voor het eerst kippen waar te beginnen?

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

voor het eerst kippen waar te beginnen?

Berichtdoor lnge » 17 mei 2013 01:06

Ricck schreef:Jammer, het klonk alsof je er goede bedoelingen mee voor had... Je hebt vast wel een stukje over.. 300x100cm is echt genoeg voor 3 kleine krielen hoor..

Natuurlijk wil Rick altijd en eeuwig gelijk hebben :roll:

3 M2 IS TE KLEIN!
En ik ben zeker niet de enige die dat zegt.
Daarintegen zijn het er gelukkig maar weinig die het met jou eens zijn!

Gebruikersavatar
Ricck
Berichten: 2469
Lid geworden op: 20 aug 2011 21:33
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Nederland

Re: voor het eerst kippen waar te beginnen?

Berichtdoor Ricck » 17 mei 2013 01:10

Inge schreef:
Ricck schreef:Jammer, het klonk alsof je er goede bedoelingen mee voor had... Je hebt vast wel een stukje over.. 300x100cm is echt genoeg voor 3 kleine krielen hoor..

Natuurlijk wil Rick altijd en eeuwig gelijk hebben :roll:

3 M2 IS TE KLEIN!
En ik ben zeker niet de enige die dat zegt.
Daarintegen zijn het er gelukkig maar weinig die het met jou eens zijn!


Gelukkig zijn er ook genoeg mensen die het wel met mij eens zijn, helaas mensen die niet op dit forum zitten.
En hoezo wil ik altijd gelijk hebben? Ik vind dat jij altijd gelijk wilt hebben, dat loop ik dan toch ook niet te roepen..
Iedereen houd zijn mond hier maar, omdat ze geen ban willen .. maar je mag toch ook wel een eigen mening hebben?

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: voor het eerst kippen waar te beginnen?

Berichtdoor lnge » 17 mei 2013 01:14

Jij bent gewoon een vervelende drammer, en dat heb ik je al vaker gezegd. Je zet beginners op het verkeerde been. ik adviseer de TS dan ook dringend niet naar jouw advies te luisteren omdat jouw mening aanzet tot dierkwelling. En waarom moeten ze bij jou zo krap zitten? je hebt toch ruimte genoeg?

Gebruikersavatar
Ricck
Berichten: 2469
Lid geworden op: 20 aug 2011 21:33
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Nederland

Re: voor het eerst kippen waar te beginnen?

Berichtdoor Ricck » 17 mei 2013 01:17

Inge schreef:Jij bent gewoon een vervelende drammer, en dat heb ik je al vaker gezegd. Je zet beginners op het verkeerde been. ik adviseer de TS dan ook dringend niet naar jouw advies te luisteren omdat jouw mening aanzet tot dierkwelling. En waarom moeten ze bij jou zo krap zitten? je hebt toch ruimte genoeg?


Dierenkwelling?!! Sorry, ik hou erover op.. ik wil graag praten maar niet als er vooroordelen worden getrokken !

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: voor het eerst kippen waar te beginnen?

Berichtdoor lnge » 17 mei 2013 01:20

Rick je trollt weer een topic, voor de zoveelste keer. Ik ben het helemaal zat met jou, en je mag een poosje wegblijven. Ik heb je nu wel genoeg gewaarschuwd.

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: voor het eerst kippen waar te beginnen?

Berichtdoor lnge » 17 mei 2013 01:46

Even ter verduidelijking, als iemand zegt dat 3 m2 écht genoeg is voor 3 á 4 krielen, wordt er al gauw gedacht dat 2,5 m2 dan ook nog wel kan. En zo krijg je dan situaties dat er 4 of 5 krielen van formaat wyandotte of barnevelder in zo'n minihok gepropt worden. Want wat maakt het uit een kipje meer, en een halve m2 minder :roll:
Tientallen vierkante meters zal helaas niet voor iedereen weggelegd zijn, maar om dieren dan af te schepen met minder dan het minimum, want dat is het, heeft niets meer met dierenliefde te maken.
Dat noem ik dierenkwelling!

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: voor het eerst kippen waar te beginnen?

Berichtdoor Lies » 17 mei 2013 02:04

Inge schreef:
En 3 á 4 m2 is erg krap voor 3 krielen. Dat het er persé 3 moeten zijn is je reinste flauwekul. Houdt het bij 2 hele kleine krieltjes zoals een chabo, sebright of een serama. Een wyandotte is een flinke kriel, dus die moet je zeker niet nemen. En als het kan probeer dan wat m2 erbij te doen.


Helemaal eens dat er beter een paar vierkante meter bij zou kunnen!

In het verleden had ik sebright's. Je leest wel in boeken dat die zo klein zijn dat je ze op een balkon kan houden. Mijn ervaring is dat sebright's pittige dieren zijn die echt ruimte nodig hebben ondanks dat ze dan klein van stuk zijn.

brahmaserama
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 feb 2013 22:32
Land: nederland
M/V: M
Locatie: Aalsmeer

Re: voor het eerst kippen waar te beginnen?

Berichtdoor brahmaserama » 17 mei 2013 07:43

Queenmiep schreef:Hallo allemaal, Nieuw hier.
Ik ga eindelijk starten met kippen, ook heb ik 3 katten waarvan er 1 helemaal gek is op alles wat beweegt en er dan ook graag achterna gaat, dus helaas, kippen moeten in een ren, met natuurlijk een hok. Overdag, als ik er bij ben, en ze tam zijn, laat ik ze los in de tuin en kunnen ze lekker scharrelen in het gras.
Nu weet ik dan nog helemaal niets, en alle tips zijn welkom, vanaf welke kip tot het voer en alles er tussen in. Mijn eisen zijn er dan ook, het moeten kipjes (2/3?) zijn die blij kunnen zijn in een ruimte van 1m breed 1.5m hoog en 3.3m lang, hier moet dus ook nog het hok op. er is nu op de grond alleen maar aarde, maar ga er grasmatten op leggen. Ik had een hok gezien, van 1x1m met een ren van 1.78, alleen op de foto leek de hoogte erg weinig.
Graag zou ik kippen willen die makkelijke beginners kippen zijn, heb toch te maken met buren,dus die het meest rustig zijn, ik vind het wel leuk, maar er wonen nogal uitslapers hier.. hoop eisen, maar daartegen zullen ze het goed krijgen :) alvast bedankt voor het antwoorden!


Als je er een ren op bouwt tot 1,5 meter hoogte of hoger.
Dan kan je zeker wel 2 tot max 4 Serama's kwijt.
Dan ben je net zo groot als mijn Serama ren, zelfs nog 30 cm langer.

Afbeelding

Andere kriel soorten maar twee...indien je ze af en toe buiten de ren laat scharellen.

brahmaserama
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 feb 2013 22:32
Land: nederland
M/V: M
Locatie: Aalsmeer

Re: voor het eerst kippen waar te beginnen?

Berichtdoor brahmaserama » 17 mei 2013 08:05

Inge schreef:Rick je trollt weer een topic, voor de zoveelste keer. Ik ben het helemaal zat met jou, en je mag een poosje wegblijven. Ik heb je nu wel genoeg gewaarschuwd.


Moet dat nu gelijk op deze manier :duimneer:
Die jongen mag toch zijn mening geven...daar is dit forum toch voor.
Op het verkeerde pad zetten is wel wat overdreven vind je niet.
Ze kan jou mening toch gewoon aannemen...ze hoeft niet te doen wat Ricck zegt.
Je doet nu net of het een dierenmishandelaar is...Beetje flauw van je Inge :duimneer:
Daar zal je het wel niet mee eens zijn...dus haal mij er dan ook maar af :gossip:

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11777
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: voor het eerst kippen waar te beginnen?

Berichtdoor jantien » 17 mei 2013 08:21

Het is zeker niet flauw wat Inge zegt, ze heeft groot gelijk!
iemand die nog moet beginnen met het houden van kippen vraagt om een goed advies en dan moet dat ook gegeven worden.
Dat hij een aantal van zijn dieren zo ontzettend klein huisvest (3 dieren op 80 bij 100 cm was het toch :crazyeyes: ) en dan nog met droge ogen beweren dat ze nog gelukkig zijn ook, ik denk dat zelfs Queenmiep snapt dat dat niet kan.
Ik vind 3m2 ook te weinig is en anders idd serama's gaan houden, zeker geen wyandotte, want die zijn een heel pak groter. Sebrightjes en bv. hollandse krieltjes zijn ook erg klein, maar heel levendig en hebben flink de ruimte nodig.
Ook dan bij 2 houden. Het feit dat ze hier 3 aanraden is als er eentje doodgaat ze dan niet alleen komen staan en er een ander kipje bij moet komen en ze weer aan elkaar moeten wennen.
Maar als je er drie hebt en er overlijdt er eentje, moet er toch ook weer een nieuwe bij ;)


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten