Wachten of snel nieuwe kippen erbij na moorddadige marter aanval?

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
peertje
Gebanned
Berichten: 1444
Lid geworden op: 25 dec 2016 22:11
Land: Nederland
M/V: M

Re: Wachten of snel nieuwe kippen erbij na moorddadige marter aanval?

Berichtdoor peertje » 17 aug 2017 09:42

Ontzettend veel plezier verder dus... hier en met de kippen! Komt weer goed... :ja:

Karstu
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 aug 2017 18:12
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Westerkwartier Groningen

Re: Wachten of snel nieuwe kippen erbij na moorddadige marter aanval?

Berichtdoor Karstu » 18 aug 2017 02:23

Dank je, Peertje! En het gaat prima met mijn uitgedunde toompje. Ze scharrelen weer als vanouds door de tuin, de schrik lijkt al weer aardig vergeten. Maar de haan en 1 kipje is ook maar in haar eentje, dus ik ben al aan het rondkijken naar nieuwe dames! Ik ga morgen bij iemand in de buurt kijken naar nieuwe kipjes, maar dat zijn nu nog hele kleintjes! Dus eerst nog maar even tijd nemen voor de nieuwe erbij komen! Gelukkig hebben we ruimte zat, dus kunnen eventueel een paar nieuwe apart houden en buiten zicht en gehoorsafstand tot we ze bij elkaar doen. Want dan komt die onrust door de pikordeverstoring en ik wacht daar toch liever even mee. Jullie hebben me heel erg geholpen met tips en adviezen, allemaal bedankt daarvoor! En ik ga nu elke dag lekker rondneuzen op de forum, want, jemig, wat is er veel te melden over kippen, he?! Groetjes, Karin

José
Berichten: 8278
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:21
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Wachten of snel nieuwe kippen erbij na moorddadige marter aanval?

Berichtdoor José » 18 aug 2017 08:19

Ik zie dat je in Groningen woont. Een goed adres waar ze gezonde kippen verkopen is in Gasselternijveenschemond, net Drenthe, tegen Stadskanaal aan. Firma Kuipers, Paterslaan 59/A, tel. 0599-612038. Ik heb hier diverse keren kippen gehaald, nooit teleurgesteld. Schoon en gezond en afhankelijk van het moment behoorlijk veel keuze.

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11752
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Wachten of snel nieuwe kippen erbij na moorddadige marter aanval?

Berichtdoor jantien » 18 aug 2017 08:24

De onrust van de pikorde komt toch wel, dus gewoon de kippen bij elkaar doen als je ze hebt .
Nergens voor nodig om ze nog eerst weer apart te zetten :mrnono:

Karstu
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 aug 2017 18:12
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Westerkwartier Groningen

Re: Wachten of snel nieuwe kippen erbij na moorddadige marter aanval?

Berichtdoor Karstu » 18 aug 2017 15:04

Dankjewel, José, ik zal eens informeren bij die mensen. Dat is inderdaad niet heel erg bij ons uit de buurt. Fijn dat je zo aardig meedenkt!
En Jantien, goed te horen, dat scheelt weer gedoe. Ze lijken nu nergens meer last van te hebben, wellicht is een post-traumatisch stress-syndroom alleen iets voor mensen,;-) Maar ik las dat een soort van quarantaine voor nieuwe kippen verstandig is, zeker als men de verkoper niet kent. Omdat ze wellicht rare kippenziektes hebben en dan is een weekje apart zetten niet verkeerd.
Nouja, eerst moet ik maar eens bedenken welk ras er een beetje goed bij past. Ik dacht aan zw-wit gezoomde en/of meerzomig zilverpatrijs Wyandotte's en evt een dubbel gezoomde barnevelder, (pffff, wat een lastige namen, zeg, ;-) ze zijn dan net een beetje anders, maar lijken toch op mijn Amrockje. En heel misschien kunnen er dan volgend zomer zelfs een nestje kuikentjes komen!
Zie, ik heb gelukkig ook geen last van een trauma na deze ellendige ervaring! :-)Het hok is hermetisch dicht en helemaal schoongemaakt, de haan en kip lijken in orde en nu zetten we er een dikke streep onder!
Dank jullie allemaal, groeten Karin

DenR
Berichten: 61
Lid geworden op: 19 apr 2016 11:07
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Provincie Groningen

Re: Wachten of snel nieuwe kippen erbij na moorddadige marter aanval?

Berichtdoor DenR » 18 aug 2017 18:45

Hoi, ik dacht dat de Familie Kuipers hebben alleen maar leghybrides had? Tenminste een aantal jaren terug toen mijn ouders daar weleens kippen vandaan hadden wel... Ik ben er weleens mee naartoe geweest. Aardige mensen en prima kippen, maar zoals mijn ervaring is met leghybrides geen al te lange 'levensduur'.
Zo'n 4 weken geleden hebben wij 4 krielwyandotte hennen gehaald bij een meneer in Onstwedde.

Karstu
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 aug 2017 18:12
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Westerkwartier Groningen

Re: Wachten of snel nieuwe kippen erbij na moorddadige marter aanval?

Berichtdoor Karstu » 18 aug 2017 19:52

Dag DenR, leuk ook van jou een tip te krijgen! Ik ga morgen eens bellen met Kuipers, maar heb zojuist een berichtje via Marktplaats aan iemand uit Onstwedde gestuurd! Zij bieden precies die soort Wyandotte's aan die ik graag zou willen hebben! Het is vast dezelfde verkoper. Heb jij goede ervaringen met deze verkoper? jose is zeer tevreden met zijn kippen!

Karstu
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 aug 2017 18:12
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Westerkwartier Groningen

Re: Wachten of snel nieuwe kippen erbij na moorddadige marter aanval?

Berichtdoor Karstu » 18 aug 2017 19:55

Oeps, ik bedoel dat José erg tevreden is over de kippen van firma Kuipers! Excuus voor de verwarring:-)

DenR
Berichten: 61
Lid geworden op: 19 apr 2016 11:07
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Provincie Groningen

Re: Wachten of snel nieuwe kippen erbij na moorddadige marter aanval?

Berichtdoor DenR » 18 aug 2017 20:19

Ja dat is hem, ik ben erg tevreden :-D Ik vond het eerst een beetje spannend via marktplaats... daar lees je ook horrorverhalen over immers. Deze meneer fokt voor tentoonstellingen, heeft dus veel jonge kippen van dit voorjaar. Alle kippen lopen in een grote groep, met een grote uitloopren, alleen maar Wyandotten. Wij wilden gewoon 4 kipjes voor de lol en ik had dus geen voorkeur voor wat de kleur betreft. We hadden telefonisch afgesproken dat hij zelf alvast 4 verschillende kleuren kipjes uit de grote groep zou uitzoeken. Toen we kwamen zaten deze 4 in een apart hok in de schuur. Ik heb wat voer van hem overgenomen en hij zei dat we altijd contact op konden nemen als we vragen hebben (is niet nodig geweest) Alles zag er netjes uit. Inmiddels leggen 2 van de 4 al eitjes, ze zijn niet allemaal precies even oud.

In dit topic zie foto's van ze http://www.kippenforum.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=16&t=81680&p=1280497#p1280497
En deze http://www.kippenforum.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=16&t=81716&p=1281263#p1281263

Ik ben benieuwd of Kuipers nog andere soorten kippen heeft...

José
Berichten: 8278
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:21
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Wachten of snel nieuwe kippen erbij na moorddadige marter aanval?

Berichtdoor José » 18 aug 2017 20:35

Kuipers heeft in principe een aparte afdeling leghennen en een afdeling 'van alle rassen wat'. Die zijn ook streng gescheiden. Ik heb bij hem een dubbelgezoomde Wyandotte, een goudpel Wyandotte, twee Drentse Hoenen en jaren eerder ook twee leghennen gekocht. Ter aanvulling op mijn eigen kippenbestand met natuurbroed. Nooit een minpuntje kunnen ontdekken bij Kuipers. Vriendelijk en betaalbaar, prima service.
Die in Onstwedde ken ik niet. Maar kan uiteraard ook prima zijn. Succes met kiezen!


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten