Spikkel heeft een nestje!!!

Gebruikersavatar
3Hennies
Berichten: 280
Lid geworden op: 08 sep 2008 12:17
Land: nederland
M/V: V
Locatie: Zaanstreek
Contacteer:

Spikkel heeft een nestje!!!

Berichtdoor 3Hennies » 05 apr 2010 00:30

Spikel heeft een nestje van zes kittens!!! Later vandaag krijgen jullie het hele verhaal en foto's!!
Het was allemaal heel hectisch en spannend. Nu zijn we allemaal uitgeput en eerst slapen (als dat lukt). Straks komt het hele verhaal.

Gebruikersavatar
Frank-
Berichten: 5942
Lid geworden op: 03 mei 2009 12:21
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Groningen

Re: Spikkel heeft een nestje!!!

Berichtdoor Frank- » 05 apr 2010 00:34

Alweer een paar mooie kittens.
Ben nieuwgierig naar de foto's!

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22926
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Spikkel heeft een nestje!!!

Berichtdoor Kip La La » 05 apr 2010 00:42

Proficiat !
:gossip: Met de webcam is niet gelukt ? Ik zou niet eens weten hoe dat moet hoor, bovendien draait de moeder zich steeds om hè. Nou, slaap lekker en ik ben benieuwd naar je verslag.

Gebruikersavatar
malle molen
Berichten: 6398
Lid geworden op: 10 mei 2007 12:52
Land:
M/V: V
Locatie: Niederrhein (Duitsland)

Re: Spikkel heeft een nestje!!!

Berichtdoor malle molen » 05 apr 2010 08:01

Haha hier ook al :lol: ik zei het al in het topic van Tina,het lijkt hier wel een kitten invasie :mrgreen:
Ben benieuwd naar de foto's!

Gebruikersavatar
mintaka
Berichten: 4471
Lid geworden op: 17 mei 2005 11:42
Land: Belgie
M/V: V

Re: Spikkel heeft een nestje!!!

Berichtdoor mintaka » 05 apr 2010 10:04

ohlalaa!
kan niet wachten op de foto's! :gulzig:

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19162
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Spikkel heeft een nestje!!!

Berichtdoor Isabel » 05 apr 2010 10:05

Ha, gefeliciteerd! :cheer: :cheer: :cheer:
Ben erg benieuwd naar de foto's!

Gebruikersavatar
3Hennies
Berichten: 280
Lid geworden op: 08 sep 2008 12:17
Land: nederland
M/V: V
Locatie: Zaanstreek
Contacteer:

Re: Spikkel heeft een nestje!!!

Berichtdoor 3Hennies » 05 apr 2010 10:59

Gisteren kwam ik 's middags thuis na het verzorgen van de kippen van onze buren hoor ik een vreselijk gepiep van de bovenverdieping komen. M'n handen vol met eieren ren ik naar de keuken. Duw m'n man de eieren in z'n handen terwijl ik roep "heb je niets gehoord? Spikkel is aan t bevallen". En ik ren naar boven waar t geluid vandaan komt. Nu hadden we op alle kamers in het huis een werpdoos neergezet om de as moeder van dienst te zijn. Ze sliep regelmatig in die dozen en had geen specifieke voorkeur. Maar het gaat natuurlijk nooit zoals je pland. Madam had mijn bed uitgekozen om te beginnen, m'n dekbed kletsnat en bebloed, maar geen kitten te zien en waar was moeder? Naast het bed, op de kale (kurk)vloer lagen twee kittens kletsnat oorverdovend te schreeuwen, gauw een badlaken gepakt en de kittens daar op gelegd, plotseling weer gepiep onder het bed vandaan. Daar lag moeder kitten nr. 3 schoon te wassen. Snel moeder en kittens opgepakt en naar de grote kattenkooi in de woonkamer gebracht. Moeder getroost en gerustgesteld, kooi afgedekt, want het zag er naar uit dat ze nog niet klaar was. Rust en warmte is dan het belangrijkste. De kattenkooi is ze erg vertrouwd mee want daar is ze zelf ook in geboren. Af en toe bij haar kijken en zachtjes tegen haar praten. Toen nummer 4 geboren was dacht ik dat ze wel klaar zou zijn, want het is tenslotte haar eerste nestje. Maar vrij snel na elkaar kwamen nr. 5 en 6. Daarna kreeg ze het vreselijk druk met poetsen en wassen. Het was een rommeltje in de kooi. Ik heb haar een schaaltje kattenmelk gegeven wat ze graag leegdronk en daarna is ze rustig bij haar kittens gaan liggen. Ondertussen waren Spikkels moeder en tante nieuwschierig op kraamvisite geweest en de twee andere katten en de hond stonden met verbazing en ontzag het schouwspel te bekijken. Ik heb een paar foto's gemaakt van de kraamkamer. Straks verschoon ik het kraambed en probeer wat schonere foto's aan jullie te tonen. We zijn allemaal supertrots want ik heb nog nooit meegemaakt dat een poes zes rode kittens kreeg. Ik ga jullie op de hoogte houden van hun ontwikkeling. Hier volgen de eerste foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19162
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Spikkel heeft een nestje!!!

Berichtdoor Isabel » 05 apr 2010 11:06

Owhhhh... heb een zwak voor rode katjes... En mannen, maar dat is een ander verhaal. ;)
Wat een snoepies... :ilove:

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22926
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Spikkel heeft een nestje!!!

Berichtdoor Kip La La » 05 apr 2010 11:08

Zes rode !
Dat is idd heel speciaal.

Gebruikersavatar
skabelpunk
Berichten: 193
Lid geworden op: 11 mar 2010 13:25
Land:
M/V: V

Re: Spikkel heeft een nestje!!!

Berichtdoor skabelpunk » 05 apr 2010 11:09

Allemaal rode! Die zijn altijd zeer gewild!

Succes met je babies :gulzig:


Terug naar “Katten”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten