Boerderijkatten en poepen in het hooi.

miemster
Berichten: 49
Lid geworden op: 13 jun 2015 19:29
Land: Nederland
M/V: V

Re: Boerderijkatten en poepen in het hooi.

Berichtdoor miemster » 11 sep 2015 22:24

Wat een ontzettend mooi meisje! Nu moet ik wel zeggen dat ik een zwak heb voor torties, ben ook gek op mijn eigen meissie met dr ene witte snorhaar.

Hier lopen de katten ook tussen de kippen in de tuin en ook de kat van de achterburen komt graag kip-tv kijken en dat gaat allemaal prima. Het was voor de katten alleen even wennen toen de normaal zo tolerante dames kuikens hadden en de ren voor het eerst weer openstond.

Toch heb ik op het kattenforum waar ik lid ben wel een keer gelezen van iemands kat die met kip en al over de schutting terug thuis kwam, maar dit zal eerder een uitzondering zijn geweest.

Vivian
Berichten: 1134
Lid geworden op: 08 dec 2012 09:36
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Midden Nederland

Re: Boerderijkatten en poepen in het hooi.

Berichtdoor Vivian » 11 sep 2015 22:31

Aahhhh ze zijn geweldig! Wat goed dat je ze een kans geeft op een mooi, muizenrijk leven. Wij hebben ook een 'wilde' kat, ik heb met heel veel geduld het voor elkaar gekregen dat ik haar kan aaien. Ze geeft zelfs keiharde kopjes / kopstoten. Als ik haar roep, komt ze naar de schuur toe voor een knuffel en lekkere brokjes. Ze vindt het aaien zelfs belangrijker dan het eten. Mijn advies is; kleine, rustige bewegingen, laat de katten zelf bepalen of ze dichterbij durven komen en als je ze kan aaien, aai ze dan flink over hun rug. Niet te voorzichtig, want dat vinden ze juist eng.

Succes met die stoute schatjes :ilove: :ilove:

Gr, Vivian

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Boerderijkatten en poepen in het hooi.

Berichtdoor lnge » 11 sep 2015 23:09

Oooooooh dat lapje :ilove:

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22926
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Boerderijkatten en poepen in het hooi.

Berichtdoor Kip La La » 12 sep 2015 21:18

Ik heb navraag gedaan bij mensen met hooibergen en katten maar niemand die ooit kattenpoep in het hooi gevonden had.
Hier doen ze het ook niet (in mijn hoogstens twee baaltjes) een kat doet dat het liefst lekker in de aarde. ( en dan zand erover.)

Gebruikersavatar
Pumi
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 sep 2008 13:35
Land:
M/V: V
Contacteer:

Re: Boerderijkatten en poepen in het hooi.

Berichtdoor Pumi » 13 sep 2015 21:53

Dan gaan wij ervan uit dat ze het hier ook niet gaan doen.

Vandaag BARF muisjes besteld en KVV konijn gekocht zodat ze vooral wat betreft het eten aan wild blijven denken en hopelijk straks van wat ze vangen kunnen leven, uiteraard zullen er ook altijd brokjes voor ze klaar staan. Heb ze beide gisteren bijna kunnen aanraken zonder dat ze in paniek raakte, dus wie weet :duimop:

Gebruikersavatar
RRchickens
Berichten: 253
Lid geworden op: 06 mei 2015 11:56
Land: Belgie
M/V: V

Re: Boerderijkatten en poepen in het hooi.

Berichtdoor RRchickens » 14 sep 2015 09:43

Succes met de katjes! :duimop:

Hier zitten genoeg katten en geen enkele kat die iets aan de kippen doet.

Gebruikersavatar
kiekenboerinneke
Berichten: 9901
Lid geworden op: 14 jun 2010 20:13
Land: belgie
M/V: V
Locatie: Antwerpse Kempen
Contacteer:

Re: Boerderijkatten en poepen in het hooi.

Berichtdoor kiekenboerinneke » 14 sep 2015 17:07

Wat een lieverds! :ilove:
Mijn "killer" Diesel is ook van het ras "boerderijpoes" en is vooral na sterilisatie erg mak geworden.
Koppies geven en aaien mag, oppakken: ho maar!
Ze brengt wel volwassen merels, mussen en zelfs ooit een volwassen rat (!) mee naar huis maar aan mijn kippen of kuikens heeft ze nooit gezeten. Die zijn van "het baasje" en dat respecteert ze :-)
Met veel liefde, lekkers en geduld komt het wel goed ;)

Swoentje
Berichten: 2260
Lid geworden op: 13 mei 2012 11:50
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Sprang-Capelle

Re: Boerderijkatten en poepen in het hooi.

Berichtdoor Swoentje » 15 sep 2015 14:19

Mijn katten hebben, toen onze paarden nog thuis stonden, nog nooit in het hooi gepoept. Ze vinden het prettiger om een beetje te graven, en dat valt in hooi niet mee.
Ook zul je de katten moeten blijven voeren. "Een kat moet muizen van weelde" zeggen ze hier bij ons in Brabant. Mijn brokjes-gevoerde katten vangen volop muizen. Er ligt altijd wel ergens een dode. Ze eten ze nooit op omdat ze geen honger hebben. Daar moet je ook mee oppassen, want als er muizen van de buren bij jou terecht komen en de buren hebben gif gezet......
2 mooie katjes! Fijn dat ze bij jou een goed huis krijgen!

Gebruikersavatar
Pumi
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 sep 2008 13:35
Land:
M/V: V
Contacteer:

Re: Boerderijkatten en poepen in het hooi.

Berichtdoor Pumi » 22 sep 2018 10:49

leuk deze oude topic terug te zien, de "wilde" boerderij katten hebben we dus super mak gekregen. Vooral Vlek de lapjes kat is een echt knuffelbeer geworden, broer Muis is een echte kat, waneer hij zin heeft om te aaien meld hij zich wel en dan wel op zijn voorwaarden. En muizen, ratten en mollen vangen ze heel goed, in de toekomst komen hier zeker weer "verwilderde" boerderij katten die een tweede kans nodige hebben :ilove:

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Boerderijkatten en poepen in het hooi.

Berichtdoor lnge » 22 sep 2018 18:54

Foto's plaatsen mag hoor! ;)


Terug naar “Katten”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten