Konijnen en kippen combineren

danielb
Berichten: 7145
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Konijnen en kippen combineren

Berichtdoor danielb » 08 jan 2017 07:00

konijnen zijn inderdaad niet altijd zo lief als ze er uitzien.
de 3 rammelaars dat ik heb zitten bijten zelfs naar de dobermann.
dit gebeurd meestal als hij aan de deur staat te wachten om binnen te mogen.
en dat hoor je dan wel ;)
gelukkig weet hij dat hij niets mag terugdoen.
hij heeft er geen verwondingen van hoor,maar hij laat het wel horen als ze vervelend doen en dan laat ik hem natuurlijk gewoon zo snel mogelijk binnen ;)
ik denk dat konijnen ook lang onthouden,want het is de dobermann die er vroeger wat onstuimig mee omging en ik denk dat ze dat goed onthouden hebben.

kromme85
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 dec 2016 15:05
Land: Nederland
M/V: M

Re: Konijnen en kippen combineren

Berichtdoor kromme85 » 10 jan 2017 12:58

Hier zitten de konijnen en kippen ook samen. Hier merk ik er geen problemen tussen maar hier hebben ze ook meer als genoeg ruimte om elkaar te ontwijken. Toen 1 konijn tijdelijk bij de opgehokte kippen zat kreeg deze zo af en toe wel een pik van de kippen.

Ans5492
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 apr 2011 20:51
Land: Nederland
M/V: V

Re: Konijnen en kippen combineren

Berichtdoor Ans5492 » 18 jul 2017 18:41

Ik lees hier nogal verschillende reacties over het combineren van kippen en konijnen, maar dat het grootste probleem het voer is. Kippen mogen wel konijnenvoer, maar niet andersom.
Ik heb 2 konijntjes (vrouwtje en geholpen mannetje ) in een grote ren (10 m2). En wil hier graag 2 kleine sierkippetjes bijzetten. Welk voer ik ook koop voor de konijnen, er blijft altijd wat liggen wat de konijnen niet lusten (of liever niet eten:-). Meestal is dat haver of zoiets.
Dat zouden de kippen dan op kunnen eten. Toch?

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Konijnen en kippen combineren

Berichtdoor lnge » 18 jul 2017 19:44

Het beste geef je konijnen geen gemengd voer, maar alleen een goede brok zoals science selectieve. En in een afgepaste hoeveelheid die ze binnen 10 minuten op hebben. Kippen zijn meestal nooit zo gek op dat voer. En met wat handigheid maak je een voerbak voor de kippen waar de konijnen niet uit kunnen eten.

braser
Berichten: 786
Lid geworden op: 25 mei 2013 23:25
Land: nederland
M/V: M

Re: Konijnen en kippen combineren

Berichtdoor braser » 23 jul 2017 23:41

Heeft Inge gelijk in.
Mijn twee vlaamse reuzen eten ook wel eens een korreltje kippenvoer (legkorrel) mee.
Zo erg is dat ook weer niet.
Ze weten donders goed welke voerbak ze zelf hebben in het binnenhok met jawel weer die ronde pvc buis van 125mm doorsnede en 10 cm lang als ingang waar geen kippen door durven. Heel handig en simpel te maken.

Ans5492
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 apr 2011 20:51
Land: Nederland
M/V: V

Re: Konijnen en kippen combineren

Berichtdoor Ans5492 » 24 jul 2017 10:50

Sorry, maar dat bedoel ik niet. Mijn vraag is juist andersom. Ik geef mijn konijnen al jaren gemengd voer. Eentje is al bijna 8 jaar, dus zo slecht kan dat niet zijn. Mijn vraag is juist of het kwaad kan dat de kippen de restjes van het konijnenvoer eten. Of kan dat sowieso geen kwaad?

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22926
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Konijnen en kippen combineren

Berichtdoor Kip La La » 24 jul 2017 12:00

Als de konijnen maar de kans hebben om hun eigen eten op te eten, kippen zijn nogal asociaal wat dat betreft.


Terug naar “Konijnen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast