Mutserige verhalen

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
kiekenboerinneke
Berichten: 9901
Lid geworden op: 14 jun 2010 20:13
Land: belgie
M/V: V
Locatie: Antwerpse Kempen
Contacteer:

Re: Mutserige verhalen

Berichtdoor kiekenboerinneke » 07 sep 2011 14:11

Ik heb echt spijt dat ik niets bij de hand had om te filmen: onze Tyson en Jr die samen een potje prepare deelden... Zonder incidenten... :mrgreen:

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19162
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Mutserige verhalen

Berichtdoor Isabel » 13 okt 2011 19:31

En weer omhoog. :mrgreen:

Ik heb sinds een dag een spiegel in de tuin staan. Terwijl de andere dames fijn aan het scharrelen waren, was Hannah vandaag bezig om de hen die ze in de spiegel zag, de juiste plek in de pikorde toe te wijzen. :lol:

Gebruikersavatar
kiekenboerinneke
Berichten: 9901
Lid geworden op: 14 jun 2010 20:13
Land: belgie
M/V: V
Locatie: Antwerpse Kempen
Contacteer:

Re: Mutserige verhalen

Berichtdoor kiekenboerinneke » 16 okt 2011 21:37

Isabel schreef:En weer omhoog. :mrgreen:

Ik heb sinds een dag een spiegel in de tuin staan. Terwijl de andere dames fijn aan het scharrelen waren, was Hannah vandaag bezig om de hen die ze in de spiegel zag, de juiste plek in de pikorde toe te wijzen. :lol:

Waaaahahahahahaha! :stoel:

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Mutserige verhalen

Berichtdoor Lies » 16 okt 2011 22:22

Geweldig!

Ooit wilde mijn hond een door mij gegooide tennisbal pakken die bij een glazen deur van een kastje lag. Ze hapte naar het spiegelbeeld van de bal en als gevolg daarvan klapte het deurtje open en viel omlaag met een harde klap. Zij is zich toen rot geschrokken en durfde daarna de de bal, als die weer daar terechtkwam, niet meer te pakken.

Gebruikersavatar
kiekenboerinneke
Berichten: 9901
Lid geworden op: 14 jun 2010 20:13
Land: belgie
M/V: V
Locatie: Antwerpse Kempen
Contacteer:

Re: Mutserige verhalen

Berichtdoor kiekenboerinneke » 25 nov 2011 21:53

Weer omhoog!

Vandaag de bodembedekking van het kleine nachthok veranderd...( zit nu brekerszand in )
Tegen het "op stok gaan tijd" klom onze Pomponnemie de trap op, stak haar kopje naar binnen, weer naar buiten, keek omhoog naar het nachthok, stak nogmaals haar kopje binnen, weer naar buiten en omhoog ( om te zien of het wel de juiste nachthok was, denk ik :lol: ) en zo nog een paar keer...
Hilarisch om te zien! :lol:

Afgelopen weekend stond broer wekker te spelen onder het slaapkamerraam van de buren...en dit om 6.30 's morgens....
Zegt de man van buurvrouw-links tegen buurvrouw: " amai onze haan kraait ineens hard"...
Maar't was de haan niet van hun, maar zoonlief van de mijne.... :mrgreen:

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19162
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Mutserige verhalen

Berichtdoor Isabel » 27 nov 2011 09:43

:lol:

Gebruikersavatar
Dula
Berichten: 258
Lid geworden op: 01 jun 2011 19:27
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: waalwijk

Re: Mutserige verhalen

Berichtdoor Dula » 27 nov 2011 10:21

Hendrik haan is een haantje die is komen aanlopen en die hier al jaren in de boom slaapt.
Met hem is het allemaal begonnen, ik had toen nog geen kippen.
Hij is de stoerste en de slimste haan en een vaderfiguur voor mijn hele kippenclubje. maar niet heel tam.
Nu is mijn kippenhok klaar en slapen al zijn dames lekker op hun stokje in de ren.
Vanaf vorige week was hij het alleen slapen zat en ging hij ook in de ren slapen bij zn kippies.

Nu moest ik laatst weg en ik ging mijn kipjes opsluiten voor de nacht, maar het was een beetje te vroeg, dus ik moest ze allemaal naar binnen lokken met wat meelwormpjes.
Maar Hendrik liet zich niet vangen, ik heb hem 3 rondjes om het hok achterna gezeten, en toen was ik het zat.
Hendrik, je bekijkt het maar, slaap jij dan maar weer in je boom.
De volgende avond ging ik weer de kipjes opsluiten voor de nacht. Alles liep nog buiten. Zit Hendrik helemaal alleen in het binnenhok op stok, net of hij wou zeggen; zo ! ik zit binnen dat flik je me niet nog een keer :gulzig:

Tante Pietje
Berichten: 698
Lid geworden op: 06 nov 2011 18:15
Land: NL
M/V: V

Re: Mutserige verhalen

Berichtdoor Tante Pietje » 27 nov 2011 17:08

:grinnik: :grinnik: :grinnik:

Gebruikersavatar
con1954
Berichten: 3686
Lid geworden op: 23 sep 2009 20:16
Land: nederland
M/V: V

Re: Mutserige verhalen

Berichtdoor con1954 » 27 nov 2011 17:48

Ach...die Hendrik, zo slim. :mrgreen:
Leuk om te lezen dat het zo goed klikt... :ilove: enne Hendrik is echt slim, :gossip: die wist wel bij wie hij in de boom ging zitten.
Veel plezier nog met de kips.

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19162
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Mutserige verhalen

Berichtdoor Isabel » 22 dec 2011 19:23

En weer een schop omhoog! :mrgreen:

De kleinste van het zestal - Dorus - is na de rui altijd wat magerder. Zodoende mag ze al een tijdje iedere ochtend in de keuken wat extra meelwormen uit een bak eten. Dat was ook het plan vanochtend, echter... ik wilde eerst Hannah even wegen (was ook wat mager, maar weer keurig op gewicht met een rode kam).
Ze zaten keurig met z'n zessen op stok en ik pakte Hannah als eerste op. Uit de richting van Dorus kwam al wat protest... Toen ik met Hannah een minuut later terug kwam, stond mevrouw Dorus in het donker pontificaal voor de deur luidkeels te gillen! Kon wel raden wat de ondertiteling zou zijn geweest... :dram:

Muts. Verwende muts welteverstaan. :roll:


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google en 14 gasten