Kat buiten aan een lijntje? Meningen graag

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Kat buiten aan een lijntje? Meningen graag

Berichtdoor Fryske » 27 jul 2017 10:58

Onze Meike is ooit als binnenhuiskatkitten bij ons gekomen. De eerste twee jaar mocht ze alleen maar aan een lijntje in de tuin en op wandeling.

Meike is een Noorse boskat en helaas worden die raskatten nogal eens gestolen om op de MP te belanden. Omdat wij midden tussen de weilanden woonden en de enkele keer dat ze per ongeluk los buiten raakte in de tuin bleef, hebben we haar laten gaan.

Voordeel, ze bleef alles op de kattenbak doen en vreemde katten vernielden mijn siertuinen niet meer.

Inmiddels wonen we nu op ons droomplekje en is Meike een heuse 16 jarige boerderijkat geworden. Elke morgen moet ik van de wal de gevangen muizen verwijderen :-D

De kat hoort buiten wordt er vaak gezegd. In zijn natuurlijke omgeving. Ik denk dan welke natuurlijke omgeving? Katten aan een lijntje heb ik geen problemen mee mits ze wel voldoende de ruimte krijgen. Alle katten zouden net als honden....

Kleine tip; vroeg castreren, voor het buiten los laten wennen en uitzwieren helpt om de kat, zeker katers, dicht bij huis te houden.


Terug naar “Katten”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten