kweekprojecten 2019

Het fokken van kippen: foklijnen, erfelijkheid, selectie, kleurvererving..
danielb
Berichten: 7144
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

kweekprojecten 2019

Berichtdoor danielb » 07 mar 2019 22:34

wat zijn jullie kweekprojecten voor dit jaar?

1 : ikzelf ga het hier dit jaar rustig houden,maar voor het 1ste project ben ik nu toch eieren aan verzamelen.
haan meerzomig goudpatrijs 5de generatie brahma met plofkipbloed (zit niet veel plof in deze haan :gutgut: en is voor een 96,5 procent brahma ) x brahma hennen meerzomig goudpatrijs.
daar zal ik alvast een haantje van houden en waarschijnlijk ook een stuk of 2 hennen.

2 : daarna zal pas een volgend project komen :
dat zal mijn chocohaan x choco hennen zijn of de chocohaan x andere kleur hennen om te zien hoe kleurzuiver hij is.
maar op zich wil ik beide projecten doen,maar alles 1 voor 1.

3 : ik heb nog 3 zijdevederige hennen die mogelijks groene eitjes kunnen leggen en misschien is dat het volgend project....,maar dan moet ik eerst de rest al gedaan hebben zonder mijzelf te veel werk te bezorgen....

voor de rest staat er niets op de lijst,maar onverwachte nesten zullen ook dit jaar wel tevoorschijnkomen. (ze kunnen zich soms zeer goed verstoppen :puh2: )

Gebruikersavatar
Roan12
Berichten: 3848
Lid geworden op: 29 jul 2013 18:33
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Gelderland

Re: kweekprojecten 2019

Berichtdoor Roan12 » 08 mar 2019 11:26

Toch nog rustig aan willen doen met drie projecten, zal bij mij maar moeilijk gaan met zoveel projecten. Ik had mijzelf ook voorgenomen niet te veel kuikens te willen dit jaar, maar verwacht er al meer dan gedacht :gutgut:

Ik heb hier twee rondes gepland waarvan de eieren voor de eerste ronde al in de machine liggen. Deze ronde is dat van Sussex kriel rood zwartcolumbia en Wyandotte kriel wit. De tweede ronde in ieder geval weer Wyandotte kriel, waarschijnlijk in buff zwartcolumbia. Er is nog ruimte in de machine dan, maar ik weet nog niet wat ik er bij ga doen.

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5540
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: kweekprojecten 2019

Berichtdoor tuff cookie » 08 mar 2019 18:35

Komt heel bekend voor..... :gulzig:
In ieder geval dit jaar 2 ronde's en misschien wel 3 :gutgut:

danielb
Berichten: 7144
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: kweekprojecten 2019

Berichtdoor danielb » 08 mar 2019 19:42

vorig jaar had ik er in ieder geval meer :gutgut:
met nog eens verschillende rondes...
2 projecten brahmas waarvan uiteindelijk 4 nesten.
2 projecten zijdehoenders waarvan uiteindelijk 3 nesten.
1 x boskriel x zijdehoenhaan.
1 x ganzen.
en 4 onverwachte nesten...

dit jaar begin ik met 1 project en kijk hoe dat verloopt.
eerst moet ik daar kuikens van hebben voordat ik het volgende project begin.
en dan zijn we al een 5 weken verder,want de 2 hennen leggen blijkbaar nog niet zo goed...

1ste project zal trouwens 8 tot 16 eieren zijn denk.

het 2de project zal maar van 1 hen zijn en dus ook niet veel kuikens.
chocohaan x chocohen.
als het niet allemaal chocos zijn,dan misschien nog eens een nest van dezelfde hen en haan. (afhankelijk van hoeveel chocos het zijn)
als het allemaal chocos zijn,dan misschien nog eens chocohaan x andere kleurslag.
ben er nog niet helemaal uit :gutgut:

en project 3 is nog afwachten omdat ik nog niet weet of de 3 zijde vederige hennen groene eitjes leggen of niet.

danielb
Berichten: 7144
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: kweekprojecten 2019

Berichtdoor danielb » 11 mar 2019 13:24

project 3 zou ook kunnen doorgaan,want vandaag 1ste groene ei gevonden van de zijdevederige hennetjes. (leeftijd 23 weken)

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5540
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: kweekprojecten 2019

Berichtdoor tuff cookie » 11 mar 2019 15:45

Leuk !

Gebruikersavatar
Hollands krieltje
Berichten: 220
Lid geworden op: 15 jul 2011 11:16
Land: Nederland
M/V: M

Re: kweekprojecten 2019

Berichtdoor Hollands krieltje » 18 mar 2019 20:23

Mijn kweekproject is vooral het experiment tussen Phoenix en Serama. Maar het breidt zich lustig uit.. :gutgut: Inmiddels loopt er al een kruising Serama/Araucanakriel haantje rond en een Barnevelderkriel haan. Die mogen ook allemaal nog een ronde met Phoenixkriel :mrgreen:

In de broedmachine liggen nu wat Cochinkriel, Barnevelder en experimenteieren. Beetje overal wat van. En de volgende sessie ligt klaar zodra deze ronde is afgelopen (a.s. woensdag).

Deborah123
Berichten: 492
Lid geworden op: 06 mei 2018 22:21
Land: Nederland
M/V: V

Re: kweekprojecten 2019

Berichtdoor Deborah123 » 18 mar 2019 21:34

1e project ligt onder de kip: Maranskuiken. 2e project als het zo ver komt: olijflegger met Maranshaan en Ameraucana of met broedeieren van iemand anders.

Gebruikersavatar
Kuckeltje
Berichten: 1565
Lid geworden op: 18 sep 2008 13:22
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Beekdaelen
Contacteer:

Re: kweekprojecten 2019

Berichtdoor Kuckeltje » 23 mar 2019 16:50

Bij mijn kippen wil ik dit jaar alleen enkele goud en zilver brakels kweken.

Met de kamhoenders ( wilde kippen ) ben ik al aan het kweken. Met name de Galllus gallus bankiva Dit weekend zullen de eerste eitjes uitkomen.

Gebruikersavatar
Hollands krieltje
Berichten: 220
Lid geworden op: 15 jul 2011 11:16
Land: Nederland
M/V: M

Re: kweekprojecten 2019

Berichtdoor Hollands krieltje » 23 mar 2019 17:46

Kuckeltje schreef:Bij mijn kippen wil ik dit jaar alleen enkele goud en zilver brakels kweken.

Met de kamhoenders ( wilde kippen ) ben ik al aan het kweken. Met name de Galllus gallus bankiva Dit weekend zullen de eerste eitjes uitkomen.


Leuk dat je kamhoeders fokt! Welke soorten heb je?


Terug naar “Fokkerij”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten