

Re: Spannend, duimen maar...

Berichtdoor Els71 » 30 mar 2015 12:16

Dierenarts denkt dat ze idd zwanger is en heeft haar mee om te steriliseren.
En ze was inderdaad erg kalm in de dierenarts zijn handen.

Klopt, heb haar van iemand overgenomen, ik vermoed toch ook dat ze dit kan geweten hebben, ik vermoedde het al toen ze hier 4-5 dagen was en heb geen verstand van katten

Swoentje
Berichten: 2260
Lid geworden op: 13 mei 2012 11:50
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Sprang-Capelle

Re: Spannend, duimen maar...

Berichtdoor Swoentje » 30 mar 2015 14:37

Gaat hij ze dan toch nog steriliseren Els? Ze zal dan toch al wel een week of 6 ver zijn? als ik jouw verhaal zo hoor?

Els71
Berichten: 700
Lid geworden op: 23 jul 2014 12:27
Land: Belgie
M/V: V

Re: Spannend, duimen maar...

Berichtdoor Els71 » 30 mar 2015 16:23

Ja, hij maakte daar geen probleem van en stelde meteen voor om haar mee te nemen voor sterilisatie. Ze is hier 3 weken en nooit buiten geweest.
Vanavond weet ik meer....

Els71
Berichten: 700
Lid geworden op: 23 jul 2014 12:27
Land: Belgie
M/V: V

Re: Spannend, duimen maar...

Berichtdoor Els71 » 30 mar 2015 19:06

Ze had 5 kittens, bijna voldragen... :cry:

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22995
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Spannend, duimen maar...

Berichtdoor Kip La La » 30 mar 2015 19:45

Shiit... :puppydogeyes:

Els71
Berichten: 700
Lid geworden op: 23 jul 2014 12:27
Land: Belgie
M/V: V

Re: Spannend, duimen maar...

Berichtdoor Els71 » 30 mar 2015 20:38

Kip La La schreef:Shiit... :puppydogeyes:

Inderdaad, ben zo boos op de vorige eigenares omdat ze poes en ons zoiets doet doorstaan.


Terug naar “Katten”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten