Tips gezocht !

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Sabrien1989
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 feb 2017 15:56
Land: Nederland
M/V: V

Tips gezocht !

Berichtdoor Sabrien1989 » 22 nov 2019 10:16

O jeej! Bedankt kip La La!!!!
:duimop:

Ik heb sinds 4-6-19 kuikentjes.
Deze kuikentjes worden groot :roll:
Nu heb ik 1 haan er bij :shock:
Heeeel leuk echt mega leuk!! Mega juweeltje ook! Maar sinds 18-11-19 kukkelt die vrolijk :lol:
Voor mij geen probleem. Maar voor mijn buren minder.
Mijn buren klagen al over komt die: kippen die geluid maken naar het leggen van een ei. Hond die blaft. Deuren die dicht gaan. Ga zo maar door. Vorig jaar zijn ze bij mij aan de deur geweest of ik een haan had. Want ze hadden erg last van een haan die snachts maar bleef kukelen. Nee die had ik toen nog niet. Maar ze gaan ook niet even naar de buurman op het hoekje toe klagen nee alleen bij mij . Toen heb ik gezegd ja sorry ik ga niet voor jullie daar heen want ik heb er geen last van . Ze zijn dus daar nooit geweest om het te melden. Maar bij mij blijven ze door gaan nu ben ik natuurlijk wel de jongste hier en het onzekerste maar toch.. :gutgut: (heb broedeieren gekocht) maar goed heb nu dus wel een haan :gossip:
Mijn mooie juweel kukkeld vanaf 7:10 ik zou denken ach ja het is wekkertijd :gutgut: . Alleen nu gaat die om 7:10/8:10 en laatste keer 9:45 zijn echt maar 2 a 3 kukkeltjes met baard in de keel . Alleen ik ben onzo bang dat mijn haan het gedrag van onze buurman zijn hanen gaat overnemen. Die kukelen al vanaf 01:30 snachts tot ja 15:00 smiddags. Woon situatie -> wij wonen 4 onder 1 kap poortje en daar nog 2 onder 1 kap. Buurman op het hoekje heeft dus 5 hanen met 8 kippen en die hanen vechten kukelen en ga zo maar door . Ik zelf vind het geen probleem moet die man lekker zelf weten we wonen namelijk in een dorp. En naast ons weilanden. Maar mijn naaste buurvrouw o die kan mij denk ik wel vervloeken als dit zo door gaat. Wat kan ik doen om mijn haan echt snachts stil te houden. Voor nu is die echt top. Gaat mijn haan dat gedrag over nemen? :cry: op Google stond dat dat kon. Ik wil alle tips dus echt alles is welkom gaan proberen voor ik onze mooie juweel weg moet doen.
Zelf heb ik nu een donkerblauw met groen dekzeil over het hok gedaan. Maar werkt maar tot 7:10 haha en vanochtend hoorde ik bij de buurvrouw de deur dicht gegooid worden hihi
Om een lang verhaal kort te maken.
Alle tips zijn welkom.
En neemt mijn haan gedrag over van onze buren.
Ik kan een foto plaatsen maar tegen de tijd dat ik dat door heb zijn we een jaar verder :lol:

Bedankt voor de mail Kip La La!!

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22922
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Tips gezocht !

Berichtdoor Kip La La » 22 nov 2019 11:54

Wat betreft foto’s plaatsen; je kunt als volgt te werk gaan:

Ga naar bv postimages.org.
Upload daar je foto.
Klik dan op de tweede link van boven in het lijstje links dat je dan verkrijgt.
Plaats die link in je post tussen de Img-haakjes.
Die staan boven je te plaatsen bericht.
Klik eerst even op Voorbeeld om te kijken of het plaatsen geslaagd is en dan op Verstuur.

Dat gaat je lukken! :duimop:

Gebruikersavatar
Jan Bollen
Berichten: 7736
Lid geworden op: 24 sep 2002 22:15
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Lanaken

Re: Tips gezocht !

Berichtdoor Jan Bollen » 22 nov 2019 17:36

Je weet nooit hoe een haan gaat reageren. Dat is hetzelfde als een buurman dat weet je ook nooit op voorhand. Ik heb 4 hanen Tiense vechters die kraaien maar af en toe maar die zware bas hoor je dus duidelijk. Ik heb ook 4 haantjes Ardenner kriel. Die kraaien de ganse dag door met een hoog schel geluid. En ik heb dan ook nog 3 Maranshanen die kraaien gewoon gelijk het moet. 's Morgens om te laten weten dat het tijd is om op te staan en soms eens overdag om te laten horen dat ze er nog zijn. Je weet dus nooit hoe een haan reageert. Afwachten..........

Gebruikersavatar
tuff cookie
Berichten: 5540
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:47
Land: nederland
M/V: V

Re: Tips gezocht !

Berichtdoor tuff cookie » 22 nov 2019 19:06

Ik zou toch denken als de buurman op het hoekje 5 hanen heeft dan mag jij toch wel 1 haan hebben.

Sabrien1989
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 feb 2017 15:56
Land: Nederland
M/V: V

Re: Tips gezocht !

Berichtdoor Sabrien1989 » 22 nov 2019 20:25

Ja zo denk ik ook. Alleen men buren durven daar niet te klagen en bij mij wel..

Sabrien1989
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 feb 2017 15:56
Land: Nederland
M/V: V

Re: Tips gezocht !

Berichtdoor Sabrien1989 » 24 nov 2019 13:06

Stel; ik plaats een plank boven zijn hoofd.
Zitstok Henk en dan net iets boven hem een plankje.
Ik had gelezen dat die dan zijn nek niet kan strekken om te kukelen :roll:
Zou dit ook kunnen werken? Iemand ervaring?

Onze henkol begint namelijk toch het gedrag van de 5 van onze buurman over te nemen :?

Beetje jammer
Het hok wil ik niet geluiddicht maken. Dit omdat het hok volgend jaar vervangen word voor een grotere hok. En de ventilatie normaal wil houden.

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22922
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Tips gezocht !

Berichtdoor Kip La La » 24 nov 2019 13:11

De buurhanen hebben waarschijnlijk een lamp/lantaarnpaal die in hun hok schijnt?
Anders gaat een haan dacht ik toch niet midden in de nacht kraaien.
Die van jou gaat antwoorden, dat is logisch.

Sabrien1989
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 feb 2017 15:56
Land: Nederland
M/V: V

Re: Tips gezocht !

Berichtdoor Sabrien1989 » 24 nov 2019 13:22

Nee ze staan in een donkere hoek met een dicht hok nou dicht wel dat ze in en uit kunnen wandelen.
De buurhanen kraaien echt vanaf 1:30 snachts continu door. Egel? Vossen? Vertel het me maar :gutgut:
Ze hebben ook in het zelfde stukje land naast het kippen hok een schapenhok. Miss is dat de trigger.

Maar zou een plank werken? Henkol begon namelijk nu om 5:50 :lol: en gaat nu ook langer door als voorheen

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22922
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Tips gezocht !

Berichtdoor Kip La La » 24 nov 2019 13:29

Je kunt het altijd proberen.


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten