Speeltjes voor kuikentjes

De leg, eieren, broeden, broedmachine, broedsaf maken, kuikens en kuikenopfok
Gebruikersavatar
Skadi
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jun 2016 11:45
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Speeltjes voor kuikentjes

Berichtdoor Skadi » 08 jul 2016 22:17

Zal ik er een bak zand in zetten? :cool:

Gebruikersavatar
Skadi
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jun 2016 11:45
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Speeltjes voor kuikentjes

Berichtdoor Skadi » 10 jul 2016 11:51

Nog een vraagje... wat zou ik eventueel als tijdelijk binnenhok kunnen gebruiken tot de kuikens groot genoeg zijn om bij de rest te kunnen? Ze zitten in een soort afdakje met tralies nu, ze zijn 4 weken oud en zitten goed in de veren. Ze hebben het binnen niet echt naar hun zin meer, schreeuwen de hele tijd en hebben de ruimte nodig denk ik. Zou een doos of iets dergelijks voldoende zijn?

Deze video heb ik zojuist gemaakt, de kuikentjes zitten daar net pas in het hok zodat ik de binnenkooi kan schoonmaken: https://vid.me/V45Z

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11744
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Speeltjes voor kuikentjes

Berichtdoor jantien » 10 jul 2016 13:38

Kun je niet iets simpels van hout in elkaar zetten als hokje en dat erin zetten?
Dan zouden ze de hele dag in de ren kunnen verblijven en eventueel snachts nog binnen.
Mooiste zou zijn als je tijdelijk wat tegels eruit kunt halen, dan kunnen ze een beetje scharrelen.
Hoe ziet het grote hok eruit waar de andere kippen nu in zitten?

Gebruikersavatar
Skadi
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jun 2016 11:45
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Speeltjes voor kuikentjes

Berichtdoor Skadi » 10 jul 2016 14:42

Ik heb geen hout of zo waar ik iets van kan maken helaas. Enige wat ik heb is een kattenvervoersdingetje, waar je katten mee naar de Dierenarts brengt zeg maar.. is dat iets met wat hooi erin?

Hier zie je meer filmpjes, staat het nachthok van de andere kipjes ook op: https://vid.me/Skadi

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11744
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Speeltjes voor kuikentjes

Berichtdoor jantien » 10 jul 2016 16:24

Oke, nu wordt het duidelijker :-)
Vervoersmandje kan, al zou ik dan wel de drie kanten dicht maken met iets.
Maar als dat mandje in het rennetje staat blijft er denk ik niet zoveel plek meer over, weet niet of ik dat goed zie?
Voor de rest zie ik dat je de gehele tuin hebt betegeld, dat is nou niet direct de ondergrond om kippen te houden naar mijn mening.
Ze hebben niets te scharrelen of te graven en zoals al eerder aangegeven is dat nou net wat een kip het liefste doet.
Weet je trouwens dat bruine kuikentje iig een haantje is, weet niet of je die daar mag houden?

Gebruikersavatar
Skadi
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jun 2016 11:45
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Speeltjes voor kuikentjes

Berichtdoor Skadi » 10 jul 2016 16:32

Ik heb een hele hoek zonder tegels waar ze scharrelen/eten. En als dit te klein blijkt, haal ik gewoon meer tegels uit. :mrgreen:

Ik had al een vermoeden ja, door het gedrag/kammetje. En ja die hou ik gewoon, buren en hen kinderen maken meer lawaai. :mrgreen:

Bedankt voor de tip!

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11744
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Speeltjes voor kuikentjes

Berichtdoor jantien » 10 jul 2016 17:25

:gutgut:

Gebruikersavatar
Skadi
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jun 2016 11:45
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Speeltjes voor kuikentjes

Berichtdoor Skadi » 10 jul 2016 22:03

Heb de kattenvervoersmand in een fleecedeken verpakt, en er hooi in gelegd. Hopelijk vinden ze dat fijn genoeg om in te liggen, anders krijgen ze wel beukensnippers. Ze zitten nu bovenop het mandje, haha, gekke beestjes. Ze hebben erg veel lol zo buiten, insectjes en zo. Dus denk dat dit een goede zet was, hopelijk komen ze de eerste nacht buiten ook goed door. :mrgreen:

(Ga morgen wat tegels uithalen zodat ze ook in het zand kunnen scharrelen.)

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11744
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Speeltjes voor kuikentjes

Berichtdoor jantien » 11 jul 2016 11:48

Hoe is het gegaan?
Weet niet of het erg koud/nat is s nachts nu ? (zit in buitenland)
Ik zou zeker geen beukensnippers in de mand leggen hoor, dat ligt toch helemaal niet lekker :mrnono:
Eerder dan nog zaagsel en dan beetje hooi eventueel, maar dat moet je zelf weten.
Heerlijk he ze zo bezig te zien :-D

Gebruikersavatar
Skadi
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jun 2016 11:45
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Speeltjes voor kuikentjes

Berichtdoor Skadi » 11 jul 2016 12:02

Ze durven niet goed op hooi, ze hebben tot nu toe in de binnenkooi op beukensnippers gelegen omdat ze niet op het hooi wilden. Dus denk dat ik het vanavond even verander, desnoods wat krantenpapier/keukenrolpapier. Ze gingen op het fleecedeken liggen naast het hokje, dus denk dat het door het hooi kwam. :cool:

Heb één kant van het hokje afgedicht met een ander fleecedeken tegen de toch/wind. Het is hier nu 20 graden, maar af en toe kan het wat waaien. Zo zitten ze lekker buiten én een beetje beschut. Ze hebben het best naar hun zin zo, haha. Ze groeien als kool! :ilove:


Terug naar “Voortplanting, eieren, leggen, broeden en kuikens”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten