ouderdier overleden , kuikens in ei piepen maar komen niet uit ??

De leg, eieren, broeden, broedmachine, broedsaf maken, kuikens en kuikenopfok
MamakeVdochter Zoe
Berichten: 74
Lid geworden op: 26 dec 2016 00:01
Land: belgie
M/V: V

ouderdier overleden , kuikens in ei piepen maar komen niet uit ??

Berichtdoor MamakeVdochter Zoe » 08 jun 2017 14:46

Inmiddels dag 29 al en wel hoor ik de kuikens piepen en zie ik eieren heen en weer wiebelen , ouderdieren zijn pas overleden , reden : CRD !! Ze hield het zo ie zo niet lang meer uit en de ouderdieren zijn zacht heengegaan , ze had het erg moeilijk , nu ik kijk eerder naar het belang van een volwassen dier dan naar MOGELIJK leven in eitjes , deze eieren waarvan ik dacht dat ze evenzeer zouden zijn doodgegaan door bewust niet in een broedmachine te leggen blijken dus toch nog in leven , tevens is er eentje gevallen geweest en deed moeder hen het ei open , guess what ? er zat een volgroeid kuiken in dus ver van uitkomst zitten ze al niet , doch , ik dacht ach ze heeft zoveel pijn en valt te vaak neer , ze besmet dan ook de kuikens als die zouden uitkomen , dus besluit : haar zacht laten inslapen en de eieren ook , risico op besmetting te groot ook voor nakomelingen tevens geen tijd voor .
Deze hen is een vrije hen geweest die de eitjes zo nu en dan langer dan normaal koud liet liggen doch alles overleefde het wel , ik ging ervan uit dat ze inmiddels door niet meer bebroed geweest te zijn dan toch ook zouden inslapen ?? neen lang niet !
Ik lees en heb zelf ondervonden dat als ik ze uit het ei zou halen deze wel zouden sterven ?
Nu , is dit een menselijke wijze of niet ???
Welke diervriendelijke manier is er om ook de eieren ... tot zover nog eieren te laten inslapen ? of haal ik ze uit het ei met kans op toch nog normaal leven ?? (zover over tijd denk ik wel dat ze er dan toch klaar voor moeten zijn , niet ?? )

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: ouderdier overleden , kuikens in ei piepen maar komen niet uit ??

Berichtdoor Trea » 08 jun 2017 15:00

Je kan proberen de eieren op een warme plek te leggen en als een speer naar de winkel gaan om een broedmachientje te kopen. Maar verwacht daar niet te veel van.

En ... Alweer een eigenaardig verhaal? Ik weet niet wat ik hier van moet denken. Misschien kun je beter eerst een poosje op een kinderboerderij gaan helpen en voor nu even stoppen met kippen houden.

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: ouderdier overleden , kuikens in ei piepen maar komen niet uit ??

Berichtdoor Fryske » 08 jun 2017 15:08

Lamp erboven en zuinig benevelen met water.... Desnoods helpen, maar wat dan....Je hebt immers geen tijd...

:huil:

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11744
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: ouderdier overleden , kuikens in ei piepen maar komen niet uit ??

Berichtdoor jantien » 08 jun 2017 19:45

Stop gewoon eens met deze onzinnige fantasie verhalen, aandachttrekker !!
Ga ergens anders lopen vervelen.....

Frankkip
Berichten: 142
Lid geworden op: 03 jun 2017 22:16
Land: nederland
M/V: M

Re: ouderdier overleden , kuikens in ei piepen maar komen niet uit ??

Berichtdoor Frankkip » 08 jun 2017 22:19

Was een goeie voor sprookjes te schrijven :gutgut:

José
Berichten: 8278
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:21
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: ouderdier overleden , kuikens in ei piepen maar komen niet uit ??

Berichtdoor José » 09 jun 2017 18:59

Nee mensen, jullie snappen het niet! Dit zijn olifanteneieren, die moeten nou eenmaal wat langer bebroed worden...

José
Berichten: 8278
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:21
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: ouderdier overleden , kuikens in ei piepen maar komen niet uit ??

Berichtdoor José » 09 jun 2017 19:06

Mijn tip aan MmkvdZ is: ga er de resterende 18 maanden zelf op zitten om ze warm te houden, liefst vér weg van alles wat met internet te maken heeft. Gaat het helemaal goed komen! :gluiplach:

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: ouderdier overleden , kuikens in ei piepen maar komen niet uit ??

Berichtdoor Trea » 09 jun 2017 19:26

Jammer dat mamakevdzoe allemaal zo eensgezind naar sprookjeskastelen en naar het worldwideweb op de maan sturen. Ik had net zo graag haar belevenisssen met de broedmachine en de zielige kuikens willen horen. :frons:

Frankkip
Berichten: 142
Lid geworden op: 03 jun 2017 22:16
Land: nederland
M/V: M

Re: ouderdier overleden , kuikens in ei piepen maar komen niet uit ??

Berichtdoor Frankkip » 09 jun 2017 22:24

Dan had je de meest onwaarschijnlijke fantasieverhalen kunnen lezen. Komt misschien toch nog, ze blijft toch terugkomen met sterke verhalen , en dan in zo`n vermoeiende vorm geschreven.

Gebruikersavatar
peertje
Gebanned
Berichten: 1444
Lid geworden op: 25 dec 2016 22:11
Land: Nederland
M/V: M

Re: ouderdier overleden , kuikens in ei piepen maar komen niet uit ??

Berichtdoor peertje » 10 jun 2017 08:35

Nah... goed... we zijn het er dus over eens dat Mamake een vreselijk mens moet zijn... zal elk bericht van haar (hem) dus een poging zijn die reactie weer uit te lokken... of een volledig uitgewerkte versie van iets wat te reduceren is tot 1 simpele vraag...
Met die haan ook zoooooo'n verhaal...

De eieren zijn dus niet uitgekomen... jammer Mamake... afvalbak... zo gepiept.... nee, het zijn niet de eieren die piepen... het is de oplossing

Sterkte ermee...


Terug naar “Voortplanting, eieren, leggen, broeden en kuikens”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten