slachtadressen voor haantjes per regio?

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
viefpief
Berichten: 8226
Lid geworden op: 13 jan 2012 18:20
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Betuwe

Re: slachtadressen voor haantjes per regio?

Berichtdoor viefpief » 16 mei 2013 21:10

Ik zie niet echt wat er nou zo erg is aan zwartgekleurd vlees. Het is toch vlees of niet dan? :gutgut:

Gebruikersavatar
Ricck
Berichten: 2469
Lid geworden op: 20 aug 2011 21:33
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Nederland

Re: slachtadressen voor haantjes per regio?

Berichtdoor Ricck » 16 mei 2013 21:15

henkzeeland schreef:Zulke restaurants ben ik nog nooit tegen gekomen ....


Ik ook niet.

Iet
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 mei 2013 16:31
Land: nederland
M/V: V

Re: slachtadressen voor haantjes per regio?

Berichtdoor Iet » 16 mei 2013 22:43

Dank allen voor jullie reacties. Het is me duidelijk hoe de meesten van jullie over de fokker denken, maar dat was mijn vraag niet echt. Ik heb hem trouwens ontmoet en vind het een bijzonder aardig en vriendelijk persoon, wiens enige "misdaad" is dat hij niet in stáát is om de dieren waar hij van houdt en waar hij graag tussen vertoeft, zelf te doden, en van mening is dat het overlaten aan de natuur dan maar de beste oplossing is, bij gebrek aan beter. Het zijdehoenders.com heb ik eerder ook al eens gezien, Brenda, maar de "welkom"-pagina schrikte me nogal af. (Mailtjes worden niet beantwoord, e.d... dan hoef ik het dus blijkbaar niet eens te proberen.)

Elders op het forum zag ik echter mensen "smullen" van gerechten met zijdehoentjes, en de opmerking daarbij: "ik hoop maar dat ik veel haantjes krijg dit jaar", dus ik hoopte dat, mocht het mij tòch overkomen, ik iemand BLIJ daarmee kon maken. En helaas ken ik geen boeren, poeliers slachten niet meer zelf... dus er zit niets anders dan op dan een eventueel haantje toch maar terug naar de fokker te brengen, die hem misschien nog wel kan ruilen tegen een andere haan of zo... Maar verwijt mij niet dat de helft van alle uitgekomen eieren haantjes zijn, alsjeblieft.

Gebruikersavatar
Ricck
Berichten: 2469
Lid geworden op: 20 aug 2011 21:33
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Nederland

Re: slachtadressen voor haantjes per regio?

Berichtdoor Ricck » 16 mei 2013 22:58

Het doden van een dier vond ik de eerste keer ook moeilijk, maar het went! Het wordt nooit leuk, maar op de duur gaat het gewoon vanzelf. Ik vind het laf een dier aan zijn lot over te laten in de natuur, een kip is niet bestand om zichzelf ineens te redden nadat hij als een god is opgevoed. Je dumpt ook geen pups of kittens in de natuur.
Beste leer je zelf hoe je een kip dood, is ook handig als je bijv. een (te) zwaar gewond dier hebt of een doodziek dier, zo'n ritje DierenArts is ook niet zonder stress en nog bizar duur ook !!

Zorg dus dat je iemand vind die ze voor je kan slachten - er zijn vast wel mensen in de buurt die dat willen doen. :-)

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8951
Lid geworden op: 17 dec 2007 18:34
Land: Duitsland
M/V: M
Locatie: Nedersaksen
Contacteer:

Re: slachtadressen voor haantjes per regio?

Berichtdoor Ron » 16 mei 2013 23:17

Het doden is niet mijn hobby maar de rest is toch leuk om te doen.
Omdat je weet dat het eerlijk vlees is, zonder Antibiotica.

Gebruikersavatar
Ricck
Berichten: 2469
Lid geworden op: 20 aug 2011 21:33
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Nederland

Re: slachtadressen voor haantjes per regio?

Berichtdoor Ricck » 16 mei 2013 23:19

Ron schreef:Het doden is niet mijn hobby maar de rest is toch leuk om te doen.
Omdat je weet dat het eerlijk vlees is, zonder Antibiotica.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat villen/plukken en leeghalen een ranzig iets vind, wellicht dat dat later ooit komt, maar vind het nu nog een vies gebeuren :P Vind den kop eraf alweer luguber genoeg :gulzig: :gulzig:

Gebruikersavatar
RoelD.
Berichten: 2076
Lid geworden op: 12 okt 2002 19:37
Land:
M/V: V
Locatie: Noortuk

Re: slachtadressen voor haantjes per regio?

Berichtdoor RoelD. » 16 mei 2013 23:24

Er moet toch wel ergens een afnemer voor die hanen te vinden zijn, heb hier in de buurt een roofvogelliefhebber die altijd blij is als ik weer wat voor hem heb.
Even google op valkenier en Noord Limburg en kom al het een en ander tegen aan adressen.
In Horst heb je een school op o.a. het gebied van dierverzorging(ptc+ Horst), hebben ze ook reptielen etc.
Is het proberen waard denk ik zo, is toch een wat eerlijker manier dan ze maar te dumpen.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8951
Lid geworden op: 17 dec 2007 18:34
Land: Duitsland
M/V: M
Locatie: Nedersaksen
Contacteer:

Re: slachtadressen voor haantjes per regio?

Berichtdoor Ron » 16 mei 2013 23:46

plukken gaat hier automatisch, dat scheelt.
Leeghalen is zo gepiept. En het gaat steeds sneller.
10 kippen per uur doe ik tegenwoordig.

Gebruikersavatar
Ricck
Berichten: 2469
Lid geworden op: 20 aug 2011 21:33
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Nederland

Re: slachtadressen voor haantjes per regio?

Berichtdoor Ricck » 17 mei 2013 00:14

Ron schreef:plukken gaat hier automatisch, dat scheelt.
Leeghalen is zo gepiept. En het gaat steeds sneller.
10 kippen per uur doe ik tegenwoordig.


Ik zal wel een 1 kip in 10 uur doen. :lol:

Iet
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 mei 2013 16:31
Land: nederland
M/V: V

Re: slachtadressen voor haantjes per regio?

Berichtdoor Iet » 17 mei 2013 00:47

RoelD. schreef:Er moet toch wel ergens een afnemer voor die hanen te vinden zijn, heb hier in de buurt een roofvogelliefhebber die altijd blij is als ik weer wat voor hem heb.
Even google op valkenier en Noord Limburg en kom al het een en ander tegen aan adressen.
In Horst heb je een school op o.a. het gebied van dierverzorging(ptc+ Horst), hebben ze ook reptielen etc.
Is het proberen waard denk ik zo, is toch een wat eerlijker manier dan ze maar te dumpen.


Dank, een goede tip misschien inderdaad! :-) Anderen ook dank voor het resp. welkom heten en meedenken :duimop:


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten