Aantal vragen over het houden van kwartels

Oehoe1981
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mar 2015 20:30
Land: Nederland
M/V: M

Aantal vragen over het houden van kwartels

Berichtdoor Oehoe1981 » 18 mar 2015 08:06

Hallo,

Aangezien 1 van mijn 2 grijze roodstaarten een poosje terug is overleden en de ander niet erg gek is op het buitenverblijf wil ik graag de voiliere gaan gebruiken om kwartels in te houden.
Ik heb al het een en ander gelezen maar ik mis nog wat kennis die ik niet zo makkelijk kan vinden.
Op de foto is hij 2m breed 1,80 hoog en 2m lang en uitbreidbaar naar 2m x 1,80 x 3,15 wat ik ook ga doen.
Afbeelding
Ik ga een aantal tegels verwijderen en daar allerlei plantjes e.d. in zetten omdat de voiliere en dan laat ik de tegels aan de linkerzijde liggen zodat ik altijd verzekerd ben van een groot droge bodem. (de planten moeten natuurlijk wel water hebben om te overleven)
Wat voor soort plantjes en eventueel klein boompje(naast een aantal zitstokken) kan ik het beste gebruiken en eventueel een klein boompje voor de virginische kwartels? Ook gelet op planten die weinig water nodig hebben om het zo droog mogelijk te houden.

Ik wil hier 1-2 haantjes japanase kwartels met 4 hennetjes (denk dat ik begin met 1 man en 3vr) en 1 koppeltje virginische boomkwartels houden.
Weet iemand adressen van goede kwekers bij voorkeur natuurbroed in de omgeving van Nijkerk? (wil niet echt naar belgië rijden tenzij het niet anders kan. (ja ik heb de lijst gevonden hier maar alles is zover weg. Ik woon in Nijkerk)

De linkerkant van de voiliere komt tegen de schuur te staan en de rechterzijde maak ik dicht. Bovenop een dakje tegen regenwater. Wat is jullie advies voor de winter aangezien ik lees dat er geen nachthok nodig is?
Kan ik een soort doorschijnend plastic tegen de voorkant aandoen of iets van plexiglasplaten tegen de koude luchtstroom?

Ook wat links naar een webshop o.i.d. voor wat voor drinkbankjes e.d. zijn welkom :)

Gr,

Michiel

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Aantal vragen over het houden van kwartels

Berichtdoor lnge » 19 mar 2015 17:56

Welkom op het forum!
Er staan inderdaad niet veel fokkers op de lijst, maar er zijn hier genoeg leden die ze wel hebben.
Als je de zoekfunctie gebruikt, zie je veel berichten over
japanse kwartels.
Je zou wat mensen een PB kunnen sturen met de vraag of ze ook verkopen.


Terug naar “Kwartels”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten