Kwaaie haan

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Hilda
Berichten: 153
Lid geworden op: 29 apr 2008 10:50
Land:
M/V: V

Kwaaie haan

Berichtdoor Hilda » 26 mar 2019 18:47

Vorige jaar ging mijn wyandotte haan dood, op Markplaats vond ik niet al te ver uit de buurt een nieuwe wyandotte haan, een pracht exemplaar, rood porselein, nog geen jaar oud. Het beestje heeft echter een vervelende eigenschap en dat is dat hij me steeds aanvalt. Maar zo pas ging dit echt te ver. Ik liep het nachthok binnen, bukte me om een ei te rapen en voelde plotseling een 'klap' in m'n gezicht. Was de haan vanaf z'n stok zo recht in m'n gezicht gesprongen. Gelukkig heb ik een bril op en viel daardoor de schade mee (haal over m'n neus en een wondje aan mijn oor en hoofdpijn door de klap)
Als ik het hok open zet moet ik ook altijd achteruit terug naar het huis lopen, omdat ik anders de haan niet aan zie komen en hij met gestrekte poten een aanval op m'n benen doet.
Is er iets aan zo'n haan te doen? (Behalve z'n nek omdraaien :gutgut: :gna: :mrnono: )

kuiken 2018
Berichten: 176
Lid geworden op: 12 mei 2018 21:52
Land: nederland
M/V: M
Locatie: Drenthe

Re: Kwaaie haan

Berichtdoor kuiken 2018 » 26 mar 2019 19:06

Er word gezegd dat als je een agressieve haan hebt en een bak water over hem heen gooit als hij aanvalt dat hij daarna niet meer aanvalt, dus dat is te proberen. Mocht dat niet helpen dan zou ik hem gewoon weg doen want steeds wonden op je gezicht en benen heb je denk ik ook niet echt veel zin in :|

Lizzie_
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 mar 2019 00:48
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kwaaie haan

Berichtdoor Lizzie_ » 26 mar 2019 19:18

En iedereen maar zeggen, “gezellig hoor, kipjes in de achtertuin “ :crazyeyes: ik zou hem ook niet te lang houden als het niet beter wordt denk ik, het moet wel leuk blijven toch? Zou niet weten wat je kan doen dus in dat opzicht heb je helemaal niks aan mij :gutgut:

kuiken 2018
Berichten: 176
Lid geworden op: 12 mei 2018 21:52
Land: nederland
M/V: M
Locatie: Drenthe

Re: Kwaaie haan

Berichtdoor kuiken 2018 » 26 mar 2019 19:23

Ik heb 1 keer een agressieve haan gehad, echt alles aan gedaan maar niks hielp. Op een gegeven moment stond hij me gewoon op te wachten bij de achter deur :gutgut:

Hilda
Berichten: 153
Lid geworden op: 29 apr 2008 10:50
Land:
M/V: V

Re: Kwaaie haan

Berichtdoor Hilda » 26 mar 2019 19:29

kuiken 2018 schreef:Er word gezegd dat als je een agressieve haan hebt en een bak water over hem heen gooit als hij aanvalt dat hij daarna niet meer aanvalt, dus dat is te proberen. Mocht dat niet helpen dan zou ik hem gewoon weg doen want steeds wonden op je gezicht en benen heb je denk ik ook niet echt veel zin in :|

Het is het proberen waard, ga het morgen meteen proberen. En anders is het ws einde oefening voor haan.

kuiken 2018
Berichten: 176
Lid geworden op: 12 mei 2018 21:52
Land: nederland
M/V: M
Locatie: Drenthe

Re: Kwaaie haan

Berichtdoor kuiken 2018 » 26 mar 2019 19:37

Ja ik hoop dat het werkt

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11777
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: Kwaaie haan

Berichtdoor jantien » 27 mar 2019 08:50

Helaas niets aan te doen.
Wegdoen...waarheen?....dus op wintersport sturen....

Hilda
Berichten: 153
Lid geworden op: 29 apr 2008 10:50
Land:
M/V: V

Re: Kwaaie haan

Berichtdoor Hilda » 27 mar 2019 10:16

Vanmorgen bij het loslaten de haan met een emmer water opgewacht, maar haan bleef op een veilig afstand. Misschien heeft de schop, dit hij gisteren van me heeft gekregen, indruk gemaakt. Maar ik prijs de dag niet voor het avond is, dus de emmer water staat er nog.

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5578
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Kwaaie haan

Berichtdoor tuff cookie » 27 mar 2019 11:11

Gaat allemaal niet helpen. Ik wil je niet ontmoedigen maar als je in de tegenaanval gaat werkt dat als een rode lap op een stier. Misschien dat hij nu wel uitkijkt maar wacht gewoon zijn kans af om alsnog aan te vallen. Maar probeer het uit om erachter te komen.
Ik heb ook alles geprobeerd met agressieve hanen maar uiteindelijk vertrouwen ze je toch niet en blijven aanvallen als ze hun kans schoon zien.
Bovendien, het bederft je plezier in kippen houden en daar doe je het toch voor.

Kalkoenhouder
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 sep 2018 20:27
Land: nederland
M/V: V

Re: Kwaaie haan

Berichtdoor Kalkoenhouder » 04 apr 2019 23:36

Hallo; ik kan geen nieuwe bericht gestart krijgen.

Wij hebben een brahma haan met drie kippen en kalkoenen om hem heen. Ik ben degene die hem voert en verzorgd. Onze dochter is als de dood voor hem, hij valt mijn moeder en hond aan door met zijn beide poten in hun kuiten te grijpen, ja altijd wanneer je met de rug naar hem toe staat. Hij valt nu ook mij aan. Ik probeer hem weg te schoppen wanneer hij me aanvalt , ook wanneer ik me naar hem toe draai, maar hij blijft staan en valt weer aan, tot 3 a 4 x toe. Mooi dat het zijn natuur is maar ik wil niet dat ik wordt geleefd door een haan. Als alle pluimvee in de ren moet blijven om hem binnen te houden is dat best erg. Dit is mijn eerste lente met kippen en kalkoenen. Ook onze grote hond is door hem aangevallen en ai; hij smeert hem nu in plaats van dat hij helpt. Is dit normaal? Ik ben het echt zat aan het worden. Dan maar geen haan.


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten