Loopeend met mogelijk gaapworm

Jaimy92
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2021 19:51
Land: Nederland
M/V: V

Loopeend met mogelijk gaapworm

Berichtdoor Jaimy92 » 21 feb 2021 19:15

Hallo allemaal,

Ik heb een indische loopeend die begin november 2020 een soort van benauwdheidsaanvallen had waarbij ze naar adem aan het happen was (gapen). Ik ben toen naar de dierenarts geweest en die zei toen dat het een longontsteking was. Ik heb toen een kuur doxycycline gekregen en het leek weg te zijn tot dat het een week later weer opnieuw begon. Ik kreeg toen weer de doxycycline kuur mee en die deed toen niks meer dus ben ik opnieuw terug gegaan naar de dierenarts. Deze keer dacht ze dat het gaapworm was en kreeg ze een spuit met Ivomec. Dit gaf ook geen resultaat en toen ben ik zelf gaan zoeken en kwam ik op het wormmiddel van Beaphar waar levamisole in zit. Dit hielp wel en ze is er 3 weken vanaf geweest. Helaas vond ik haar half januari s'middags opnieuw gapend in haar hok en ben toen meteen weer met het wormmiddel van beaphar begonnen. Waar deze vorige keer na 4 dagen effect gaf deed het nu ook niks. Toen ben ik weer naar de dierenarts geweest en kreeg weer een antibiotica kuur mee, omdat het deze keer misschien een luchtweginfectie was. De kuur leek eerst weer goed te werken, maar nu 4 dagen nadat die kuur gestopt is, is ze van het ene op het andere moment weer heel erg benauwd en hoest ze veel. Ze heeft ook een hele luide ademhaling. Ze is ook in de rui wat ook niet echt meewerkt. Vanmiddag was ze nog lekker aan het scharrelen in de tuin en 10 minuten later gebeurde dit. Het gekke is gewoon dat een middel eerst lijkt te werken en het daarna alsnog weer terugkomt en het niks meer doet als je het opnieuw geeft .Ik weet ondertussen niet meer wat ik moet doen en er zijn helaas geen pluimvee artsen bij mij in de buurt. Heeft iemand enig idee wat het anders nog zou kunnen zijn of een ander wormmiddel tegen gaapworm ?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, alvast bedankt

Terug naar “Eenden, ganzen en zwanen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten