Agressieve haan naar vreemden

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5541
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Agressieve haan naar vreemden

Berichtdoor tuff cookie » 19 mei 2018 15:24

Misschien wil de haan jou en je vriendin ook beschermen doordat hij een band met jullie heeft.

Marieke74
Berichten: 198
Lid geworden op: 16 dec 2014 19:31
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Maastricht

Re: Agressieve haan naar vreemden

Berichtdoor Marieke74 » 19 mei 2018 23:48

Kip La La schreef:Is het dan nodig dat de haan in contact komt met de logees terwijl er een heel landgoed ter beschikking staat?


Ja, hij kan overal komen, dus hij komt ook waar de gasten zijn. Die logeren in het kasteel en de haan komt tot bij het kasteel, in de rozentuin, in de moestuin, op de plekken waar gasten wandelen en zitten. Ze kan het niet gebruiken dat hij de gasten aan valt. Ze wil ze niet in een ren houden. De haan kan trouwens 2,5 meter hoog vliegen, dus alleen een omheining zou niet genoeg zijn, dan moet het wel heel hoog worden.
Hij staat nu op marktplaats en ik hoop ook het beste.

Marieke74
Berichten: 198
Lid geworden op: 16 dec 2014 19:31
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Maastricht

Re: Agressieve haan naar vreemden

Berichtdoor Marieke74 » 19 mei 2018 23:50

tuff cookie schreef:Misschien wil de haan jou en je vriendin ook beschermen doordat hij een band met jullie heeft.


Ik hoorde vandaag dat hij soms zelfs mn vriendin aan valt als ze wil voeren.. Terwijl een andere vriendin nooit problemen met hem heeft, zij knuffelt altijd met hem.

Frankkip
Berichten: 142
Lid geworden op: 03 jun 2017 22:16
Land: nederland
M/V: M

Re: Agressieve haan naar vreemden

Berichtdoor Frankkip » 20 mei 2018 08:53

Stop toch ook met hanen knuffelen. Een haan is geen knuffeldier. Koop een pluche knuffel als je wil knuffelen , en laat de haan zijn hanending doen.

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11752
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Agressieve haan naar vreemden

Berichtdoor jantien » 20 mei 2018 10:30

Behalve dat sommige hanen gewoon een kronkel in de kop hebben en echt niet sporen en dus alles aan zullen vallen wat er in de buurt komt kan ik me inderdaad goed indenken dat oeverloos geknuffel met een haan ook iets kan uitlokken dat het TE beschermend wordt.
Zo een haan kun je gewoon niet houden, als hij nu ook al het baasje aanvalt is er nog maar 1 weg en dat is naar de pot. Of naar iemand die het niet uitmaakt wanneer hij eens onverwacht een paar sporen in zijn of haar benen krijgt. Maar dat dat echt zeer doet en tot ernstiger kan lijden kan ik je wel vertellen...En als het een kind betreft, ik wil er niet eens aan denken.. :puppydogeyes:

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5541
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Agressieve haan naar vreemden

Berichtdoor tuff cookie » 20 mei 2018 10:50

Zo denk ik er ook over.

Marieke74
Berichten: 198
Lid geworden op: 16 dec 2014 19:31
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Maastricht

Re: Agressieve haan naar vreemden

Berichtdoor Marieke74 » 20 mei 2018 12:20

jantien schreef: kan ik me inderdaad goed indenken dat oeverloos geknuffel met een haan ook iets kan uitlokken dat het TE beschermend wordt.


Hihi, hij wordt niet oeverloos geknuffeld. De vrouw die hij niet aan valt komt misschien 1 keer per week even kijken en dan komt hij wel eens bij haar op schoot, vertelde ze me.
Dat hij de eigenaresse soms aanvalt bij het voeren vind ik wel vreemd, maar zij komt ook niet iedere dag, er zijn andere mensen die regelmatig het voeren overnemen.

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Agressieve haan naar vreemden

Berichtdoor Trea » 21 mei 2018 00:22

Als je de haan wil houden.... dan zou ik de haan en kippen in een ren houden als er gasten zijn. En de haan plus hennen kortwieken. Zodat ze samen achter de draad blijven. Als de gasten weg zijn kun je de kippen altijd nog vrij laten lopen. Met wat graan en tegen de schemer komen ze wel weer terug in de ren/ het hok.

Marieke74
Berichten: 198
Lid geworden op: 16 dec 2014 19:31
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Maastricht

Re: Agressieve haan naar vreemden

Berichtdoor Marieke74 » 21 mei 2018 00:28

Er zijn altijd gasten, 7 dagen per week, het hele jaar. Ze wil ze niet in een ren houden, ze vind het juist zo mooi dat ze nu zoveel ruimte en vrijheid hebben. Ik zat ook al aan een hoge omheining te denken ergens, zodat ze toch nog het hele weiland in kunnen, maar dat is praktisch niet echt mogelijk.

Afbeelding

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11752
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Agressieve haan naar vreemden

Berichtdoor jantien » 21 mei 2018 10:09

Waar een wil is is een weg he ;)
Niets is onmogelijk als de wil er maar is.
Denk dat ze weinig keus heeft....


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten