Alleen opgroeien

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19162
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Alleen opgroeien

Berichtdoor Isabel » 16 aug 2018 08:42

En? Ga je op zoek naar een kuiken(s)?

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5541
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Alleen opgroeien

Berichtdoor tuff cookie » 16 aug 2018 22:01

Het kuiken zal een trauma oplopen als het niet snel in contact komt met andere kuikens. Een kuiken alleen kan niet, komt in de natuur ook niet voor, zoja dan wordt het direct gepakt en opgegeten. Kippen zijn groepsdieren.
Het kuiken piept dus er is iets niet in orde en je weet nu wat dat is, dus........

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5541
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Alleen opgroeien

Berichtdoor tuff cookie » 16 aug 2018 22:28

Als het kuiken alleen opgroeit zal het later niet met andere kippen kunnen leven omdat het dat nooit geleerd heeft.

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19162
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Alleen opgroeien

Berichtdoor Isabel » 17 aug 2018 06:18

Hoogstwaarschijnlijk zit je niet op deze reacties te wachten, vandaar de radiostilte.

We denken allemaal in het belang van het dier en jij zou dat ook moeten doen. Dat is jouw verantwoordelijkheid als verzorger en eigenaar.

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11752
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Alleen opgroeien

Berichtdoor jantien » 17 aug 2018 07:22

Vraag me dan ook af waarom je deze vraag stelde, je doet er schijnbaar niets mee.
Je krijgt van een ieder het advies er een kuiken bij te halen, dat dit niet kan en toch ga je er schijnbaar zo mee door, anders had je nog wel weer gereageerd neem ik aan....

Massaman
Berichten: 79
Lid geworden op: 23 mei 2017 15:08
Land: Nederland
M/V: M

Re: Alleen opgroeien

Berichtdoor Massaman » 17 aug 2018 14:36

Zo, lekker aan het oordelen omdat ik niet binnen 24 uur reageer, kippenvrouwtjes? Akelig zeg, maar was natuurlijk te verwachten met dit referentiekader.


Ik heb (met moeite) een kuiken kunnen vinden van dezelfde leeftijd.

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19162
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Alleen opgroeien

Berichtdoor Isabel » 17 aug 2018 14:44

Zal dit kippenvrouwtje dan maar reageren op het kippenmannetje..? :roll:

Als je eerst iedere keer vrij snel reageert, dan online bent en niet reageert, dan kan je zulke reacties verwachten. Heeft inderdaad met een referentiekader te maken: de ervaring van velen hier dat 9 van de 10 niet meer reageert als het antwoord en/ of advies ze niet aanstaat.

Goed dat je een kuiken er bij zoekt. Heeft het dier echt nodig.

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Alleen opgroeien

Berichtdoor Fryske » 17 aug 2018 15:14

Fijn dat je een 'vriendje' hebt kunnen vinden :duimop: Gaat het nu goed? De eerste vleugelveerjes zullen al wel zichtbaar zijn. Gaat altijd zo snel.

Hopelijk kan je er nu plezier aan beleven :duimop: Op elke schouder één :-D

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22926
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Alleen opgroeien

Berichtdoor Kip La La » 17 aug 2018 15:33

Nu maar hopen dat ze niet eindigen zoals Taco en Foe. ;)
viewtopic.php?f=2&t=25610&p=1301211#p1301211

Massaman
Berichten: 79
Lid geworden op: 23 mei 2017 15:08
Land: Nederland
M/V: M

Re: Alleen opgroeien

Berichtdoor Massaman » 17 aug 2018 15:38

Isabel schreef:Zal dit kippenvrouwtje dan maar reageren op het kippenmannetje..? :roll:

Als je eerst iedere keer vrij snel reageert, dan online bent en niet reageert, dan kan je zulke reacties verwachten. Heeft inderdaad met een referentiekader te maken: de ervaring van velen hier dat 9 van de 10 niet meer reageert als het antwoord en/ of advies ze niet aanstaat.

Goed dat je een kuiken er bij zoekt. Heeft het dier echt nodig.


Dan kun je zulke reacties verwachten? Die verwacht je alleen als je weet dat iemand anders een vervelende persoonlijkheid hebt. Dat je dat nog bij mij legt... Ik las de reacties snel vanuit mijn mobiel, en wilde nog niet reageren voordat ik zeker wist dat het me lukte om een kuiken te vinden. Die heb ik laat in de middag bij een boer weten op te halen, en verder heb ik ook niet meer achter de computer gezeten.

Fryske wel bedankt voor de leuke reactie! De vleugelveertjes zijn nog niet zichtbaar, maar het is enorm schattig hoe het kuifje (baardkuifhoender) al zo duidelijk is! :mrgreen:

Het kuiken dat erbij werd gehaald gaat waarschijnlijk wel zo eindigen, helaas voor hem, maar als ik dat niet had gehaald eindigde hij ook zo (maar dan met een veel minder fijn leven).


Van mij mag het topic nu ook gesloten worden, ik verwacht niet dat het nog heel gezellig gaat worden...


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten