Speeltjes voor kuikentjes

De leg, eieren, broeden, broedmachine, broedsaf maken, kuikens en kuikenopfok
José
Berichten: 8278
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:21
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Speeltjes voor kuikentjes

Berichtdoor José » 19 jun 2016 10:06

Ja, je lacht er nu om, maar ik heb dat serieus meegemaakt. We woonden net een paar maanden in een nieuwbouwwijk en van de agrarische school van mijn echtgenoot kregen we wat kuikens ter verzorging in de vakantie. Dus onder de rode lamp in de keuken. Dat vonden sommige lieden blijkbaar genoeg reden om opengereten vuilniszakken op onze stoep en in de tuin om te keren en aan te bellen. Waarna ze natuurlijk snel vertrokken. Sommige mensen.....

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22922
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Speeltjes voor kuikentjes

Berichtdoor Kip La La » 19 jun 2016 11:10

Weet je zeker dat ze dat om die reden deden?
Een rode lamp boven je voordeur/voorraam alla maar in de keuken?
Nou ja, het was natuurlijk wel een piepshow... :-D

Gebruikersavatar
Skadi
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jun 2016 11:45
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Speeltjes voor kuikentjes

Berichtdoor Skadi » 19 jun 2016 11:26

Hahaha een echte piepshow! :mrgreen: Welke donkerstraler zal ik dan aanschaffen? 100 of 150 Watt? Ik wil het beste voor mijn chickies!

Mijn kuikentjes zijn elkaar nu al zo'n kwartier achterna aan het rennen met ontzettend luid gepiep, om een stkje inelkaar gefrommelt hooi.. :mrnono: Waarom doen ze dat? Spelen hoop ik? Er is voldoende eten en drinken.. :-D

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11744
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Speeltjes voor kuikentjes

Berichtdoor jantien » 19 jun 2016 11:38

Dat is dus spelen :-D

Gebruikersavatar
Skadi
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jun 2016 11:45
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Speeltjes voor kuikentjes

Berichtdoor Skadi » 19 jun 2016 12:50

Ze zijn inmiddels al bijna 2 uur aan het spelen, non stop. :P Heb dit nog nooit gezien haha, ook niet bij mijn andere kippetjes. :mrgreen:

José
Berichten: 8278
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:21
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Speeltjes voor kuikentjes

Berichtdoor José » 19 jun 2016 15:04

Ja, ze krijgen steeds meer energie en kunnen uren klooien met van alles. Daar worden ze kip van :-D .
Misschien zat er wel 1 insectje in het hooi. En dan maar 'vechten' wie hem mag hebben.
Een 100W is voor een paar kuikens zeker voldoende. Als je er 30 onder moet houden is de 150W handiger.

José
Berichten: 8278
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:21
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Speeltjes voor kuikentjes

Berichtdoor José » 19 jun 2016 15:12

Kip La La schreef:Weet je zeker dat ze dat om die reden deden?
Een rode lamp boven je voordeur/voorraam alla maar in de keuken?
Nou ja, het was natuurlijk wel een piepshow... :-D


Ja hoor. We hadden zo onze bedenkingen bij 1 stel, waar meer mensen zich nogal aan stoorden. Ik ben er heen gegaan en heb terloops verteld dat we kuikentjes hadden onder een warmtelamp in de keuken (voorraam naast de voordeur) . Verder nooit meer last van wie dan ook gehad. Nou ja, ontopic maar weer, dit grapje is al bijna 30 jaar geleden gebeurd.

Gebruikersavatar
Skadi
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jun 2016 11:45
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Speeltjes voor kuikentjes

Berichtdoor Skadi » 27 jun 2016 10:03

Hier een korte video van de kuikentjes en één van mijn katten :mrgreen: : https://vid.me/ioHc

José
Berichten: 8278
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:21
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Speeltjes voor kuikentjes

Berichtdoor José » 27 jun 2016 10:16

Haha, het is voor de kat net als een spannende wedstrijd tafeltennis. Leuk filmpje!
Ziet er goed uit hoor. Heb je dat stokje er diagonaal ingeplaatst zodat ze wat kunnen oefenen met spring- en klauterwerk? Kuikens hoeven nog niet op stok hoor. En een ronde stok is daar ook niet geschikt voor omdat ze dan geen grip hebben als ze zitten. Maar als speeltuig is het wel leuk voor ze.

Gebruikersavatar
Skadi
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jun 2016 11:45
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Speeltjes voor kuikentjes

Berichtdoor Skadi » 27 jun 2016 10:25

Dat stokje heb ik er inderdaad ingedaan zodat ze kunnen klimmen, want ze zaten inmiddels continu op de warmtelamp. (En dat vond ik niet zo'n goed idee, haha) Dit stokje is een tijdelijke oplossing, tot ik iets beters vind, want inderdaad het is niet fijn voor ze en ze houden niet zo goed hun evenwicht op dit kleine ronde ding. Dus als ik iets anders vind/zie krijgen ze dat, want ze vinden het heel interessant om te fladderen en ergens op te zitten. :mrgreen:

De katten joeg ik eerst steeds weg bij de kuikens, maar ze moeten tóch aan elkaar wennen dus laat ik ze maar kijken. Ze doen ook niet veel meer dan kijken, en de kuikentjes vinden het alleen maar interessant. Ze willen het liefst uit de kooi, als wij of de katten ervoor staan. Heel nieuwsgierig!


Terug naar “Voortplanting, eieren, leggen, broeden en kuikens”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten