Waggel's dagboek

Ryanspets
Berichten: 182
Lid geworden op: 04 mar 2017 12:46
Land: nederland
M/V: V
Locatie: Walcheren

Waggel's dagboek

Berichtdoor Ryanspets » 21 mei 2023 14:46

Nou, nu ik alweer 4 dagen bij mijn nieuwe mama woon, maar even voorstellen.

Hoi, ik ben Waggel!
Zo, dat hebben we ook weer gehad, haha.

Mama fietste op een druk fietspad waar ook veel racende scooters rijden, toen ze mij midden op het fietspad zag zitten, roepend om mijn familie. Mijn oude mama riep niet terug en was al een heel eind verder met mijn broertjes en zusjes, en toen mama mij wilde pakken en ik van haar weg probeerde te rennen zag ze dat mijn pootjes niet goed meewerkten, dus heeft ze me meegenomen om te verzorgen.

Ik kreeg ringetjes om mijn pootjes met een bandje ertussen. Die gekke dingen zorgden ervoor dat ik over de kop ging als ik wilde rennen, dus ik heb geprobeerd het af te krijgen maar dat lukte niet, en nu ben ik er wel aardig aan gewend. Mama zegt dat ze ervoor moeten zorgen dat mijn pootjes wat rechter onder mijn lijfje gaan groeien, en dat we over een poosje gaan kijken of dat gelukt is en ze dan af mogen blijven. Ik hoop het maar, want ze heeft wel gelijk dat ik niet goed kon lopen zoals het was.

Ik heb een lekker warm nestje, hoef nooit dorst of honger te hebben, en mag een paar keer per dag een poosje in de tuin en vijver, lekker op onderzoek uit, zonnen, beetje snoepen en op beestjes jagen.
Al met al ben ik dus behoorlijk tevreden, en als mama ook nog een vriendje voor me heeft gevonden ga ik helemaal blij zijn.

In de tuin
Afbeelding

En lekker poedelen in de vijver
Afbeelding

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19162
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Waggel's dagboek

Berichtdoor Isabel » 21 mei 2023 15:25

Wat leuk om te lezen! :-)
Ziet er, op de pootjes na, gezond uit.

Kan je geen pulletje uit het vogelasiel overnemen..? Als je het verhaal van Waggel verteld, staan ze er misschien voor open..?

Ryanspets
Berichten: 182
Lid geworden op: 04 mar 2017 12:46
Land: nederland
M/V: V
Locatie: Walcheren

Re: Waggel's dagboek

Berichtdoor Ryanspets » 21 mei 2023 15:33

Dat is alleen een mogelijkheid als ik het verkoop als een zelf-uitgebroed eendje, en dan hopen dat ze toevallig tamme/ras pulletjes hebben, anders kan ik waarschijnlijk alleen een lezing over de (on)wettelijkheid van wilde dieren houden verwachten.

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19162
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Waggel's dagboek

Berichtdoor Isabel » 21 mei 2023 15:42

Die lezing kan je inderdaad verwachten...

Ryanspets
Berichten: 182
Lid geworden op: 04 mar 2017 12:46
Land: nederland
M/V: V
Locatie: Walcheren

Re: Waggel's dagboek

Berichtdoor Ryanspets » 21 mei 2023 15:54

Ja, en niet zoveel trek in.
Snap het wel, in mijn 8 jaar op de opvang ook veel gezien, zó veel goedbedoelende redders/vinders die óf een prima gezond diertje wegplukken, en/of geen benul hebben wat ze aan het doen zijn in de verzorging en daarmee meer kwaad dan goed doen, dus sta in principe zeker wel achter de regelgeving. Alleen een beetje jammer dat daar doorgaans geen speling in mogelijk is voor mensen die er wél de ervaring/kennis/achtergrond in hebben.

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22926
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Waggel's dagboek

Berichtdoor Kip La La » 21 mei 2023 16:36

Dat herken ik ook wel.

En wat een schatje, ziet er patent uit.

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5542
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Waggel's dagboek

Berichtdoor tuff cookie » 21 mei 2023 17:17

Oh, wat een leuk verhaal :-D en wat kan het al goed staan. Misschien kun je op een andere manier aan een vriendje komen.

Shanna Bartels
Berichten: 1466
Lid geworden op: 21 jun 2022 13:21
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: NH
Contacteer:

Re: Waggel's dagboek

Berichtdoor Shanna Bartels » 21 mei 2023 21:09

Nou, Waggel...ik ben trots op jou. En wat heb je geluk gehad met zo'n goede mensenmoeder!

Ga maar lekker je voetjes trainen en hopelijk krijg je er nog een speelmaatje bij!

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11752
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Waggel's dagboek

Berichtdoor jantien » 22 mei 2023 15:33

Heel goed dat je het eendje hebt opgevangen toen het niet meekon komen met de rare voetjes :duimop:
En hoe goed je het verder ook bedoeld, ik zou dit eendje toch snel naar een opvang brengen waar het met soortgenoten kan opgroeien en uiteindelijk weer de vrije natuur in kan.
Als eendje volwassen is zal het toch de vrije wereld weer ingaan, het is en blijft een wild dier.
Dat moet je niet in je tuin willen vasthouden.


Terug naar “Eenden, ganzen en zwanen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten