Mutserige verhalen

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
chika
Berichten: 134
Lid geworden op: 12 mei 2011 07:01
Land: nederland
M/V: V

Re: Mutserige verhalen

Berichtdoor chika » 28 aug 2011 20:49

leuke verhalen weer!

we hebben nu een grote kip (nou ja gewone kip dus naast de krielen). de kleine kriel blijft baas.. echter nu ziet het er heel erg schattig uit sinds een paar dagen want de twee dames, klein en groot lopen samen bijna heel de dag gezellig elkaar te pikken en te tokkelen tegen elkaar. net schoolmeisjes. grappig om te zien. ook eten ze naast elkaar. de grote kip heeft dus een goede invloed want eerst was de kleine nogal bezig met baas spelen ri de andere kippen.. die nu dus eindelijk rustig kunnen scharrelen..want mevrouw is nu druk met beppen en kletsen...

en..we hebben een tijdje terug een speeltoestel geplaatst in de tuin..je vraagt je soms af: is het voor de kinderen of voor de kippen. onze twee baardkuifjes zitten er in elk geval heel erg graag op haha. en de rest er als theekransje bij.

Gebruikersavatar
JustKarin
Berichten: 2925
Lid geworden op: 19 apr 2011 15:57
Land: NL
M/V: V
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Mutserige verhalen

Berichtdoor JustKarin » 30 aug 2011 19:18

:foto:

dianastork
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 aug 2011 14:20
Land: NL
M/V: V

Re: Mutserige verhalen

Berichtdoor dianastork » 01 sep 2011 12:49

Wat ik zo super superleuk vind aan dit topic is te ontdekken die ik echt niet de enige ben die zo enorm van kippen geniet en zo'n lol kan hebben om hun gedoe. De meeste mensen die ik spreek kijken me een beetje vreemd aan :frons: als ik los brand over HOE leuk kippen zijn.
Ik heb elders op dit forum al verteld dat mijn jonge Cochinkrielen tegen een uur of 6, als ik met een wijntje op de bank plof :wijn: , binnen komen en op de leuning van de bank tegen me aan gaan zitten leunen en kletsen. Ze doen dan meteen m'n haar even (ik heb dreadlocks). Als de deur dicht zit vanwege de siberische temperatuur gaan ze tegen het raam tikken! :roll:
Of het komt omdat ze nog zo jong zijn...maar ik moet ze elke avond onder hun nacht hok vandaan halen en het trappetje op dirigeren om in het nachthok te gaan slapen.
Ze slopen ook met verve het gipskruid en hangen natuuuurlijk met z'n tweetjes aan dezelfde spagettisliert!
Zo Leuk allemaal.
Dank voor alle enige verhalen die ik onder dit topic heb gelezen ik heb me rot gelachen! :rofl:

Gebruikersavatar
kwientjes
Berichten: 146
Lid geworden op: 13 jul 2011 20:39
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Mutserige verhalen

Berichtdoor kwientjes » 02 sep 2011 15:37

Ik heb de kinders vandaag een nieuw bedje gegeven, want de schoenendoos werd nu écht te klein.
Een rieten mandje, lekker met stro gevuld.
Maar helaas, eerst is "dat ding" eng, en nu staan ze vol enthousiasme het stro eruit te harken, de kamer in......
Tot zover het nieuwe bedje..... :mrnono:

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19162
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Mutserige verhalen

Berichtdoor Isabel » 02 sep 2011 19:34

Ik vind het nog altijd grappig dat "wij mensen" heel goed denken te weten wat goed voor onze kippen is. :mrnono:

Gebruikersavatar
Marianneke50
Berichten: 755
Lid geworden op: 06 jul 2010 14:19
Land: nederland
M/V: V

Re: Mutserige verhalen

Berichtdoor Marianneke50 » 02 sep 2011 21:21

Heerlijk al die verhalen te lezen en hoe we genieten van onze kipjes

Dit is meer een verhaal over een mutserige kip :gossip:

Wij hebben sinds kort luna ons adoptie kipje, nog niet geheel kip maar het begint te komen.
Ze slaapt al in het grote hok nu en legt haar eitjes maar echt samen scharrelen als wij in de tuin zijn doet ze niet, dan is ze constant in onze buurt. Heel stil op de achtergrond om maar niet op te vallen scharrelt ze wat over de tegels die daar liggen en gaat haar eigen gangetje
Ook zo dit afgelopen weekend.
Ik was de wafelpootjes van een tafeltje aan het schuren en ze liep dan weer om me heen, dan weer naar binnen en soms onder het nachthok te scharrelen
Ineens zag ik tussen de pootjes van het tafeltje een nachtvlinder zitten en dus riep ik mijn dochter om het te laten zien voor ik hem los liet.
Dochter is 8 en een echte natuurgek dus het was ow wat mooi mam mag ik hem loslaten, en ik zei ja hoor natuurlijk
Ze zat op haar hurken pakte de vlinder voorzichtig op haar vingers en draaide haar hand de andere kant op om hem weg te laten vliegen.
Het duurde even voor de vlinder het door had, maar deze spreide zijn vleugels en zette zich af.
Ineens kwam als een flits luna achter ons vandaan, sprong en hapte de vlinder die zich net afgezet had en wegvloog uit de lucht, en slikte hem door.
Het ontzette gezicht van mijn dochter was zo ontzettend komisch dat kan ik niet beschrijven, maar ik moest zo lachen dat ons mutsje luna ineens 10 seconde heel erg actief was.
En luna, Luna liep weer heel gedwee door de tuin alsof er niks gebeurt was.
De vlinder was met uitgevouwen vleugels bijna net zo groot als haar kopje dus hoe ze die zo gauw naar binnen heeft gewerkt is me nu nog een raadsel
Dochter is heel de dag boos geweest en iedere keer als ik er over begon dan riep ze boos lach niet dat was niet komisch maar heel tragisch voor die vlinder :gutgut:
En nu elke keer als ze er 1 ziet zitten ( ze schijnen onze tuin heel erg prettig te vinden ) zegt ze stttt niks aan luna laten merken he mam

Gebruikersavatar
DannyP
Berichten: 208
Lid geworden op: 06 jun 2011 21:13
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: zemst

Re: Mutserige verhalen

Berichtdoor DannyP » 02 sep 2011 21:37

Marianneke50 schreef:Dit is meer een verhaal over een mutserige kip :gossip:


:mrnono:

Gebruikersavatar
itam
Berichten: 581
Lid geworden op: 21 feb 2011 20:51
Land: Nederland
M/V: V

Re: Mutserige verhalen

Berichtdoor itam » 04 sep 2011 10:38

De Grote Cochin kuikens (nu 5 weken oud) die wij in de huiskamer hebben opgevoed, lopen nu overdag buiten bij de andere Cochins en kuikens. De hondebench is verhuist naar de garage, hier slapen ze in.
Een jonge Cochin Kriel hennetje welke tussen de anderen laagste in rangorde stond, heeft besloten om de kuikens maar even duidelijk te maken dat zij de baas over hun is (nu nog wel :-) ). Niet zo'n ramp natuurlijk, dit is heel normaal en daarom laat ze nu alvast tussen de anderen. Als ze ouder zijn, wordt het misschien vechten maar nu zetten de kuikens het op een lopen als het hennetje ze lastig valt. De anderen laten de kuikens met rust.

Onze ouwe Niek (ongeveer 10 jaar oude Stafford hondje) bewijst nu zijn diensten:
Toen de kuikens in de huiskamer zaten, lieten wij ze regelmatig los lopen. Zodoende belanden ze ook vaak gezellig bij Niek in de mand en zijn dus helemaal aan de hond gewend. Aangezien de kuikens een bakje met "lekkerder" eten krijgen, komt het betreffende hennetje er natuurlijk weer bij en jaagt de kuikens weg. Een paar dagen geleden lag onze Niek lekker buiten in de zon en heb ik het bakje eten naast hem gezet. De kuikens komen gewoon eten maar het hennetje waagt zich niet zo dicht bij de hond. Blijft ze op een afstandje staan kakelen :gutgut: .

Overigens krijgen de kuikens s'morgens eerst in de hondbench te eten en te drinken en s'avonds weer.

Jammergenoeg mag ons hondje nu even niet in de zon liggen omdat hij nog koorts heeft (vanmorgen was het 39,6). Hij heeft een ontsteking in zijn poot (oorzaak is bekent) maar met een lading ontstekingsremmers/pijnstillers en antibiotica hopen wij dat hij snel weer opknapt. Hij voelt zich ook echt niet happy :huil: .

Gebruikersavatar
JustKarin
Berichten: 2925
Lid geworden op: 19 apr 2011 15:57
Land: NL
M/V: V
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Mutserige verhalen

Berichtdoor JustKarin » 04 sep 2011 10:56

Leuk!
Beterschap voor je hond.

Gebruikersavatar
kiekenboerinneke
Berichten: 9901
Lid geworden op: 14 jun 2010 20:13
Land: belgie
M/V: V
Locatie: Antwerpse Kempen
Contacteer:

Re: Mutserige verhalen

Berichtdoor kiekenboerinneke » 05 sep 2011 07:03

Ja, die poten he... Met onze Ty hetzelfde... Alleen niet ontstoken maar hij zakt erdoor als hij lang blijft staan...
Maar ondanks z'n 14 zomers en gewrichtsproblemen is hij toch nog kwiek genoeg om 's nachts stiekem bij ons op bed te springen.... :lol:


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten